Skocz do zawartości

Dobre gry freeware (darmowe)!


Fallord

Rekomendowane odpowiedzi

Zasady:

1) Wymieniamy tylko naprawdę dobre darmowe gry, a nie pierwsze lepsze z brzegu;

2) Nie rekomendujemy żadnych dem, triali oraz shareware i pochodnych. Mają to być całkowicie darmowe programy.

3) Podajemy strony oficjalne.

4) Nie wymieniamy dwukrotnie tej samej gry

5) Wymieniamy gry tylko dla Windows

6) Jeżeli tekst,który dajemy nie jest naszego autorstwa należy podać żródło strony,z której został pobrany opis.

7) Nie rozmawiamy w tym temacie na temat gierek,dajemy tylko i wyłącznie opisy,linki do gier.

 

Enemy Territory :

Początkowo miał zostać wydany jako samodzielny tytuł, traktujący po raz kolejny o przygodach Johna Blazkovitz - komandosa amerykańskich sił specjalnych o słowiańskich korzeniach, który w pojedynkę rzucił rękawicę potędze hitlerowskiej machiny wojennej. Jednak w trakcie tworzenia gry nastąpiła zmiana planów i poczciwy John będzie mógł się udać na od dawna zasłużony urlop. Zamiast bowiem następnej części zmagań tego bohatera, otrzymaliśmy ni to dodatek, ni to kontynuację Return to Castle Wolfenstein, zapewniający świetną zabawę w grze sieciowej. Już po krótkim testowaniu nabrałem przekonania, że mam do czynienia z przebojem.

 

Strony oficjalnej nie znalazłem(być może jest,ale daje Wam sprawdzonego linka i patcha)

Enemy Territory

http://ftp.freenet.de/pub/4players/hosted/et/official/WolfET.exe

Patch (Potrzebny do grania w sieci)

http://frpnet.com/rtcwstuff/downloads/patches/ET_Patch_2_60.exe

Żródło: cda.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soldat

Soldat to gra czerpiaca najlepsze cechy z gier takich jak Liero, Worms, Quake i Counter-Strike. Jest to multiplayerowa strzelanina z szybka akcja i hektolitrami krwi, rozgrywajaca sie na dwuwymiarowych arenach. Kilkunastu graczy moze nawalac sie miedzy soba korzystajac z arsenalu wspolczesnej broni bojowej. Wlasnie po to zostal stworzony multiplayer.

 

Najwazniejsze cechy gry:

  • Srodowisko walki oparte na prawach fizyki
  • Do uzycia ponad 18 broni typowych dla wspolczesnych zolnierzy:
  • - m.in. MP5, Ak-74, M79, M249 Minimi, Barret M82A1, XM214 Minigun
  • Mozliwosc gry wieloosobowej po LANie lub Internecie
  • Gra z inteligentnymi botami
  • 7 rodzajow rozgrywki:
  • - Deathmatch
  • - Pointmatch
  • - Rambomatch
  • - Teammatch
  • - Capture the Flag
  • - Infiltration
  • - Hold the Flag
  • 64 roznorodnych mapy
  • Edytory: Soldat Map Maker i Interface Maker
  • Lobby serwer i serwer dedykowany pod Windows i Linux
  • Ogromna spolecznosc tworzaca nowe mapy, mody i programy
http://www.soldat.pl/pl/links/mirrors.php?catid=5 - Lista mirrorów do zassania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADOM

Ancient Domains of Mystery (ADoM) to gra komputerowa typu roguelike tworzona od 1994 r. przez Niemca Thomasa Biskupa. Jak większość gier tego typu, ADOM ma grafikę złożoną wyłącznie ze znaków w standardzie ASCII. Gra toczy się w Ankardii: krainie typu fantasy pełnej magii, fantastycznych ras i stworzeń, starożytnych tajemnic i potężnych artefaktów. Celem gracza jest pokonanie sił chaosu pustoszących Ankardię lub też zostanie bogiem chaosu (istnieje kilka możliwych zakończeń o zróżnicowanym stopniu trudności). Podczas wędrówki postać stopniowo rozwija się, przeżywa przeróżne przygody, wykonuje różne zadania. (wikipedia)

 

http://adom.de/adom/download.php3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EUO :

Czy chcielibyście zagrać w internetową grę RPG będącą połączeniem Ultima Online, Diablo i Nethack? W której zabijanie potworów byłoby tylko tłem dla rozwoju postaci w najróżniejszych kierunkach, np. krawiectwie lub wędkarstwie? I co najlepsze, zabawa byłaby całkowicie darmowa! Spróbujcie rozwijanej od lat EUO, produkcji rpg z ogromnym potencjałem.

