Grela Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Szukam przykładu wskakiwania na platforme od dolu tak jak w ICy tower. Szukalem wszedzie i nie znalazlem :crying: Z gory dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 ja pierdziu ;/ pomysl :P pokombinuj z vspeed... i warunkami ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Probowalem wiele kodow, serio :crying: ale nie dzialaja :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 GML if( vspeed > 0 ) { //kolizja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 i tak to nie dziala :crying: poszukuje przykładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Kurde: GML //STEP blocku: if (player.y>y) solid=true; else solid=false; A później do każdego odwołania się gracza do blocku (kolizja) wstaw warunek solid==true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 A później do każdego odwołania się gracza do blocku (kolizja) wstaw warunek solid==true To znaczy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 W stepie platformy: GML if (player.y>y) solid=true;else solid=false; W graczu: GML if (other.solid=true) { // akcja stawania na platformie } Wytłumaczyłem metodę Kryniaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 a Stig mowil cos o originach ze trzeba je ustawić, prawda, bo podobno od tego zalezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 GML //COLLISION z platformą if ( (vspeed > 0) && (y+(sprite_height/2) < other.y) ) { //akcja skakania } Na pewno nie działa? musi! :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 A w stepie co dać no nie działa niewiem :crying: tego co teraz dales nie sprawdzalem bo wtedy niewiem co w stepie platformy dać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Najlepiej nic :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Trzeba coś dac bo jak będzie włączał i wyłączał solid :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Może tak? GML if ( (vspeed > 0) && (y+(sprite_height/2) < other.y) ) { other.solid=false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 mike_p dobrze mówi... zresztą: GML //COLLISION z platformą if ( (vspeed > 0) && (y+(sprite_height/2) < other.y) ) { other.solid = true; //akcja skakania } else { other.solid=false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 I co jak wskakuje na platforme to jest kilka px nad nia a jak znowu skocze to on na dol leci :crying: moze zarzuce projektem :( ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 if vspeed < then 0 then kolizja z obiektem... jeśli Ci to nie działa to nie szukać przykładu, bo w przykładzie bedzie właśnie cos w ten deseń. Nie ma ze Ci nie działa, coś źle zrobiłeś i tyle. i ja bym w ogóle solida nie dawał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 To mam odznaczyć solid w platformie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Wyślij mi projekt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Ok dam Ci na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasz Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 ok, oto kod który upieścisz w stepie platformy(NIE MOŻE BYĆ SOLID!!!): GML if(obj_aktor.y>y and obj_aktor.x==x and obj_aktor.vspeed>=0){ obj_aktor.y=y-14; } Zmień tylko obj_aktor na obiekt bohatera Po co znów odświeżasz? Chcesz kolejnego warna? Yoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 nie wiem czy oto Ci chodzi ale masz: W hero colission z tą platformą: GML if y < other.y-27 and vspeed > 0 { y = other.y-32 vspeed = 0 gravity = 0 if hspeed = 0 state = 0 else state = 1 if jumpnow = 2 jumpnow = 0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Hmmm.... gościu napewno już znalazł odpowiedź <_< A ja inaczej się wypowiem. Nie warto użwać vspeed - wiele silników platformówek nie używa vspeed. Ja zmieniam solid bloku zaleźnie od pozycji y gracza.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Masz przykład... -.- https://gmclan.org/up44_11_platforma.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Rozwiązał problem, bo mu wysyłałem przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Lol, po co się ta ciągnie już zamykam :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi