Skocz do zawartości

Lont


Dawidds

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o to, że mam sobie obj_dynamit o krztałcie powiedzmy klocka 16*16, obiekt obj_lont (o krztałcie poziomej kreski 16*4, oraz obj_startlont (krztałt niech będzie też kweadracik)

 

To ma działać tak:

1. Kiedy obj_player dotknie obiektu obj_startlont - lont zaczyna się "palić" - może to być zwykła sprawa typu że co sekundę niszczeje jeden kawełek lontu, a drugi robi się czerony. Spróbuję to jakoś przedstawić....

 

c471c71c3a1860bd.png

 

Te "klatki" mają być oddalone od siebie co sekundę (że co sekundę lont jest krótszy - pseudoogień przybliża się do TNT). Ta cała animacja ma sę zacząć kiedy gracz dotknie obj_startlont - taki kwadracik po lewej stronie lonta :D (na początku lonta).

 

Myślałem sporo, ale nie wymyśliłem opcji, aby zrobić to na jednym obiekcie (nie licząc start i TNT......)

 

Z góry dzięki za pomoc :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys olac robienie animacji i skorzystac z :

 

draw_sprite_part(sprite,subimg,left,top,width,height,x,y)

 

z tego co pamietam to wartosci :

left - top to poczatek wyswietlania sprita (od lewej , gory)

width - height to koniec wyswietlania sprita (od prawej, dolu)

 

w moim wypadku:

 

draw_sprite_part(hp_bar, -1, 0, 0, global.hp2, 50, PL.x-160, PL.y-375);

 

left,top = 0 (sprite ma sie wyswietalc caly w lewo i w gore)

height=50 - wysokosc paska hp (ma sie wyswietlac caly w dol)

width - zmienna okreslajaca dlugosc paska (ma wyswietlic tyle pixeli w prawo ile wynosi zmienna hp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...