Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Chodzi mi o to, że mam sobie obj_dynamit o krztałcie powiedzmy klocka 16*16, obiekt obj_lont (o krztałcie poziomej kreski 16*4, oraz obj_startlont (krztałt niech będzie też kweadracik) To ma działać tak: 1. Kiedy obj_player dotknie obiektu obj_startlont - lont zaczyna się "palić" - może to być zwykła sprawa typu że co sekundę niszczeje jeden kawełek lontu, a drugi robi się czerony. Spróbuję to jakoś przedstawić.... Te "klatki" mają być oddalone od siebie co sekundę (że co sekundę lont jest krótszy - pseudoogień przybliża się do TNT). Ta cała animacja ma sę zacząć kiedy gracz dotknie obj_startlont - taki kwadracik po lewej stronie lonta :D (na początku lonta). Myślałem sporo, ale nie wymyśliłem opcji, aby zrobić to na jednym obiekcie (nie licząc start i TNT......) Z góry dzięki za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 moglbys olac robienie animacji i skorzystac z : draw_sprite_part(sprite,subimg,left,top,width,height,x,y) z tego co pamietam to wartosci : left - top to poczatek wyswietlania sprita (od lewej , gory) width - height to koniec wyswietlania sprita (od prawej, dolu) w moim wypadku: draw_sprite_part(hp_bar, -1, 0, 0, global.hp2, 50, PL.x-160, PL.y-375); left,top = 0 (sprite ma sie wyswietalc caly w lewo i w gore) height=50 - wysokosc paska hp (ma sie wyswietlac caly w dol) width - zmienna okreslajaca dlugosc paska (ma wyswietlic tyle pixeli w prawo ile wynosi zmienna hp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 copoconaco: albo ja cię nie rozumiem, albo ty mnie :P A dałoby radę sprawdzić image_index obiektu, który leży 16pixeli w lewo ode mnie (mówię w imieniu obeiktu lont :P )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 obiekt_lont.image_index zrobiłem takie coś =P lont_dynamit.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 moze i nie rozumiem, ale moze ci sie przyda ten przykladzik: https://gmclan.org/up3255_11_lont.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Dwa razy credits :D Połączyłem wasze dwa przykłady i wyszedł świetny lont xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się