VanGogh Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Mam pytanie związane z pathem a mianowicie: 1. Jak zrobić aby obiekt szedł zgodnie z pathem i się animował zależnie od kierunku w którym idzie (zmieniał sprity)?? 2. Jak zrobić aby obiekt szedł zgodnie z pathem w dół i zmienił pozycje tzn. zmienił sprit jak idzie w dół i tak samo z innymi kierunkami... Nie wiem czy mnie zrozumiecie... <_< Pomocy!!! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Nie wiem czy na path'ach zmienia się direction, ale jeśli tak to sprawdzasz direction, i w zależności od wartości ustawiasz odpowiedni sprite ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 1.w create: GML path_index=nazwa_patha a w Step jeśli masz pełną wersje GM: GML image_angle=direction a jeśli nie to stwóż sprita i daj mu obrót animacji i w step daj: GML image_single=direction/360 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 path_index=nazwa_patha A nie przypadkiem path_start(); czy coś? ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 coś jest nie tak nie działa tak jak powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Zaraz dam w edit przykład. Edit: Plik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Zarąbisty kod ze stepa. Nie ma co. Wiesz co to switch( ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Zarąbisty Pomysł z głowy. Nie ma co. Wiesz co to operator przypisania ? GML dirs = 4; image_single = direction / ( 360 / dirs ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Fajny przykład warcrawt ale nie o to mi chodziło <_< Mam cztery sprity monstera: jak idzie do góry , jak idzie w dół, jak idzie w lewo i jak idzie w prawo :] i do każdego animację chodzenia. Chcę aby postac jeśli path prowadzi w prawo zmieniła się na spr_prawo i się animowała normalnie jeśli path zakręca do góry postać się zmieniła na spr_up i się animowała i tak dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 ;| W step: GML switch( direction ) { case 0: sprite_index = spr_right; break; case 90: sprite_index = spr_up; break; case 180: sprite_index = spr_left; break; case 270: sprite_index = spr_down; break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Wielkie dzięki Maxpayn o to chodziło . Dam cie w creditsach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Sorki za dublepost ale mam kolejny problem : Jak zrobić że monster goni bohatera? Mam coda na gonienie ale nie chcę aby monster jeździł jak po lodzie tylko że jak idzie w prawo to zmienia sprit na spr_prawo jak lewo to spr_lewo jak do góry to spr_góra jak w dół to spr_dół :P chcę żeby sie jeszcze animował :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Sorki za dublepost ale mam kolejny problem : Jak zrobić że monster goni bohatera? Mam coda na gonienie ale nie chcę aby monster jeździł jak po lodzie tylko że jak idzie w prawo to zmienia sprit na spr_prawo jak lewo to spr_lewo jak do góry to spr_góra jak w dół to spr_dół :P chcę żeby sie jeszcze animował :D Step potwora: GML dir = point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y); if (dir>315||dir<=45) then sprite_index=spr_prawo; if (dir>45&&dir<=135) then sprite_index=spr_gora; if (dir>135&&dir<=225) then sprite_index=spr_lewo; if (dir>225&&dir<=315) then sprite_index=spr_dol; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Dzięki RaistlinBlackRobe działa !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Mam jeszcze jeden problem : mam tego coda od RaistlinBlackRobea : move_towards_point(obj_player.x,obj_player.y,1); dir = point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y); if (dir>315||dir<=45) then sprite_index=spr_right; if (dir>45&&dir<=135) then sprite_index=spr_up; if (dir>135&&dir<=225) then sprite_index=spr_left; if (dir>225&&dir<=315) then sprite_index=spr_down; i dodałem jeszcze życie w moim bohaterze : jeśli się styka z monsterem odbiera mu życie i gdy pasek życia zniknie bohater też powinien zniknąć. Ale gdy bohater nie ma już nic życia pokazuje sie komunikat : ERROR in code at line 1 move_towards_point(obj_player.x,obj_player.y,1); at position 31 Unknown variable x Nie wiem o co chodzi przecie powinno być dobrze ... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 if instance_exists(obj_player) { move_towards_point(obj_player.x,obj_player.y,1); } ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Nic się nie zmieniło oprócz tego że na początku komunikatu jest dir= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 sorki, tym warunkiem if instance_exists(obj_player) musisz wziasc w klamry wszystko co podales. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 ahhh.. teraz jest dobrze :thumbsup: thanx :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się