Skocz do zawartości

Ładowanie spritów, muzyk itp


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Czy wy nie rozumiecie, że sprite_add nie zwraca wam grafiki w postaci fizycznej a jedynie index za pomocą, którego możecie się potem odwołać do miejsca w pamięci z daną grafiką?! To, że sprawdzasz sprite_indexem wcześniej to nic ci nie daje! A wszelkie spritey, dzwieki itp zostają cały czas zawalając pamięć dopóki sami kodem sprite_delete itp go nie skasujecie.

Przykładowo, jeśli zrobicie coś takiego

GML
obrazek=sprite_add('misio.gif');

//i za chwile bez kasowania tego co jest pod zmienna obrazek

obrazek=sprite_add('kaczka.gif');

To ten gif z miśkiem zostanie wam w pamięci gry dopóki tej gry nie wyłączycie, i nawet go nie skasujecie, bo już nie ma jak się odwołać do tamtego indexu z misiem, gdyż pod zmienną obrazek wwaliliście już index z obrazkiem kaczki.

 

PS: Może istnieje jakiś sposób na usuwanie takich memory leaków ale ja go nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...