Grela Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dam zaraz na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasz Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Na GMclan.org jest przykład "Loader". Ściągnij go i już! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Ten to co innego już nie potrzebuje loadera, ale dzięki za pomoc :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Czy wy nie rozumiecie, że sprite_add nie zwraca wam grafiki w postaci fizycznej a jedynie index za pomocą, którego możecie się potem odwołać do miejsca w pamięci z daną grafiką?! To, że sprawdzasz sprite_indexem wcześniej to nic ci nie daje! A wszelkie spritey, dzwieki itp zostają cały czas zawalając pamięć dopóki sami kodem sprite_delete itp go nie skasujecie. Przykładowo, jeśli zrobicie coś takiego GML obrazek=sprite_add('misio.gif'); //i za chwile bez kasowania tego co jest pod zmienna obrazek obrazek=sprite_add('kaczka.gif'); To ten gif z miśkiem zostanie wam w pamięci gry dopóki tej gry nie wyłączycie, i nawet go nie skasujecie, bo już nie ma jak się odwołać do tamtego indexu z misiem, gdyż pod zmienną obrazek wwaliliście już index z obrazkiem kaczki. PS: Może istnieje jakiś sposób na usuwanie takich memory leaków ale ja go nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 bo prawdziwą nazwą sprita jest "__newspriteX" X* liczba sprita ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 No tak, ale dodanie sprite'a to zawsze zwrócenie jego numerka/indexu, przez który za pomocą sprite_index wywołujemy daną grafikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się