Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Witam to znowu ja i z podobnym problemem Wiec chodzi o to ze nie wime co zrobic aby po obroceniu sie np. w lewo strzelal w lewo w prawo to w prawo itd. mam juz gotowe animacje strzal lecacych w prawo lewo gore dol prosze mi powiedziec co mam i jak mam zrobic(jasno i wyraznie). Z gory THX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 dejavu xD w evencie spacji: n=instance_create(x,y,pocisk) switch(sprite_index) { case sprite_lewo: n.direction=0; break case sprite_prawo: n.direction=180; break case sprite_gora: n.direction=90; break case sprite_dol: n.direction=270; break } czyli sprawdzamy w którą stronę jest obrócony bohater (jego aktualny sprite_index ) i tworzymy obiekt lecący w odpowiadający mu direction :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 czyli gdy bede obrucony w lewo i nacisne spacje bolt poleci w lewo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 gdy sprite podczas strzalu będzie 'w lewo' nadamy pociskowi kat lotu 0 czyli w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 No nie wime ale w czyj event mam to wpisac (mi sie zdaje ze w bolta) ale moglbys mi dac jakiegos screena albo krok po kroku powiedziec co gdzie wbisac bo nie mam pojecia a co chodzi z tym eventam "spacji" chodzi mi o to ze np: 1. event > keyboard > spacja potem do tego skrypt ten co mowisz <(przyklad) bo jestem naprawde poczatkujacy i trzeba mi tlumaczyc bardziej niz dla 3-letniego dziecka. Ale bardzo dziekuje za twe poswiecenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 kod powinien się znaleźć w step hero... postaram się skombinować przykładzik może wtedy to dogłębnie zrozumiesz =) https://gmclan.org/up1558_11_strzelanie.html :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 to dziala teraz:D tylko ze u ciebie amunicja jest zawsze kulka nie wazne czy jestes obrocony w lewo czy w prawo... a u mnie powinien sie zmieniac objekt przy obrocie wiesz moze jak to zrobic?? jesli nie wiesz (w co watpie) lub ci sie nie chce(co bardzije prawdopodobne) zrozumiem i bede musial zrobic kulke^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 nie zczaiłem ;P chodzi o to że jak jesteś obrócony np w lewo tworzy kulkę a jak np w prawo tworzy trójkącik ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 chodzi mi o to ze u mnie amunicja jest strzalą i jesli jestem odwrocony w prawa to grot musi sie znajdowac po prawej a nie tak jak u mnie w gorze zeby przy kazdym obroceniu sie strzelam inna animacja juz wiesz o co mi chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 dla zarejestrowanego gm-a w create 'strzały': image_angle=direction :) psssssss... sprite musi być narysowany tak aby grot był skierowany w prawo ;) Edycik: dla niezarejestrowanego gm-a: w create strzały: switch(direction) { case 0: sprite_index= spr_strzala_prawo;break case 180: sprite_index= spr_strzala_lewo;break case 270: sprite_index= spr_strzala_dol;break case 90: sprite_index= spr_strzala_gora;break } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 No wlasnie o to chodzi ze zrobilem te animacje ale on tylko dobrze strzela gdy jest obrocony w lewo dobrze zrobilem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 No tak, moja gaffa xP Bo pierw tworzymy pocisk a dopiero potem nadajemy mu direction pocisk przy stworzeniu sprawdza direction które wynosi 0 więc zawsze ustawia mu sprite w lewo w tym przypadku będzie trzeba sprawdzić switcha z opóźnieniem jednego stepa w create pocisku: alarm[0]=1 speed=10 w evencie alarm0 nasz switch czyli switch(direction) { case 0: sprite_index= arrow_prawo;break case 180:sprite_index=arrow_lewo break case 270:sprite_index= arrow_dol break case 90:sprite_index= arrow_gora;break } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 OK nareszcie wszystko dziala jak nalezy(strzelanie) dzieki tobie oczywiscie no to teraz zabieram sie za moby(potworki) i z gory mozesz mi powiedziec co zrobic zeby taki mob po dostaniu np 5 strzalow zamienil sie w inna animacje np.(lezace kosci) animacje juz mam zrobioną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 create: dostalem=0 w kolizji ze strzala: if (sprite_index=kosci) exit dostalem+=1 with( other ) instance_destroy() // usuwa strzale if ( dostalem >= 5) sprite_index=kosci :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Powiem tylko 1 jestes najlepszy i kropka :D:D:D;D skoro juz wpadles w trans pomaganie powiedz mi jak zrobic zeby mnie blokowal jakis obiekt(zebym nie mogl przez niego przejsc) bo do tej pory uzywalem skryptu ze przez np. sciane sie zeslizgiwalem a jak wszedlem z gory to mi ja przeskakiwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Powiem tylko 1 jestes najlepszy i kropka :D:D:D;D skoro juz wpadles w trans pomaganie powiedz mi jak zrobic zeby mnie blokowal jakis obiekt(zebym nie mogl przez niego przejsc) bo do tej pory uzywalem skryptu ze przez np. sciane sie zeslizgiwalem a jak wszedlem z gory to mi ja przeskakiwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Powiem tylko 1 jestes najlepszy i kropka :D:D:D;D skoro juz wpadles w trans pomaganie powiedz mi jak zrobic zeby mnie blokowal jakis obiekt(zebym nie mogl przez niego przejsc) bo do tej pory uzywalem skryptu ze przez np. sciane sie zeslizgiwalem a jak wszedlem z gory to mi ja przeskakiwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Powiem tylko 1 jestes najlepszy i kropka :D:D:D;D skoro juz wpadles w trans pomaganie powiedz mi jak zrobic zeby mnie blokowal jakis obiekt(zebym nie mogl przez niego przejsc) bo do tej pory uzywalem skryptu ze przez np. sciane sie zeslizgiwalem a jak wszedlem z gory to mi ja przeskakiwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Woo 4 posty xD jak trans to trans... zaznacz tym obiektom solid :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 sorry jakiegos laga mialem i mi sie zdublowal podwojnie BARDZO PRZEPRASZAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 sorry jakiegos laga mialem i mi sie zdublowal podwojnie BARDZO PRZEPRASZAM znowu :( znowu :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 ej ale jak zaznaczam solid i zabijam tego moba to po dedzie jego nie moge wprzejsc i tam sie strzaly zatrzymuja czemu?? a pozatym te double robia sie bo cos mi net szfankuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Jeśli chodzi o moba popraw alarm0 if (sprite_index=kosci) exit dostalem+=1 with( other ) instance_destroy() // usuwa strzale if ( dostalem >= 5) { sprite_index=kosci ; solid=false } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misteroous Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 OK Dzieki dziala. Teraz z łaski swojej moglbys powiedziec badz pokazac co zrobic zeby potwor mogl zabic takze mnie :D Ohh ale ja jestem wymagajacy wybacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi