Skocz do zawartości

Path


VanGogh

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie związane z pathem a mianowicie:

1. Jak zrobić aby obiekt szedł zgodnie z pathem i się animował zależnie od kierunku w którym idzie (zmieniał sprity)??

2. Jak zrobić aby obiekt szedł zgodnie z pathem w dół i zmienił pozycje tzn. zmienił sprit jak idzie w dół i tak samo z innymi kierunkami...

Nie wiem czy mnie zrozumiecie... <_<

Pomocy!!! :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny przykład warcrawt ale nie o to mi chodziło <_< Mam cztery sprity monstera: jak idzie do góry , jak idzie w dół, jak idzie w lewo i jak idzie w prawo :] i do każdego animację chodzenia. Chcę aby postac jeśli path prowadzi w prawo zmieniła się na spr_prawo i się animowała normalnie jeśli path zakręca do góry postać się zmieniła na spr_up i się animowała i tak dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za dublepost ale mam kolejny problem :

Jak zrobić że monster goni bohatera?

Mam coda na gonienie ale nie chcę aby monster jeździł jak po lodzie tylko że jak idzie w prawo to zmienia sprit na spr_prawo jak lewo to spr_lewo jak do góry to spr_góra jak w dół to spr_dół :P

chcę żeby sie jeszcze animował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za dublepost ale mam kolejny problem :

Jak zrobić że monster goni bohatera?

Mam coda na gonienie ale nie chcę aby monster jeździł jak po lodzie tylko że jak idzie w prawo to zmienia sprit na spr_prawo jak lewo to spr_lewo jak do góry to spr_góra jak w dół to spr_dół :P

chcę żeby sie jeszcze animował :D

Step potwora:

GML
dir = point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y);

if (dir>315||dir<=45) then sprite_index=spr_prawo;

if (dir>45&&dir<=135) then sprite_index=spr_gora;

if (dir>135&&dir<=225) then sprite_index=spr_lewo;

if (dir>225&&dir<=315) then sprite_index=spr_dol;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden problem :

mam tego coda od RaistlinBlackRobea :

 

move_towards_point(obj_player.x,obj_player.y,1);

dir = point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y);

if (dir>315||dir<=45) then sprite_index=spr_right;

if (dir>45&&dir<=135) then sprite_index=spr_up;

if (dir>135&&dir<=225) then sprite_index=spr_left;

if (dir>225&&dir<=315) then sprite_index=spr_down;

 

i dodałem jeszcze życie w moim bohaterze : jeśli się styka z monsterem odbiera mu życie i gdy pasek życia zniknie bohater też powinien zniknąć. Ale gdy bohater nie ma już nic życia pokazuje sie komunikat :

 

ERROR in code at line 1

move_towards_point(obj_player.x,obj_player.y,1);

at position 31 Unknown variable x

 

Nie wiem o co chodzi przecie powinno być dobrze ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...