Skocz do zawartości

Poruszanie w 360' w ISO


Threef

Rekomendowane odpowiedzi

Kto znajdzie błąd dostanie ciastko!

Problem polega na tym że postać idąc do celu wybiera nieco okrężną drogę. Pobierzcie rar (.gm81 + .gmres) i zobaczcie sami.

GML
if(mouse_check_button(mb_left){xx=mouse_x;yy=mouse_y}

 

if((xx!=x or yy!=y) and point_distance(x,y,xx,yy)>10)

{

if(place_free(x+round(lengthdir_x(dt(spd),point_direction(x,y,xx,yy))),y+round(lengthdir_y(dt(spd)/2,point_direction(x,y,xx,yy)))))

{

y+=round(lengthdir_y(dt(spd/2),point_direction(x,y,xx,yy)))

x+=round(lengthdir_x(dt(spd),point_direction(x,y,xx,yy)))

}

 

Ktoś ma jakiś pomysł jak zrobić takie poruszanie? :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/up7221_12_forthreef__2_.html

idąc w prawo,lewo,górę, czy dół bohater będzie szedł o 1/sqrt(2) (1:0,709) razy wolniej, niż po przekątnej.

Na pewno jest dobrze.

Chyba, mój mózg wysiadł godzinę temu.

 

e:kod jest w jednym miejscu nieogarniety mocno, bo siedzialem nad tym godzine i musialem sobie uproscic to w glowie

 

E2: chociaż pewnie i tak nie o to chodziło:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...