Skocz do zawartości

Jak zatrzymać śledzenie bohatera przez kamerę 3d


Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy!

Jestem początkującym użytkownikiem Game Makera i robię moją pierwszą platformówkę. Nie jestem programistą, bardziej profesjonalnie zajmuje się grafiką i oprawą dźwiękową, korzystam z gotowego silnika "mario" i modyfikuję go tu i tam :)

 

Ostatnio zapragnąłem aby platformy w grze posiadały głębię 3d. Znalałzem tutorial na you tube w którym jest pokazane jak to zrobić :

 

 

Oto co z niego zawarłem w grze:

 

stworzyłem obiektY "obj_cam" i "obj_block" poczym wrzuciłem je do rooma gdzie znajduje się mój "oPlayer1" , czyli postać którą steruję w grze.

 

w create obiektu "obj_cam" wpisałem kod:

 

 

d3d_start()

d3d_set_lighting(false);

d3d_set_culling(false);

d3d_set_perspective(true);

draw_set_color(c_white);

 

w Draw tego obiektu wpisałem kod:

 

 

d3d_set_projection(oPlayer1.x+0,oPlayer1.y+1,640,oPlayer1.x,oPlayer1.y,0,0,0,1);

 

(obiekt ma ustawiony depth na 100)

 

 

Rezultat jest prawie dobry :) Kamerka śledzi "oPlayer1" a perspektywa "obj_block" (ustawiony depth na 0) zmienia się jak trzeba. Jest jednak problem, bo kamera działa tak , że "oPlayer1" pojawiał się wyśrodkowany nawet gdy kończy się rozdzielczość mojego rooma i widok obejmuje obszar poza granicami ustalonymi dla planszy.

 

Czy jest jakiś kod, który pozwoli mi na zatrzymanie ruchu kamery gdy "oPlayer1" zbliży się do krawędzi rooma ( tak jak to ma miejsce przy stosowaniu klasycznych "views" z game makera)

 

Kolejny problem, który wiąże się z zastosowaniem "obj_cam" to jak narysować sprite'a (np. przedstawiającego życie bochatera) tak aby znajdował się on w stałym położeniu względem krawędzi widocznej sceny (nie rooma!)

 

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc. Autora kodu oczywiście umieszczę w ceditach, o ile uda mi się tylko doprowadzić projekt do przyzwoitego stanu, natychmaist dam znać. :)

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza