Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
hgter

Wyłączanie/ograniczanie komunikatów o błędach

Pytanie

Witajcie

 

Czy jest możliwe w GM, aby w sytuacji, gdy pojawi się błąd, nie były wyświetlane dokładne informacje o tym gdzie wystąpił? Jasne, że gra się wywali i powinna pokazać jakiś komunikat, ale wolałbym aby się przy tym nie wyświetlały kawałki kodu - czyli, żeby tylko było okno w stylu: Aplikacja wykonała nieprawidłową operację i nastąpi jej zamknięcie?

 

Szczególnie interesuje mnie to w przypadku Androida.

 

Myślałem, że użycie YYC rozwiązuje problem, ale to nie usuwa wszystkiego. Teraz w części błędów gra zachowuje się w sposób nieprzewidziany (czyli np. przypisując pustą zmienną do sprita mam zaburzoną grafikę), ale w innych (np. przy odczycie nieistniejącego elementu z tablicy) i tak pojawia się okno nazwami obiektów, eventów i opisem błędu (choć jest lepiej niż bez yyc bo nie ma kawałków kodu).

 

Próbowałem też dać w Game_start w jakimś obiekcie:

 

gml_release_mode(true); 

 

ale to nie wpływa na komunikat o błędzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jest taka możliwość.

 

Zrób grę tak, żeby nie było błędów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
45 minut temu, gnysek napisał:

Jest taka możliwość.

 

Zrób grę tak, żeby nie było błędów ;)

 

To jest bardzo ciekawe rozwiązanie. Nie brałem go pod uwagę :)

 

A serio:

Z założenia nie jest możliwe udowodnienie, że gra nie ma błędów (choć oczywiście zgadzam się, że wykorzystując wszystkie możliwe "dobre praktyki" i testowanie do upadłego możemy skrajnie zmniejszyć prawdopodobieństwo). Tylko, że nawet jeżeli przetestujemy wszystko co się tylko da, możemy mieć do czynienia z sytuacją, w której kod jest poprawny, ale przez np. zmiany w os-ie przestanie taki być (przykładem może być zmiana sposobu obsługi uprawnień w androidzie - kod, który działał na 5 może wywalić się na 7 bo nie zapytamy użytkownika w trakcie gry czy da nam uprawnienia, które wcześniej były przydzielane przy instalacji).

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W sumie to nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś, jak robiłeś "create executable" to chyba po prostu gra się wywalała do Androida, a nie pokazywała komunikatu - takowe były tylko gdy grę "testwałeś" (Run/Debug w IDE).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam wrażenie, że sprawdzałem przez create i było tak samo. Ale jeszcze się upewnię wieczorem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×