Skocz do zawartości

Dziedziczenie z definicji obiektów


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się dynamicznie utworzyć definicję obiektu (funkcją obj = object_add();) nadając mu wartość w taki sposób, aby utworzone instancje na jego podstawie otrzymywały tą wartość z automatu? Coś a la dziedziczenie.

 

Kod, który nie ma prawa zadziałać, ale w pewnym sensie zobrazuje to, co mam na myśli:

GML
obj = object_add();

obj.wartosc = 1;

test = instance_create(obj);

show_message(test.wartosc);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System zunifikowanych komponentów (silnik; hull; uzbrojenie) z których można składać statki kosmiczne oraz (równolegle) "cover system" do tds-ów. W obydwu przypadkach by się przydało to o co pytam. Obiektowość w GM bardzo utrudnia sprawę.

 

@EDIT:

Słuchajcie, mam jeszcze jedno pytanie, bardzo podobne.

Otóż czy da się utworzoną instancję zduplikować? Załóżmy że tworzymy "pustą" definicję obiektu, bez żadnych eventów. Potem tworzymy jego instancję, której dajemy jakąś zmienną. Potem taką instancję jakimś magicznym sposobem kopiujemy tak, że utworzona instancja zawiera w sobie zmienną poprzedniej.

 

Generalnie szukam sposobu który nie będzie wymagał execute_stringów wywoływanych za pomocą funkcji w.w. "object_event_add".

 

@EDIT:

Dobra, jednak wystarczyło poszukać w dokumentacji, jak zwykle. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...