tomalas Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Jest jakiś szybki sposób w gml'u na sprawdzenie czy wartosc znajduje sie w jednym z dwóch przedziałów liczbowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 if ( liczba < jakaswartosc1 && liczba > jakaswartosc2 ) ? o to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Nie no myślałem że jest jakaś funkcja w gml... I to && jest i tak źle bo musi być or żeby sprawdzić czy jest w jednym z dwóch przedziałów ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 no chyba jednak nie.. jak dasz or to zwróci prawdę jeżeli będzie np. mniejsza od podanej wartości albo większa... a przedział liczbowy rozumiem tak, że liczba ma być mniejsza od jakiejś wartości i większa od jakiejś nie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Jest jakiś szybki sposób w gml'u na sprawdzenie czy wartość znajduje sie w jednym z dwóch przedziałów liczbowych? Chce sprawdzić czy wartość jest w przedziale liczbowym zwraca mi prawdę że jest albo fałsz że nie należy do przedziału... ;) Ogólnie chodzi mi o sprawdzenie czy gracz patrzy w prawa stronę czy lewa... a problem jest w tym ,że prawa strona to direction od 0 do 90 i od 270 do 360 to co podał Yoda jest dobre ale myślałem ,że jest prostszy sposób na to a chce żeby kod był jak najlepiej zoptymalizowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 x należy (-5,6> if ( x > -5 && x <=6 ) // akcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Marek.S to sprawdza czy x znajduje się w jednym przedziale żeby sprawdzić czy może w drugim to trzeba dodać jeszcze raz to samo... Myślę ,że chyba nie ma prostszego sposobu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 A co ci tak zależy na prostszym... to nie jest proste? Jak chcesz prościej to sobie skrypt napisz... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 GML if(direction < 90 && direction < 270) { image_index = 1; } else if(direction > 90 && direction < 270) { image_index = 0; } Wyjęte z mojej aktualnej gry ;-) Ja mam regułę pisać kod jak najprzejrzyściej umiem - tabulatory niemal wszędzie, czasem nawet jakiś komentarz..... Przerób se troche i będziesz miał własną funkcję ;-) return false czy tam true i cacy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 GML if(direction < 90 && direction < 270) { image_index = 1; } else if(direction > 90 && direction < 270) { image_index = 0; } Wyjęte z mojej aktualnej gry ;-) Ja mam regułę pisać kod jak najprzejrzyściej umiem - tabulatory niemal wszędzie, czasem nawet jakiś komentarz..... Przerób se troche i będziesz miał własną funkcję ;-) return false czy tam true i cacy :D w tym pierwszy if to sie pomyliles bo wiadomo ze jak jest <90 to jest i <270 ;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 sprawdzanie, czy liczba należy do przedziału liczbowego jest troche bardziej złożone :D sprawdź ten skrypcik, nie wiem czy działa ale powinien xD GML /* arg0 - liczba do sprawdzenia arg1 - liczba1 ( lewa strona ) nie wiem jak inaczej napisac;) arg2 - czy liczba1 nalezy do przedzialu ? (0/1) arg3 - liczba2 ( prawa strona ) arg4 - czy liczba2 nalezy do przedzialu ? (0/1) */ if argument2 and argument4 { if argument0 >=argument1 && argument0 <= argument3 { return true } else { return false } } if ! argument2 and ! argument4 { if argument0 > argument1 && argument0 < argument3 { return true } else { return false } } if ! argument2 xor ! argument4 { if ! argument2 { if argument0 > argument1 && argument0 <= argument3 { return true } else { return false } } else { if argument0 >= argument1 && argument0 < argument3 { return true } else { return false } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się