Shil 6 Napisano 3 Listopad 2020 Cześć 😀 powiedzcie Kochani, jak robicie/kupujecie/dostajecie tilesety do gry powiedzmy top down, to jaką to ma/winno mieć formę? Dajmy na to las, drzewka, trawa, woda, ścieżka takie tam. Czy plik z PNG przeźroczystym, na którym są zbiorczo poustawiane tilesy obok siebie, w taki sposób, że musicie otworzyć to i sobie kopiuj wklej zrobić kazda tile trawy, czy wody, jest okej, czy absolutny wymóg to żeby każdy zapetlajacy się tile był w osobnym png? A gdy woda jest animowana, to każda klatka jest osobnym PNg, czy w jednym png są wszystkie klatki w odpowiednim odstępie (jest jakoś zdefiniowany przez przyjęty kanon?)) czyk jak gamemaker string generuje że zlepione klatki są na jednym png? Bo jak ktoś używa innego programu niż gamemaker to ta ostatnia forma jest dla niego odtwarzalna? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
gnysek 172 Napisano 3 Listopad 2020 Generalnie dla samego GM w ogóle tilesy są jakieś dziwne, bo pierwsza kratka powinna być zawsze pusta. Wygląda też, że jeśli zrobisz animacje, to one mogą być w kolejnych kratkach, a po prostu w room editorze, jak wybierzesz ten tileset, to wyświetli go już z animacją (wydaje mi się, że nadal można też statycznie ustawiać kratki) - zatem nie tworzy się raczej osobnej grafiki - wszystko z jednego tilesetu musi być na jednym sprite. Wydaje mi się też, że te tilesety które są automatycznie wstawiane, w rozmiarach 16 i 47 mogą mieć tylko jeden auto i to jest wtedy używane jak pędzel w room editorze, a wtedy taki sprite wygląda mniej więcej jak jeden z tych: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach