Xedom Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Siemka :bye1: ! Mam pytanie, a mianowicie: Jak zrobić wpisywanie imienia w grze w stylu z Farmera Frana? Nie znam się ani na Surfaces(jak źle napisałem to sorka :() ani na niczym co by mi w tym pomogło. ------ Z góry dzięki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Po prosty GML zmienna = get_string( "podaj imie","" );=) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jak w farmerze franie, znaczy takie kwadraty z literami i strzałkami przesuwasz spacją wybierasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Wyższa szkoła jazdy. =P Można użyć keyboard_string. Po za tym poszukaj przykładów na forum bo temat na pewno był poruszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Nie mogę znaleźć nic takiego.Wpisywałem chyba wszystko :( EDIT : @down Dzięki Dawidds!Jak nikt nic lepszego nie podsunie to ty będziesz w Credits dużymi literkami ;) EDIT 2 : @yoda Tylko że ja nie znam się na tablicach :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ekhm...... trochę ciężkie zagadnienie. Lepiej zrobić proste wpisywanie imienia, a nie się tak bawić........ Najprostsza opcja to zrobić sobie 23 obiekty z iterami anfabetu - i w każdym dopisywać do jakiejś globalnej jakiś znak :) Ale to ta najprostsza opcja....... bo to można zrobić w jednym obiekcie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 @up: lepiej na tablicy to zrobić =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ta, jasne panowie. https://gmclan.org/up152_11_input.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ale jemu chodziło o takie że są literki i se strzałkami wybierasz literę i zatwierdzasz enterem literę daną ;P dobra zrobię przykłada :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 To ma alternatywę. xD Dobra, zrobię coś później jak nikt nie inny nie zrobi. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 heh ja już kończe przykład :D ale Ty i tak pewnie byś zrobił lepszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Muahahahah https://gmclan.org/up2576_11_literki.html szybszy =P Jak sie przejedzie za daleko strzałkami to jest błąd, ale spieszyłem się - trzeba tylko zablokować waruneczkiem :D Zaraz dam ulepszony z przesuwaniem góra-dół =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 nom byles szybszy :) ale swoj przyklad w edicie tez dam, chociaz moj sposob jest bardziej prymitywny :D EDIT : ja zrobiłem w przeciwieństwie do Yody wszystkie literki w jednym spricie xD z tym ze jest o wiele więcej kodu i dałem usuwanie literek :D https://gmclan.org/up2321_12_Imie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Thx ;) Zaraz sprawdze i dam edita... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 ja zrobiłem w przeciwieństwie do Yody wszystkie literki w jednym spricie A u mnie niby jak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 oż w morde pomyłka ! :P chodziło mi o coś innego zresztą sam zobacz jak zrobiłem i mnie zrozumiesz :] każde okienko to jeden object i zmienia image_index w zaleznosci od tego jaką wartość mu przypisal for. Tak mialo być :D a co do mojego przykładu w step obj_kratka można dodać np. GML if place_meeting(x,y,obj_choose) image_blend = c_teal else image_blend = c_white dla ładniejszego efektu albo coś z image_alpha pokombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 I jest - z przesuwaniem góra-dół, lewo-prawo :P https://gmclan.org/up2576_11_literki.html =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 ładnie ale jest bug na literkach N, O,P nie mozna na doł zjechać a z I i J nie można na góre wjechać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Wariacje na temat jednego przykładu? Oj panowie. =) Strasznie żeś namieszał w kodzie Yoda. Afefe! =D Ja niestety byłem zajęty czymś innym, powiększającym moje zasoby. =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Strasznie żeś namieszał w kodzie Yoda. Afefe! =D Tymon to lepiej nie ściągaj mojego przykładu :P chyba że Ci chodzi o te bugi o których napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Widziałem i nie jest zły. =P A oto mój, minimalistyczny: https://gmclan.org/up152_11_chars.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 ładnie ale jest bug na literkach N, O,P nie mozna na doł zjechać a z I i J nie można na góre wjechać... Oo? - a fakt :D Strasznie żeś namieszał w kodzie Yoda. Afefe! =D Że niby gdzie? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 T: A dlaczego gdy się wyjeżdża z góry/dołu to przeskakuje aż 2 linijki? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Odwróć całość o 90 stopni i zauważ, że przeskakuje tak jak z lewej na prawą. =P Yoda, w całości. =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Yoda, w całości. =D E tam - narzekasz. Ciekawe czy autor tematu w ogóle coś z tego rozumie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 @Y: Właśnie o to chodzi ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 @Y: Właśnie o to chodzi ;p No wątpię żeby zrozumiał coś z przykładu Tymona =D Z mojego bardziej - choć fakt w tym wyliczaniu kratki przy przeskakiwaniu rząd wyżej/niżej trochę dziwne jest :P Btw poprawiłem tamten bug z tymi paroma literkami ( zamiast -1 dałem +1 i na odwrót :P ) i dodałem spację :S http://www.gmclan.org/up2576_11_literki_new_.html :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Zrób jeszcze kasowanie znaku. =3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Braknie mi miejsca w spricie z literkami xD No dobra zobaczymy co tam z tego wyjdzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Po prostu sprawdź pozycję kursora i jeśli jest na znaku backspace to zamiast dodać znak go kasuje. GML str = string_delete( str, string_length( str ) - 1, 1 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi