Skocz do zawartości

Wybieranie postaci.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem bo nie wiem jak zrobić parę rzeczy:

W mojej grze mam już "room1" jest to wybór postaci.

Wybiera się ją kliknięciem myszką na odpowiednią strzałkę.

Do wyboru: MAG, RYCERZ i łUCZNIK.

W drugim room-ie jest plansza i się normalnie chodzi jak w pokemonach (tzn. widok z góry, przy chodzeniu jest animacja ruchu nóg).

Jak mogę zrobić aby jeśli wybiorę postać np: MAG (object0) to w 2 room-ie zamienia się on w object1 lecz aby animacje były dla MAGA. Tzn. w objekt1 jest tak: 1-4: ANIMACJA RYCERZA, 5-8: ANIMACJA łUCZNIKA, 9-12 ANIMACJA MAGA. Czyli jakie trzeba napisac skrypty, gdzie i w kim żeby jeśli w "room0" wybiorę MAGA to w "room1" object1 będzie wykonywał przy chodzeniu animacje dla MAGA(9-12_. Proszę jeśli mnie zrozumieliście to piszcie, czekam... :crying:

 

Warn! Źle nazwany temat. Nazwa została zmieniona z "Problem" na "Wybieranie postaci." . Borek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem bo nie wiem jak zrobić parę rzeczy:

W mojej grze mam już "room1" jest to wybór postaci.

Wybiera się ją kliknięciem myszką na odpowiednią strzałkę.

Do wyboru: MAG, RYCERZ i łUCZNIK.

W drugim room-ie jest plansza i się normalnie chodzi jak w pokemonach (tzn. widok z góry, przy chodzeniu jest animacja ruchu nóg).

Jak mogę zrobić aby jeśli wybiorę postać np: MAG (object0) to w 2 room-ie zamienia się on w object1 lecz aby animacje były dla MAGA. Tzn. w objekt1 jest tak: 1-4: ANIMACJA RYCERZA, 5-8: ANIMACJA łUCZNIKA, 9-12 ANIMACJA MAGA. Czyli jakie trzeba napisac skrypty, gdzie i w kim żeby jeśli w "room0" wybiorę MAGA to w "room1" object1 będzie wykonywał przy chodzeniu animacje dla MAGA(9-12_. Proszę jeśli mnie zrozumieliście to piszcie, czekam... :crying:

Możesz ustawić persistent dla postaci i po kliknięciu usuwać pozostałe, a w następnym room'ie pytać się dla tego objektu czy aktualny room jest room0 czy room1. Jeśli room1, to żeby nie reagował na to kliknięcie myszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno ci komentować tego co zadecydował Borek, albowiem admin ten szlachetny zawsze ma rację ! Chyba że chcesz aby ukarała cię ręka boska i sprawiedliwa ! xD

Sory za OT.

 

@Topic: Nie za bardzo zrozumiałem pierwszy post o_O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory BOREK, ale po co mu dajesz Warna?

Chyba jesteś trochę za ostry?

Nie ma w regulaminie punktu:

"Źle napisany temat" jest że niezgodnie tak jak np. Pooooommmmoooocccccyyyyy.

 

9. Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp., a tematów w dziale Multimedia "Potrzebuję grafiki/muzyki". Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie. Nie wpisuj swojego pytania tylko w formie tytułu tematu, nie informując w poście raz jeszcze o co dokładnie chodzi.

 

Czy twoim zdaniem tytuł "Problem" informuje o poruszanym problemie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej zaczac wlasnie od kacz de klalnow?? :blink: ja kiedys (1 dzien z gmem) nie umialem zrobic poruszania w 4 strony ale trenowalem na przykladach w gmie a pozniej na tym forum :) pomalutku - przeciez nie zrobisz za tydzien almory - bez pospiechu :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ustawieniach rooma masz zakladke views i dajesz tam visible when room starts enable the use of views, nastepnie podajesz rozdzielczosc swojej gierki, w drugim to samo, w nastepnym dajesz w object following herosa i tam jak jest domyslnie 32 (hbor i vbor) to dajesz polowe rozdzielczosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem: visible when room starts, enable the use of views, dałem following na herosa, zmieniłem vbor i hbor z 32 na 16 i on jak podejdzie do krawędzi to dopiero sie przewija ekran :Pa ja chcę żeby on był cały czas w środku ekranu (jak w tibii albo w pokemonach).

 

Aha i już wiem jak wam bliżej wytłumaczyć mój 1 problem. Jeśli knikne na strzałkę w lewo to object 0 się zamienia na object1 ale jeśli kliknę jeszcze raz to object1 zamienia się na object2. Bo u mnie jest tak ze najpierw spoko: object0 się zamienia na object1 ale potem trzeba zrobić tak zeby się zmieniło ze object 1 ma sie zamieniać a object2 a nie znowu object0 na object1 :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem: visible when room starts, enable the use of views, dałem following na herosa, zmieniłem vbor i hbor z 32 na 16 i on jak podejdzie do krawędzi to dopiero sie przewija ekran :Pa ja chcę żeby on był cały czas w środku ekranu (jak w tibii albo w pokemonach).

 

Aha i już wiem jak wam bliżej wytłumaczyć mój 1 problem. Jeśli knikne na strzałkę w lewo to object 0 się zamienia na object1 ale jeśli kliknę jeszcze raz to object1 zamienia się na object2. Bo u mnie jest tak ze najpierw spoko: object0 się zamienia na object1 ale potem trzeba zrobić tak zeby się zmieniło ze object 1 ma sie zamieniać a object2 a nie znowu object0 na object1 :sp_ike:

erm... to ma byc rozdzielczosc/2 np. 1024x 768 to dajesz 512 i 384 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...