Skocz do zawartości
Fervi_

Multi-draw line

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Ogólnie szukam czegoś takiego jak "multidraw line" tudzież jakieś rysowanie polygon'ów. Chodzi o to, że draw_line ma tylko 4 argumenty, a ja chcę nieskończoność (no, prawie - bardzo dużo). I żeby wtedy ładny wzorek wyszedł. Szukałem takich cudów na internecie, jednak nic nie znalazłem, a potrzebuję do mojego prodżektu :P

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

draw_line_multi(x1,y1,x2,y2,x3,y3,ilosc_lini)//ilosc lini pewnie da sie wyrzucic

 

GML
for(i=0;i<=ilosc_lini;i+=2){

draw_line(argument,argument[i+1],argument[i+2],argument[i+3])

}

 

? xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML (drawlinemulti)
var _i;

_i = 0;

 

while(argument[_i] != 0 && argument[_i+1] != 0 &&

argument[_i+2] != 0 && argument[_i+3] != 0)

{

draw_line(argument[_i], argument[_i+1], argument[_i+2], argument[_i+3]);

_i += 4;

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem komendy typu draw_line_multi, a te co podaliście, to nie za bardzo wiem, gdzie wpisać argumenty, wydaje mi się, że pod i powinienem wpisać swoje punkty, jednak chyba coś źle robię.

 

Da się załatwić prosty przykładzik? Jakieś 6 losowych punktów, bylebym wiedział jak to się inicjuje

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłeś komendy 'draw_line_multi' gdyż dopiero ją tworzysz.

Weź kod, który napisał ediepl, w programie stwórz nowy skrypt, nazwij go np draw_line_multi.

 

W draw obiektu wpisz potem draw_line_multi(x1,y1,x2,y2,x3,y3,...) --oczywiście wypełnij prawidłowo. np. draw_line_multi(1,2,1,3,3,3,1,1,0,0);

 

 

Naprawdę nie korzystałeś jeszcze ze skryptów?

 

Nie licząc tego, że z tego co widzę to ostatnie współrzędne muszą być zerowe aby nie wywaliło błędu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten kod co podałem walnij do jakiegoś skryptu np "draw_line_multi", a następnie w draw:

draw_line_multi( 10, 10, 100 , 10, 20, 20, 200, 20....itd)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do Miszcza Edie'go i rozwalił to w 1.5h, z wieloma argumentami (ponad 30, GM nie obsługuje tyle) i takimi bajerami

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bezsensu jest ta funkcja skoro GM ma wbudowane rysowanie figur, mogą być wypełnione kolorem lub texturą albo bez wypełnienia. Do tego służy to o czym wspomniał wyżej Hudy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×