Skocz do zawartości

Widok za samochodem


pawcio3018

Rekomendowane odpowiedzi

wez bylejaki przyklad 3d i po sprawie, chocby mojego XenoN Basic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak: w XenoNie za kamere odpowiada skrypt: xenon_set_camera_projection()

Jako argumenty podajesz pozycje i jej nachylenie. Przyklad:

GML
xenon_set_camera_projection(alpha,beta,range,x,y,z,length,projection_type)

alpha, beta - katy nachylenia

range - okresla na jaka odleglosc kamera 'widzi'

x, y, z - pozycja kamery

length - odleglosc oka od kamery (gdy projection_type jest rowne true)

projection_type - gdy wartosc jest rowna true, ustawia oko kamery na pozycji wyliczanej z length i alpha oraz beta. Oko to jest wtedy zawsze skierowane w kierunku pozycji kamery, czyli uzywa sie tego do widoku 'z za plecow' bohatera.

 

W przykladzie silnika kod wyglada tak:

GML
xenon_set_camera_projection(angle+cam_angle+180,-cam_beta,2*2048,x,y,z+120,256+zoom,1)

angle odpowiada za obrot kamery, analogiczne do direction. Mozesz tu wpisac: auto.direction co bedzie oznaczalo ze ma patrzec w tym samym kierunku jaki ma object auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...