Skocz do zawartości

Pong


Rekomendowane odpowiedzi

Pała ^_^

 

Ale żeby nie było, jak można to było urozmaicić...

1. Przyśpieszenie tej paletki. Jak idzie w górę, i chce w dół, to powili zwalnia, aż wreszcie zawraca.

2. No... AI. Przewidywanie tego, gdzie spadnie piłka po odbiciu się od bandy. W sumie to głównie o to chodzi w pongu...

3. Żeby się ta paletka nie zacinała.

4. I bez sensu dodałeś bajer, że gościu reaguje na piłkę tylko, jeśli jest na jego połowie. Lepiej sprawdzać, czy leci w jego stronę.

5. Gościu po odbiciu powinien wracać na swoją połowę.

 

I tak właściwie, to...

6. W twoim przykładzie nie mam kontroli nad tym, gdzie odbije się piłka. Bohater jest prostokątny, i piłka zawsze się odbije prosto. Także AI od razu po odbiciu piłki mogłoby przewidywać, gdzie poleci piłka po odbiciu się od paletki wroga i ewentualnie bandy i tam się ustawiać.

 

Nie zagłębiałem się w kod, ale to twoje AI to coś takiego:

GML
if(obj_ball.x > 300)

{

if(obj_ball.y > y)

{

y += 1;

}

else if(obj_ball.y < y)

{

y -= 1;

}

}

, a to zdecydowanie za mało...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'-.-

Bez jaj, ty Ty nas masz czegoś nauczyć tym przykładem a nie my Ciebie...

 

Wszystkie punkty z wymienionych przeze mnie to łatwizna, jedynie przewidywanie ruchu może ci jakiś problem sprawić :P

A przewidywanie ruchu, no to poeksperymentuj trochę :P Napisz se prosty skrypcik testujący kąty, i zapisuj wyniki.

 

Czyli że na górze masz przeszkodę, piłkę puszczasz w prawo, o kącie powiedzmy 100 stopni.

I zapisujesz wyniki, będzie coś takiego:

 

Kąt startowy Kąt końcowy

90 90

100 80

110 70

130 50

150 30

 

Jeżeli twoje IQ mieści się w średniej krajowej zauważysz, że kąt odbicia się piłki można łatwo obliczyć.

 

I to miedzy innymi tyle. Całość to skrypcik w pętli, który "idzie" kącie piłki, poruszając się co 1px. I tak obliczasz lengthdir'em coraz to nowszą pozycję piłki, aż wreszcie dojdzie ona do przeszkody, wtedy obliczasz jej nowy kąt tak, jak się uczyłem wyżej (oczywiście to się tyczy tylko prostych, jak być chciał odbić piłkę od powiedzmy łuku, to większy problem...). A kiedy w końcu dojdzie do "bramki" komputera, to zapisujesz jej pozycję do jakieś zmiennej, i wtedy komp się do niej kieruje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...