Skocz do zawartości

Zablokowane strzelanie w kilku kierunkach


Misteroous

Rekomendowane odpowiedzi

dejavu xD

 

w evencie spacji:

n=instance_create(x,y,pocisk)
switch(sprite_index)
{
case sprite_lewo: n.direction=0; break
case sprite_prawo: n.direction=180; break
case sprite_gora: n.direction=90; break
case sprite_dol: n.direction=270; break
}

 

czyli sprawdzamy w którą stronę jest obrócony bohater (jego aktualny sprite_index ) i tworzymy obiekt lecący w odpowiadający mu direction

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wime ale w czyj event mam to wpisac (mi sie zdaje ze w bolta) ale moglbys mi dac jakiegos screena albo krok po kroku powiedziec co gdzie wbisac bo nie mam pojecia a co chodzi z tym eventam "spacji" chodzi mi o to ze np:

1. event > keyboard > spacja potem do tego skrypt ten co mowisz <(przyklad)

bo jestem naprawde poczatkujacy i trzeba mi tlumaczyc bardziej niz dla 3-letniego dziecka.

Ale bardzo dziekuje za twe poswiecenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziala teraz:D tylko ze u ciebie amunicja jest zawsze kulka nie wazne czy jestes obrocony w lewo czy w prawo... a u mnie powinien sie zmieniac objekt przy obrocie wiesz moze jak to zrobic?? jesli nie wiesz (w co watpie) lub ci sie nie chce(co bardzije prawdopodobne) zrozumiem i bede musial zrobic kulke^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zarejestrowanego gm-a

 

w create 'strzały':

image_angle=direction

:)

psssssss...

sprite musi być narysowany tak aby grot był skierowany w prawo ;)

 

Edycik:

dla niezarejestrowanego gm-a:

w create strzały:

switch(direction)
{
case 0:    sprite_index= spr_strzala_prawo;break
case 180: sprite_index= spr_strzala_lewo;break
case 270: sprite_index= spr_strzala_dol;break
case 90:  sprite_index= spr_strzala_gora;break
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, moja gaffa xP

 

Bo pierw tworzymy pocisk a dopiero potem nadajemy mu direction

pocisk przy stworzeniu sprawdza direction które wynosi 0 więc zawsze ustawia mu sprite w lewo

 

w tym przypadku będzie trzeba sprawdzić switcha z opóźnieniem jednego stepa

 

w create pocisku:

alarm[0]=1
speed=10

w evencie alarm0 nasz switch czyli

switch(direction)
{
case 0: sprite_index= arrow_prawo;break
case 180:sprite_index=arrow_lewo break
case 270:sprite_index= arrow_dol break
case 90:sprite_index= arrow_gora;break
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...