Sirluki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Witam :) Mam pewien problem, otóż. Posiadam w grze cztery obiekty (obj_gracz, obj_plac, obj_lampka_zielona, obj_lampka_czerwona) W kolizji obj_gracz z obj_plac posłużyłem sie klockiem change the instance tak, aby obj_lampka_czerwona zmieniła się w obj_lampka_zielona. I tutaj jest problem, uzylem w step obj_plac if ! place_meeting(x,y,obj_gracz) i chce, aby po zakonczeniu kolizji obj_lampka_zielona zamienila sie w obj_lampka_czerwona. Teraz co wstawic po funkcji if, aby tak się stało? Przypominam, że to są 4 różne obiekty. Mam nadzieje, że wyraziłem się wystarczająco jasno :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 instance_create(x,y,obj_lampka_czerwona) with(obj_lampka_zielona)instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 GML if (place_meeting(x,y,obj_gracz)) { if (instance_exists(obj_lampka_czerwona)) with(obj_lampka_czerwona)instance_change(obj_lampka_zielona,1) } else { if (instance_exists(obj_lampka_zielona)) with(obj_lampka_zielona)instance_change(obj_lampka_czerwona,1) } powinno działać. Edit: pomieszałem ")" teraz jest dobrze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 instance_create(x,y,obj_lampka_czerwona) with(obj_lampka_zielona)instance_destroy(); Myślałem o tym samym sposobie, ale wtedy musiałbym podawać dokładny x i y obj_lampka, a tego chciałem uniknąć. Ale skoro nie ma innego sposobu, będę musiał próbować na piechotę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 lee... czytałeś mój post ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 lee... czytałeś mój post ? Tak, i z przykrością muszę stwierdzić, że nie działa :( Po zakończeniu kolizji obj_lampka_zielona nie zamienia się w obj_lampka_czerwona :) Mimo wszystko dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 coś masz źle bo to na pewno działa. sam sprawdź. GML if (keyboard_check(vk_enter)) { if (instance_exists(lc)) with(lc)instance_change(lz,1) } else { if (instance_exists(lz)) with(lz)instance_change(lc,1) } // lc - lampka czerwpna // lz - zampka zielona a tak w ogóle to czemu po prostu nie zmienisz sprita. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Myślałem o tym samym sposobie, ale wtedy musiałbym podawać dokładny x i y obj_lampka, a tego chciałem uniknąć. Ale skoro nie ma innego sposobu, będę musiał próbować na piechotę :) Wystarczy zamienić x na obj_lampka.x i tak samo z y. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 coś masz źle bo to na pewno działa. sam sprawdź. GML if (keyboard_check(vk_enter)) { if (instance_exists(lc)) with(lc)instance_change(lz,1) } else { if (instance_exists(lz)) with(lz)instance_change(lc,1) } // lc - lampka czerwpna // lz - zampka zielona a tak w ogóle to czemu po prostu nie zmienisz sprita. ? Wystarczy zamienić x na obj_lampka.x i tak samo z y. :) Marek S. Dopiero gdy za trzecim razem umieściłem ten kod do eventu step zaczął działać poprawnie. :huh: Teraz już jest jak być powinno. Wielkie dzięki, umieściłem cię w credits bo już i tak wystarczająco pomogłeś mi w tworzeniu gry :) Pasterz: Tak też już probowałem, ale chyba coś źle umiejscowiłem i wyświetlało mi błąd :) Wielkie dzięki dla wszystkich :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się