Skocz do zawartości

fps


trolu122

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z ustawieniem fps :( kiedy ustawie na 100 u mnie chodzi na 30-40. martwi mnie to gdyż nie wiem jak bedzie to wyglądało na lepszych kompach gdzie bedzie miala 100 fps ponadto nie jest ona jakos rozbudowana to czemu tak wolno mi chodzi? mam proca 852 celerona. jest to cos na obraz crimsonland który prezentuje sie o niebo lepiej a na dodatek chodzi płynnie! :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co? :D Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza :o

 

Bo jakos musialem zrobic test wydajnosci, jak by cos zamulalo to odrazu widac to na fps-ach przy takiej szybkosci... I latwiej ocenic czy wprowadzane zmiany maja wplyw na wydajnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale problem w tym ze kto inny moze odbierać daną gre inaczej :P u mnie bedzie pięknie ładnie chodziło bo fps=30 a komus innemy bedzie śmigało że szok, w grze którą robie bedzie to miało wielkie znaczenie gdyż bedziesz musiał wykazać sie w niej refleksem i celnym okiem :D teraz zastanawiam sie czy jest sens robic gry w gm :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stworz skrypt "relativetofps", i daj w nim kod:

GML
// argument0 - value

if(fps=0)return(argument0)

if!(fps=0)return(argument0*room_speed/fps)

 

Potem w kodzie ktory ma byc wzgledny do czasu realnego, a nie do czasu gry daj ta funkcje.

Przyklad:

mp_potential_step(mouse_x,mouse_y,relativetofps(10),0)

lub

image_alpha-=relativetofps(0.1)

itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co? Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza

Dokładnie, to bez sensu. I tak monitor nie wyświetli tego tak prędko :P

 

Lepiej dać 30 - a w obiektach po prostu dać inne paremetry typu speed itp...

 

room_speed mówi o maksymalnej liczbie fps'ów, jakie dana gra ma wyrabiać. Przynajmneij praktycznie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co? Po co tak na chama wyciągać? 30 wam nie wystarcza

1.Akurat optymalnym fps jest 60. Ustaw sobie w swej grze w room'ie wpierw 30 a potem 60 i sprawdź czy nie widzisz zauważalnej różnicy w płynności!

2. Jeśli 30 miało by wystarczyć, to po kija gry takie jak Gran Turismo 4 mają 60 fps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Akurat optymalnym fps jest 60. Ustaw sobie w swej grze w room'ie wpierw 30 a potem 60 i sprawdź czy nie widzisz zauważalnej różnicy w płynności!

2. Jeśli 30 miało by wystarczyć, to po kija gry takie jak Gran Turismo 4 mają 60 fps?

Mówimy o GMie :| ( i jego możliwościach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to kolejna sprawa :D

jest tak

if dostal=1

{alarm[2]=30

dostal=0

witalnosc-=round(object13.rani-(object13.rani*pancerz))

}

czyli kiedy koliduje z wrogiem zabiera mi życie a jak zrobić żeby dotyczyło to jakby każdego wroga a nie tylko ogółu? tzn. jesli atakuje mnie 2 lub wiecej wrogów to analogicznie zabierają mi więcej życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to kolejna sprawa :D

jest tak

if dostal=1

{alarm[2]=30

dostal=0

witalnosc-=round(object13.rani-(object13.rani*pancerz))

}

czyli kiedy koliduje z wrogiem zabiera mi życie a jak zrobić żeby dotyczyło to jakby każdego wroga a nie tylko ogółu? tzn. jesli atakuje mnie 2 lub wiecej wrogów to analogicznie zabierają mi więcej życia.

Uderzenie następuje poprzez kolizję(z np. bronia), tak? W innym wypadku też coś wymyślimy oczywiście :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie :P z żadną bronią

if dostal=1

{alarm[2]=30

dostal=0

witalnosc-=10

}

załóżmy tak

ludzik koliduje z wrogiem i juz

To może lepiej gdyby przeciwnik miał ten alarm i zmienne? Jeśli używasz eventu kolizji to po prostu:

GML
if (other.dostal=1&&other.alarm[2]=-1)

{other.alarm[2]=30

other.dostal=0

witalnosc-=10

}

other zawiera id instancji, z którą kolidujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...