Skocz do zawartości
MaxGaming

Rysowanie obróconego kwadratu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak narysować obrócony kwadrat dajmy na to o 45 stopni kodem? Ważne, że musi być z wypełnieniem więc rysowanie za pomocą draw_line odpada. I musi być kodem. Chodzi o coś takiego:

6a7c65899897.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma być to kwadrat obrócony od 45 stopni i tylko kwadrat... to możesz go narysować kołem. xD

GML
draw_set_circle_precision(4)

draw_circle(x, y, r, outline);

draw_set_circle_precision(64)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Postudiowałem dokumentacje jak te primitywy działają i napisałem taką procedure na kwadrat obrócony o 45 stopni:

GML
draw_primitive_begin(pr_trianglefan);

draw_vertex(x, y-16);

draw_vertex(x-16, y);

draw_vertex(x, y+16);

draw_vertex(x+16, y);

draw_primitive_end();

Wtedy Threef wbił ze swoim i nie wiem czego użyć xDDD

Chyba Threefa lepszy ze zgodnością i opymalniejszy? Bo pisało coś w dokumentacji że trianglefany współpracują tylko z niektórymi platformami :/

Z drugiej strony jak to w ogóle działa? Nie kumam jak ten kod od Threef rysuje mi kwadrat :o

 

@e: sprawdziłem co robi funkcja draw_set_circle_precision i już wiem. Jednak muszę jeszcze postudiować dokładniej dokumentacje bo wielu przydatnych funkcji nie znam... Dzięki panowie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Postudiowałem dokumentacje jak te primitywy działają i napisałem taką procedure na kwadrat obrócony o 45 stopni:

GMLdraw_primitive_begin(pr_trianglefan);

draw_vertex(x, y-16);

draw_vertex(x-16, y);

draw_vertex(x, y+16);

draw_vertex(x+16, y);

draw_primitive_end();

Wtedy Threef wbił ze swoim i nie wiem czego użyć xDDD

Chyba Threefa lepszy ze zgodnością i opymalniejszy? Bo pisało coś w dokumentacji że trianglefany współpracują tylko z niektórymi platformami :/

Z drugiej strony jak to w ogóle działa? Nie kumam jak ten kod od Threef rysuje mi kwadrat :o

 

@e: sprawdziłem co robi funkcja draw_set_circle_precision i już wiem. Jednak muszę jeszcze postudiować dokładniej dokumentacje bo wielu przydatnych funkcji nie znam... Dzięki panowie :)

 

Dwa trójkąty sklejone dupami?

 

 

Tylko Ci od razu podpowiem że trójkąty jadą na porzuconej przez GMdevTeam funkcji draw shape i wykrzaczają się nawet na windzie, trzeba tylko mocniej przycisnąć bufor na wierzchołki^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W takim razie użyje sposobu od Threefa. Dzięki za pomoc wszystkim :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×