Skocz do zawartości

zmiana sprita w rpg'u


Rekomendowane odpowiedzi

może temat banalny, ale mam problem.

otóż mam taki oto kod.

if (mouse_check_button(mb_left))
{
move_towards_point(mouse_x,mouse_y,2)
}
if (my.direction=????)
{
sprite_index=left;
};

nie wiem, co wpisać w ????. chcę zrobić taki mik, że kiedy objekt my idzie w lewo (czyli odejmuje się od x) to sprite=left; . proszę o pomoc. w zamian odwdzięcze się takim przykładem fajniutkim, jak go skończę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ruch ma być tylko w kierunkach lewo-prawo to robisz tak:

if xprevious>x sprite_index=lewo

if xprevious<x sprite_index=prawo

 

a jeżeli ma być w więcej niż 4 kierunkach to już chyba przedziały trzeba porobić ... Napisz dokładnie w ilu kierunkach ma iść postać, to postaram się pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnijcie że np. Direction 90 to tylko 90. A jego obiekt będzie chodził w całym 360? Wynika to z kawałka kodu który pokazał :P I nie można sprawdzić ostatniego klawisza, gdyż widać tu że sterować się będzie za pomocą myszki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...