trolu122 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 mam problem z ustawieniem fps :( kiedy ustawie na 100 u mnie chodzi na 30-40. martwi mnie to gdyż nie wiem jak bedzie to wyglądało na lepszych kompach gdzie bedzie miala 100 fps ponadto nie jest ona jakos rozbudowana to czemu tak wolno mi chodzi? mam proca 852 celerona. jest to cos na obraz crimsonland który prezentuje sie o niebo lepiej a na dodatek chodzi płynnie! :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Hmmm jak to ustawiasz FPS? Oo chyba room_speed... mam proca 852 celerona. To nie licz na wysokie FPSy. Ja mam celerona 2gh i czym prędzej wymieniam bo gry z GMa nie wyrabiają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Moja Zaraza na dual core chyba nigdy nie wyszla ponad 35 fps, mimo ze speed rooma byl ustawiony na 200... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Moja Zaraza na dual core chyba nigdy nie wyszla pnad 35 fps, mimo ze speed rooma byl ustawiony na 200... Z tego co wiem speed_room nie powinien być większy niż 40 ;f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Z tego co wiem speed_room nie powinien być większy niż 40 ;f A Hill-666 z room speed ustawionym na 300 wyciagal 140 fps max... Wiec roznie to bywa, zaleznie od optymalizacji i komplikacji gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Z tego co wiem speed_room nie powinien być większy niż 40 ;f najlepiej ustawiac room speed na 60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 no ale czemu tak jest? np. Jaz Jackrabit chyba znacie ta platforówke, gdyby zrobić cos takie na gm to za cholere by mi nie poszło :P głupie gierki z gm mają wieksze wymagania jak swiatowe hity :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 gdyby zrobić cos takie na gm to za cholere by mi nie poszło Czemu? A Hill-666 z room speed ustawionym na 300 wyciagal 140 fps max... A po co? :D Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 A po co? :D Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza :o Bo jakos musialem zrobic test wydajnosci, jak by cos zamulalo to odrazu widac to na fps-ach przy takiej szybkosci... I latwiej ocenic czy wprowadzane zmiany maja wplyw na wydajnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 ale problem w tym ze kto inny moze odbierać daną gre inaczej :P u mnie bedzie pięknie ładnie chodziło bo fps=30 a komus innemy bedzie śmigało że szok, w grze którą robie bedzie to miało wielkie znaczenie gdyż bedziesz musiał wykazać sie w niej refleksem i celnym okiem :D teraz zastanawiam sie czy jest sens robic gry w gm :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Stworz skrypt "relativetofps", i daj w nim kod: GML // argument0 - value if(fps=0)return(argument0) if!(fps=0)return(argument0*room_speed/fps) Potem w kodzie ktory ma byc wzgledny do czasu realnego, a nie do czasu gry daj ta funkcje. Przyklad: mp_potential_step(mouse_x,mouse_y,relativetofps(10),0) lub image_alpha-=relativetofps(0.1) itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 po co? Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza Dokładnie, to bez sensu. I tak monitor nie wyświetli tego tak prędko :P Lepiej dać 30 - a w obiektach po prostu dać inne paremetry typu speed itp... room_speed mówi o maksymalnej liczbie fps'ów, jakie dana gra ma wyrabiać. Przynajmneij praktycznie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 dobra ustawie speed na 30 bedzie w miare ok nie bede sie babrał juz w kodzie bo mam taki syf ze sie nie idzie połapać ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 po co? Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza 1.Akurat optymalnym fps jest 60. Ustaw sobie w swej grze w room'ie wpierw 30 a potem 60 i sprawdź czy nie widzisz zauważalnej różnicy w płynności! 2. Jeśli 30 miało by wystarczyć, to po kija gry takie jak Gran Turismo 4 mają 60 fps? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 1.Akurat optymalnym fps jest 60. Ustaw sobie w swej grze w room'ie wpierw 30 a potem 60 i sprawdź czy nie widzisz zauważalnej różnicy w płynności! 2. Jeśli 30 miało by wystarczyć, to po kija gry takie jak Gran Turismo 4 mają 60 fps? Mówimy o GMie :| ( i jego możliwościach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 dobra to kolejna sprawa :D jest tak if dostal=1 {alarm[2]=30 dostal=0 witalnosc-=round(object13.rani-(object13.rani*pancerz)) } czyli kiedy koliduje z wrogiem zabiera mi życie a jak zrobić żeby dotyczyło to jakby każdego wroga a nie tylko ogółu? tzn. jesli atakuje mnie 2 lub wiecej wrogów to analogicznie zabierają mi więcej życia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 dobra to kolejna sprawa :D jest tak if dostal=1 {alarm[2]=30 dostal=0 witalnosc-=round(object13.rani-(object13.rani*pancerz)) } czyli kiedy koliduje z wrogiem zabiera mi życie a jak zrobić żeby dotyczyło to jakby każdego wroga a nie tylko ogółu? tzn. jesli atakuje mnie 2 lub wiecej wrogów to analogicznie zabierają mi więcej życia. Uderzenie następuje poprzez kolizję(z np. bronia), tak? W innym wypadku też coś wymyślimy oczywiście :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 nie nie nie :P z żadną bronią if dostal=1 {alarm[2]=30 dostal=0 witalnosc-=10 } załóżmy tak ludzik koliduje z wrogiem i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 nie nie nie :P z żadną bronią if dostal=1 {alarm[2]=30 dostal=0 witalnosc-=10 } załóżmy tak ludzik koliduje z wrogiem i juz To może lepiej gdyby przeciwnik miał ten alarm i zmienne? Jeśli używasz eventu kolizji to po prostu: GML if (other.dostal=1&&other.alarm[2]=-1) {other.alarm[2]=30 other.dostal=0 witalnosc-=10 } other zawiera id instancji, z którą kolidujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 dzięki RaistlinBlackRobe zrobiłem tak samo tylko odwrotnie :D jest ok ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się