 

Nazwanie EUO grą MMO jest określeniem na wyrost, bowiem średnia liczba graczy na serwerze wynosi 10. Chyba dlatego na stronie autora jest określona jako MO (Multiplayer Online). Niewątpliwym argumentem odstraszającym jest grafika stylizowana na późną epokę DOSa, w której piksel ma wielkość komara. Ale tak jak wśród wegetarian są weganie, tak między zwolennikami komputerowych RPG znajdą się miłośnicy roguelike. Dziwne jest jednak to, że zwykle nie przepadają oni za jakąkolwiek grafiką twierdząc, że zabija klimat (dlatego w grach widnieją znaki ASCII). Wynika stąd wniosek, że produkcja Maxa Breedona nie znajdzie poparcia w żadnej z tych grup.

 

To co odróżnia EUO od Tibii i jest jednocześnie ogromną zaletą gry to tzw. crafting i gathering (w wolnym tłumaczeniu mojego autorstwa "rzemieślnictwo" i "gromadzenie". Dzięki rozmaitym umiejętnościom bohater jest w stanie wytworzyć przedmioty dostępne w grze. Może ścinać drzewa (i przerabiać na drewniane przedmioty, np. kusze), wydobywać surowce kopalne, przetapiać żelazo, warzyć napoje, szyć, wypisywać pergaminy z czarami, umagiczniać przedmioty czy nawet kreować golemy. Nie jestem w stanie przytoczyć choćby połowy możliwości, jednak każda z nich jest zależna od poziomu odpowiedniej zdolności, a więc dostępna raczej w późniejszym stadium gry.

 

EUO blisko ma do produkcji "roguelike", głównie ze względu na klawiszologię, którą trzeba opanować, aby swobodnie poruszać się po Nowej Sosarii. Korzysta się nie tylko z małych, ale również z dużych liter. Dokładając do tego możliwość stworzenia skrótu klawiszowego powoduje otrzymanie kilkudziesięciu kombinacji. Z tego powodu podczas swojej przygody musiałem mieć otwartą pomoc w przeglądarce.

 

Mimo że na forum zagorzali fani EUO kpią z użytkowników Tibii, ale tak naprawdę obie gry są bardzo podobne. Tu i tam do wyboru są klasy postaci: wojownik, paladyn i czarodziej (w Tibii z podziałem na maga i druida). Tu i tam znajdziemy obszary, w których pojawiają się te same potwory - w zależności od poziomu gracza, trzeba iść w inne miejsca. Tu i tam na mapie znajdują się rozmaite rodzaje terenu, który warunkuje prędkość poruszania się. Tu i tam umiejętność rozwija się poprzez jej używanie. Tu i tam można wykonywać questy na polecenie NCP'ów. I wreszcie tu i tam za opłatą mamy dostęp do pewnych bonusów. Być może podobieństw jest więcej, ale tyle wystarczy, by porównać te dwa tytuły.

 

O grafice już było, pora powiedzieć jedno zdanie o dźwięku. Tylko jedno, bo nie ma zbyt wiele do powiedzenia. Podczas gry z głośników słychać odgłosy chodzenia, uderzeń, trafionych ciosów i kilka innych, mniej lub bardziej znaczących wydarzeń dla bohatera. Jest szansa, że w niedalekiej przyszłości się to zmieni, bowiem co jakiś czas dostępne są łatki naprawiające błędy. Kłóci się to z informacją, jaką wyczytałem z oficjalnego forum, że autor nie zamierza dłużej aktualizować gry. Ale skoro ktoś ją poprawia, to trzeba się tylko cieszyć. I grać.

 

Żródło: victorygames.eu

 

Link: http://swut.net/euo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-Moto to darmowa alternatywa dla słynnej Elastomanii - ostrej jazdy motorem krosowym w wydaniu 2D. Platformówka prezentuje ogromną liczbę różnego rodzaju układów z uwzględnieniem zróżnicowanego stopnia trudności. Przy pomocy kursorów sterujemy motocyklem w taki sposób, by na każdej konkretnej mapie, w jak najszybszym czasie pozbierać wszystkie porozrzucane przedmioty (zazwyczaj są to truskawki;-)). Każdy układ należy zakończyć dotarciem do białego kwiatka.

 

Największą frajdą w X-Moto jest pokonywanie przeszkód, które zdają się być nie do przejścia. Dzieje się tak, ponieważ gra, mimo iż zdominowana na elementy zręcznościowe, oferuje również wątki logiczne. Niejednokrotnie przyjdzie nam spędzić dłuższe chwile zastanawiając się nad optymalnym sposobem dotarcia do mety.

 

Link: http://xmoto.tuxfamily.org/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródło: dobreprogramy.pl

 

Jumper Two to druga edycja zamieszczanej już przez nas wcześniej w vortalu gry Jumper Redux. Jako że pozycja ta spotkała się z dużą aprobatą ze strony naszych czytelników, nie wątpimy że drugie jej wydanie również dostarczy wiele zabawy i uciechy.

 

 

Bohaterem jest nadal czerwona, sześciokątna kostka o imieniu Ogmo. Główny cel gry również nie uległ zmianie, w dalszym ciągu naszym zadaniem będzie umiejętne sterowanie Ogmo, który bez przerwy zmaga się z przeróżnymi przeciwnościami napotkanymi na swej drodze.

 

Każdy z etapów składa się z kilku układów w postaci pojedynczych plansz, które należy przebyć z jednego końca na drugi. Wszystko na pierwszy rzut oka wydaje się proste, zarówno zasady jak i samo wykonanie. Niestety, nic bardziej mylnego. Przejście niektórych układów wydaje się graniczyć z cudem i zdaje się wręcz nie realne. Tak nie jest, autorzy precyzyjnie przewidzieli każdy ruch, który należy wykonać, by kontynuować grę na dalszych planszach.

 

Całe przedsięwzięcie może wydawać się na tyle nudne i żmudne, że nie warte jest zachodu. No cóż, być może niektórzy zakończą swe zmagania już na pierwszej odsłonie, ale jestem przekonany, że większość z Was nie da za wygraną i będzie parła z uporem maniaka wciąż naprzód. Uczucie satysfakcji po zakończeniu każdej z plansz jest warte wielu prób i poświęceń.

 

Grę obsługujemy przy pomocy samych kursorów i od czasu do czasu klawisza "Enter". Co prawda to tylko kilka klawiszy, ale wymagają mistrzowskiego ich opanowania. Ogmo porusza się w dość specyficzny sposób, a jego głównym atutem jest podwójne odbicie, które uzyskuje się za pomocą podwójnego użycia kursora "do góry". Potrafi on również odbijać się od ścian uzyskując trzecie odbicie, ale to już kolejny poziom trudności :) .

 

Nie sposób opisać w pełni, jak tak naprawdę powinno się sterować Ogmo, a także wszystkich innych wrażeń i przeżyć jakich potrafi dostarczyć Jumper Two. W tą grę po prostu trzeba zagrać!

 

 

Oficjalna strona: Helix Games Inc.

Link do pobrania: POBIERZ - SZYBSZE POBIERANIE

Link do źródła w .gmd (!!!): POBIERZ - SZYBSZE POBIERANIE

 

Już to widzę jak zaczną powstawać nowej generacji Catch The Clowny na tym silniku (trzeba mieć zarejestrowanego GM5).

 

@DOWN: No ale będą się pytać co daje ten kod na forum, a potem dopiero będą robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to widzę jak zaczną powstawać nowej generacji Catch The Clowny na tym silniku (trzeba mieć zarejestrowanego GM5).

Eee tam. Większość "autorów" CTC prędzej by zwymiotowała niż połapała się, co i jak. Mam ten plik i wiem jak to jest.

 

Super Mario War to platformowa nawalanka, tzn. nie mamy tu ciosów i combosów, ale skok i powerupy. Wszystkie plansze są osadzone w realiach serii, postacie niekoniecznie. W grę mogą grać 4 gracze na raz, no i zawsze na ich miejsce można podstawić boty. Mapy są małe, więc mayhem jest pierwsza klasa. Cieszy fakt, że do gry dołączono edytor poziomów.

Gra jest multiplatformowa - można w nią pograć nie tylko na Windowsie, Linuxie czy Macu, ale też na Xboxie, GP2X, Playstation Portable, Nintendo DS i innych platformach.

 

Opis napisałem sam, na pewno jest w nim trochę byków. ;p

 

strona: http://smw.72dpiarmy.com/

download: http://www.nintexbox.com/files/smw-1.7-bin.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...