skell Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Hmm, to chyba dopiero mój pierwszy post i temat na tym forum ;). Ale przejdźmy do rzeczy. Cały mój problem obraca się wokół jednej głupiej komendy "room_goto(blabla)". Otóż mam problem natury wartości, gdyż ta komenda nie jest w stanie pobrać... Albo inaczej. Próbuje tą komende na kilka sposobów napisać: 1 - room_goto(LE00) (Nazwa etapu) 2 - room_goto('LE00') (Nazwa etapu w 'x') 3 - room_goto(global.go) (Wartość z nazwą etapu) 4 - room_goto(real(global.go)) (Wartość z nazwą etapu) 5 - room_goto(string(global.go)) (wartość z nazwą etapu) 6 - room_goto(go) (wartość z nazwą etapu w tym samym obiekcie) 1 - Jedyny który działał. Zastanawiające dlaczego, ponieważ nazwa według mnie powinna raczej znajdować się pomiędzy '', ale miejsza o to. 2 - Nic. Tak samo jak room_restart()(czy jakoś) 3 - To samo co wyżej. 4 - To oczywiście absurd, skoro nazwa etapu była formacie string, to co tu robi "real()". Ale mając doświadczenie w clickach, lepiej coś takiego sprawdzić. To samo co wyżej. 5 - To samo co w 2 6 - To samo co wyżej I na podstawie tego experymentu, doszedłem do wniosku, iż funkcja "room_goto(x)" nie jest w stanie pobierać wartości z wartości "x"(tzn. jeśli zamiast x'a mamy global.go a global.go='LE00', to ta komenda weźmie "global.go" nie jako wartość, ale jako nazwe etapu!). Tak więc jeśli ktoś wie co robiłem źle/jak to ominąć/czym zastąpić to niech mi powie, bo niechce mi siętego robić o tak: [...] if global.go=0{room_goto(LE00)} if global.go=1{room_goto(LE01)} if global.go=2{room_goto(LE02)} if global.go=3{room_goto(LE03)} [...] Dobrze, troche się rozpisałem, ale cóź. Kulkis II czega na wykończenie, a to jest jedna z niewielu rzeczy, pozostałych do ukończenia ;). Tak więc żegnam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 U mnie działa room_goto(global.rom) ;) sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 22 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Ale u mnie nie chce działać... Świnstwo no. Jeszcze w sumie spróbuje zamiast nazw etapów to ID do wartości podłożyć. taaaaaaaaaaaaaaaak, Ten program mnie wykończy. Naszczęście z ID działa, ale z kolei miałem inny błąd(Już po nim), i jest spox. Tylko z 1.5 godzinki poprawiania :/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Maja 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 U mnie tez dziala, Skell. Zle robisz. Jezeli chcesz zapisac id planszy do zmiennej, to nie podajesz jej w cudzyslow ani apostrof, bo to jest wtedy tekst: global.plansza = "room1"; //nie bedzie dzialac Podawaj bez cudzyslowia: global.plansza = room1; GM nie jest taki madry by w zmiennej tekstowej doszukiwac sie identyfikatora jakiegos zasobu itd. To by było głupie, bo wtedy nie moglbym operowac tekstami zarezerwowanymi dla zasobow. Taka zasad jak w GM panuje w j.p., więc czas się przystosować. ps. A czemu ci brat nie pomógł (jeżeli dobrze kojarzę twoją osobę ;) ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 22 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 ps. A czemu ci brat nie pomógł (jeżeli dobrze kojarzę twoją osobę smile2.gif ). Tak dobrze kojarzysz, skell to brat buziola :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 22 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Tiaaa... Nie chciało mu się. btw, dzięki Ranma, postaram się pamiętać;). Pozatym niepomyślałem żeby coś takiego sprawdzić, bo pamiętając po swoich początkach, myślałem że GM, zinterpretuje LE00 , nie jako tekst, lecz jako wartość która przecież nie istnieje(Tzn, będzie próbował pobrać wartość ze zmiennej LE00, a nie zapisać LE00 jako string.). ps. Tak to bywa, czasami najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze. Kiedyś nad jakimś algorytmem z godzine siedziałem a potem nagle: 'Rany, jakie to proste' ;). pw2. Zmieniłem zdanie. To nie działa. Pojawia się error z grubsza taki: "Unknown function or script : LE00". Chyba jednak trzeba będzie sposobem ID'eowym zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Maja 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2005 Zrób przykładowy plik gmd i go zamieść, zobaczymy jak to robisz. Nie wierzę by to nie działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 29 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 Sorry że tak późno, ale najpierw nie miałem okazji, a potem zapomniałem :/. No to macie wycinek z algortytmu: (142764).go=LE00 To wygląda dokładnie tak, tyle że "LE00' jest odznaczone kolorem typowym dla resources. I pojawia sięten error : Unknown function or script : LE00. Nie wiem co źle robie. Obiekt o tym ID istnieje, tak samo jak room o tej nazwie. Nie wiem. Jeszcze cośtakiego mi się nie zdażyło wcześniej... Jak to nie pomaga to w weekend, wytne troche kodu z kulkisa i podrzuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 No i właśnie dlatego powinno się dodawać jakiś "prefix" przed nazwy obiektów, skryptów itp. Nazwy nie mogą być takie same. W przypadku klocków jeszcze można sobie wybrać obiekt ale gdy piszesz kodem gm pobiera "pierwszy na liście". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 29 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 Chyba źle zrozumiałeś. Istniej obiekt o tym ID (O_LEVEL) i istnieje room o tej nazwie(LE00). Nie chodziło mi że takie same. Ja tam prefiksy zawsze stosuje ;) Nigdy się u mnie nazwy nie powtarzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 (142764).go=LE00Hmm... ID sie chyba nie pisze w nawiasach ;) Chyba... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 31 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Chyba jednak się pisze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 31 Maja 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Zrób jakieś przykładowe gmd, bo jak tak piszesz, to ja nic z tego nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 1 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 http://www.geocities.com/skellux/bobo.zip Prosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Czerwca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 https://gmclan.org/upload/temp/bobo.zip Po pierwsze, stawiaj po każdym wyrażeniu końcowym średnik. Właśnie tego nie lubię w nowych wersjach, Mark odstąpił od zasady stawiania średnika jak w językach programowania, bo ludzie o nich zapominali. Po nazwie levela musi on być, inaczej GM zrozumie to jako funkcję. Po drugie nie mozesz wykonywac operacji na obiektach aktualnej planszy z poziomu room creation code, poniewaz nie zostaly one jeszcze stworzone. Przyklad powinien juz Ci dzialac. :) Kłopot nie leżał w room_goto tylko w wyciąganiu indeksu z planszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 1 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Mhm, teraz rozumiem na czym błąd polegał ;). Dobrze wiedzieć. A co do tych średników, to nigdy ich nie stawiałem bo nigdy nie spotkałem się z błędami jeśli ich nie było. Choć teraz myślę, żę już tego błędu nie popełnie ;). A kulkisa niedługo dokończe i wypuszcze :). Dzięki za wszystko i narazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się