Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 MAm takie interesujące pytanko. Mam sobie obj_player, i chcem sprawdzić, czy istnieje jakiś obiekt 16px na lewo od niego. Tyle umiem. Ale chcem sprawdzić, czy ten obiekt, który istnieje po po lewej stronie od mojego obiektu nazywa się obj_crate, i chciałbym zmienic jego zmienna zmienna na 1. Ale tylko jego. A teraz to lepiej wyjaśnię...... MAm sobie jeden obj_player. 16 pixeli na lewo od niego znajduje się obj_crate. I jak zrobić, aby (jeśli ten obj_crate znajduje się po lewej stronie ode mnie) zmienić jego zmienna zmienna na 1. Ale tylko jego, bo jeśli użyję GML obj_crate.zmienna = 1; , i będę miał w roomie z 10 tych obiektów to ustawi zmienną zmienna wszystkim na 1. A ja chcem tylko temu, który jest po lewej. PS: Czytałem tego swojgo posta 2 razy, i sam ledwo łapałem o co mi chodiz, mam nadfzieję, że mnie zrozumiecie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 if distance_to_object? W FaQ chyba bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 @up: Jemu nie o to chodzi... Może użyj instance_find i instance_place? :) Hm aż sam zobaczę xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Spróbuj instance_nearest(). @edit: Forum Infiltrator, yeah ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 instance_nearst nie będzie dobre, bo jak znajdzie się obiekt zbliżony o 13 pixeli, ale z prawej strony top gm odwoła się do niego... szukane: sprawdzić ID obiektu znajdującego się w pozycji xy pytanie place_empty chyba nie zwraca ID ... ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Instance_nearest() tak , ale jak chcemy zmienic zmienna w obiekcie po lewej, a po prawej bedzie blizej to nie wyjdzie. Mozna to zrobic na rympał. Tworzysz obiekt "tester" 16 px na prawo, jesli jest tam obiekt to bedzie kolidowal z testerem, wiec jesli koliduje - odpala sie jakas akcja a "tester" zostaje usuniety. Wiem wiem, epoka klocka lupanego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 place_empty() zwraca tylko, czy nie ma tam jakiegoś obiektu, a nie jego ID. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 GML z=instance_position(x-16,y,obj_create) if (z>0) z.zmienna = false :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 No dobra, umiem sprawdzić, czy po lewej od objektu jest objekt, ale jak się do niego odwołać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 przecież Ci gotowe napisałem. w zmiennej z zapisujesz ID znalezionego obiektu i potem się do niego odwołujesz np. z.zmienna=15 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 collision_point zwraca id obiektu z którym koliduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 collision_point zwraca id obiektu z którym koliduje. Niestety nie zgodziłbym się. tests whether at point (x,y) there is a collision with entities of object obj Zwraca prawdę lub fałsz(zależnie czy kolizja jest czy nie). @topic: Ostatecznie mógłbyś jeździć forem po wszystkich instancjach i sprawdzać czy jest odpowienim objektem i czy spełnia warunek położeniowy. Ale tego nie polecam, bo fps strasznie spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 UP nie prawda. ! osobiście sprawdziłem obydwa sposoby, z takim samym efektem ;) o co chodzi ? przecież podałem prawidłowy, działający sposób :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Jak pisałem mój post to twojego nie było :P Oczywiście działa...... Miejsce w credits też myślę, że się znajdzie :D PS: Zajrzałem w help i się okozało, że jest bardzo wiele funkcji zwracających id obiektu a o danej pozycji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się