Grela Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Jak zrobić wskakiwanie na platformy od dołu wiedząc, że mój kod kolizji z podłogą to: if (vspeed>0) { move_contact_solid(270,1); } if (vspeed<=0) { move_contact_solid(90,1); } vspeed=0; ?? Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 To sprobuj go move_contact_solid np tylko wtedy kiedy zmienna zmienna = 1 A ja sobie ustalaj zaleznie od bohater.y wzgledem platformy (czy jest wyzej czy nizej) i jesli jest nizej wylaczaj w platformie solid (wtedy bohater wskoczy od dolu) a kiedy jest na gorze solid znow sie wlaczy :P Do platformy: if bohater.y > y // kiedy y bohatera jest wieksze (czyli jest pod platforma) zmienna = 0 else zmienna = 1 // a kiedy jest mniejsze (bohater nad platforma) ustawiamy zmienna na 1 i robi nam sie solid Potem tylko zaleznie od tej zmiennej bohater reaguje na platforme albo nie (move_contact_solid). Nic innego mi teraz nie przychodzi do glowy. #Edit Nie wiedzialem ze mozna ustawiac solid na true i false xD Dzieki za lekcje Marku :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Po prostu walnij to do step platformy: if (y>hero.y)solid=true else solid=false move_contact_solid działa tylko w kolizji z solidnymi obiektami więc w zależności od położenia y hero włączamy/wyłączamy solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Marku to nie dziala hero wchodzi od dołu to połowy platformu i inie wchodzi tylko odbija po połowie może rzucę projektem?? Edit: A jezeli moge to czy masz gm7 pro żeby Ci to weszło bo ja to w nim robie(GM 7 PRO) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 step platformy: if (hero.y+8<y) solid=true; else solid=false hero w kolizji z platformą: if (other.solid) { move_contact_solid(270,1) vspeed=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Ale rozumiesz że kod ktory ja dalem to jest ze wzgledu na platformy ktore sie przechylaja pod wplywem hera(ten kod jest w pierwszym poscie tematu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 dobra zarzuć tym projektem, bo nie wiem co kod z pierwszego postu ma do pochyłości platform ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Dalem Ci na PW off:przekroczyłem 300 postow :) EDIT: Daj mi to na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się