Sarutobi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Witam mam pytanie bo dajmy na to mam 4 obiekty klocek1, klocek2, klocek3, klocek4. Obiektem który dam na plansze bedzie klocek1. chciałbym aby po uderzeniu piłeczką klocek 1 zamieniał się w klocek2 klocek2 w klocek3, klocek3 w klocek4 i klocek 4 zniknął a piłeczka odbijała się pod kątem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Taki efekt domina tak? Aby zamienić object1 w object2 musisz użyć klocka z drugiej zakładki. Taki z niebieską kuleczką :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 W klocku1 zrób COLISION z piłeczką. Potem wejdź w main1 i wybierz takie dwie kulki. Przeciągnij je w białe pole i wybierz klocek2. Tak samo z klockiem 2... Tak samo z klockiem 3... Klockowi 4 daj colision z piłeczką. Wejdź na main1 i wybierz ikonkę kosza. Gotowe :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 a żeś się rozpisał czekaj zaraz sprawdze EDIT:Powiedziałeś w klocku1 a nie w piłce COLLISION z klockiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 No bo to w klocku trzeba ustawic! Chciałbyś żeby piłka zmieniła się w klocek2 :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 a no dobra zwracam honor i działa thx :) wam dwóm:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Lub instance_change() :D Nie wiem dokładnie, o co ci chodzi, ale jeżeli chodzi ci po prostu o takie "domino" to wystarczyłoby image_index..... i wykonywac odpowiednie akcje zależnie od danej klatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 A ty chcesz coś takiego że masz ściane i ją coraz bardziej rozwalasz, czy jak ? Bo jak taka ścianka to zrób jednego sprita i daj mu animacje rozwałki a w klocek1 daj przy kolizji z piłką : GML image_single+=1; a w create: GML image_single=0 i w animation end: GML instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 wiecie co to jest ARKANOID chodzi o klocek klocek 1 - cały klocek a 2 3 i 4 to sa rozwalane i jak piłka walnie w klocek 1 będzie innym objectem - klockiem2 itd tylko jak można to uprościć to good:):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 w collizion daj change to object klocek 4 i gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 w objekcie1 w kolizji z piłką: GML with(other) move_bounce_solid(true); //niech klocek ma zaznaczone solid instance_change(objekt2); W objekcie2 to samo tylko instance_change(objekt3). W trójce instance_change(objekt4) A w czwórce zamiast instance_change to instance_destroy(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 A nie lepiej z użyciem zmiennych? :q GML // CREATE obiektu klocek wytrzymalosc = 4; // COLLISION klocka z piłką wytrzymalosc -= 1; switch (wytrzymalosc) { case 3: sprite_index = s_klocek2; //zmiana sprita na s_klocek2 case 2: sprite_index = s_klocek3; //zmiana sprita na s_klocek3 case 1: sprite_index = s_klocek4; //zmiana sprita na s_klocek4 } if (wytrzymalosc==0) { score+=50; // i ewentualne dodanie punktów instance_destroy(); } Można również zamiast tworzenia wielu sprite'ów wszystkie zapisać w jednym. W tym celu wystarczy w create dać image_speed=0, a w kolizji zamienić sprite_index=(sprite) na image_index=(numer klatki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się