Skocz do zawartości

4 objekty w 1


Sarutobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie bo dajmy na to mam 4 obiekty klocek1, klocek2, klocek3, klocek4. Obiektem który dam na plansze bedzie klocek1. chciałbym aby po uderzeniu piłeczką klocek 1 zamieniał się w klocek2 klocek2 w klocek3, klocek3 w klocek4 i klocek 4 zniknął a piłeczka odbijała się pod kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klocku1 zrób COLISION z piłeczką. Potem wejdź w main1 i wybierz takie dwie kulki. Przeciągnij je w białe pole i wybierz klocek2.

 

Tak samo z klockiem 2...

Tak samo z klockiem 3...

 

Klockowi 4 daj colision z piłeczką. Wejdź na main1 i wybierz ikonkę kosza.

 

Gotowe :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty chcesz coś takiego że masz ściane i ją coraz bardziej rozwalasz, czy jak ?

Bo jak taka ścianka to zrób jednego sprita i daj mu animacje rozwałki a w klocek1 daj przy kolizji z piłką :

GML
image_single+=1;

a w create:

GML
image_single=0

i w animation end:

GML
instance_destroy();
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w objekcie1 w kolizji z piłką:

GML
with(other) move_bounce_solid(true); //niech klocek ma zaznaczone solid

instance_change(objekt2);

W objekcie2 to samo tylko instance_change(objekt3).

W trójce instance_change(objekt4)

A w czwórce zamiast instance_change to instance_destroy().

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej z użyciem zmiennych? :q

GML
// CREATE obiektu klocek

wytrzymalosc = 4;

// COLLISION klocka z piłką

wytrzymalosc -= 1;

switch (wytrzymalosc)

{

case 3: sprite_index = s_klocek2; //zmiana sprita na s_klocek2

case 2: sprite_index = s_klocek3; //zmiana sprita na s_klocek3

case 1: sprite_index = s_klocek4; //zmiana sprita na s_klocek4

}

if (wytrzymalosc==0)

{

score+=50; // i ewentualne dodanie punktów

instance_destroy();

}

Można również zamiast tworzenia wielu sprite'ów wszystkie zapisać w jednym. W tym celu wystarczy w create dać image_speed=0, a w kolizji zamienić sprite_index=(sprite) na image_index=(numer klatki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...