GMcliker Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Witam jak można najprościej zrobić że w grze rpg jest jakiś npc i widać że nazywa się np.Michał że ma to imie nad głową tak jak w tibii (ble). A drugie pytanie: jak zrobić że są cienie w grze rpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 1.Zrób nowy object np. obj_draw_michal a w nim w akcji draw daj taki kod draw_text(obj_michal.x,obj_michal.y-16,'Michał') wyjaśnienia: -draw_text(....) -służy do twożenia tekstu (napisu) -obj_michał.x -nadaję pozycję x napisu w tym wypadku (obj_michal) tam gdzie jest obj_michal wpisz nazwę objectu nad którym ma być text. -obj_michal.y -to samo co w obj_michal.x ale zwraca wartość y a nie x. A to y-16 to pozycja ile ma być nad graczem, jeśli za nisko zwiększ 16 o ile chcesz. -'Michał' -to napis jaki ma się wyś wietlać nad graczem. Mam nadzieję że rozumiesz :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 jak zrobić że są cienie w grze rpg? To zależy jaki jest widok w twojej grze. Top-down ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Tak czy inaczej - dorysuj je =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Maxpayn kiedyś zrobił przykład w którym był cień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 draw_sprite_ext(<sprite_hero>,<subimage(klatka)>,x+5,y+5,1,1,image_angle,c_black,0.3) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 1.Zrób nowy object np. obj_draw_michal Po kiego jasnego cholernego grzyba???? przecież można ten kod dać w draw tego npc O_O wtedy zamiast dawac obj_michal.x dajesz po prostu x :P tak samo z y... Co do cieni: rysuj sprite postaci 2 razy - jeden normalny a jeden przesunięty i na czarno :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 wiem ale jak coś się da w draw to sprit znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 @up: lol? to trzeba dodać linijkę draw_sprite() albo draw_sprite_ext() -.- omg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 Pytanie 22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 13 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Dzięki wypróbuje wszystko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się