Skocz do zawartości

colizja i grawitacja


dawka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy ktoś wie dlaczego dzieje się coś takiego:

 

g.jpg

 

Niebnieskie obiekty spadają z góry i przy kolizji mają się zatrzymać lecz powstają ów dziury ale im wyzej pomieszczenia tym są mniejsze przerwy?!

Kiedy usunę grawitacje to kolizja wykrywa się dobrze. Czyli że nie ma przerw.

 

Ustawienia tego obiektu

 

1.jpg2.jpg3.jpg

 

Dodaje link do źródła jak by ktoś chciał się pobawić :P

źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie zdaje, ze albo orgin sprite'u jest zle ustawiony albo nie masz maski ktora by sie przydala xD

 

Maska jest taka sama jak sprite i orgin jest ustawiony na center (jak jest na 0,0 to i tak się nic nie zmienia?!)

Z resztą jak widać na screenie czasamy tej przerwy nie ma.

I jeśi np zmiejsze grawitacje to przerwy są nieco mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz to:

1.jpg

 

dodaj po tych strzałkach (na sam dół układanki) klocek [else] i [set the gravity(0.2)]

 

czyli tak:

 

(if a collision is free[not])

< ^^^^^^^^^^^ >

[set the gravity (0)]

< \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ >

(else)

[set the gravity (0.2)]

 

to jest wygląd graficzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz to:

1.jpg

 

dodaj po tych strzałkach (na sam dół układanki) klocek [else] i [set the gravity(0.2)]

 

czyli tak:

 

(if a collision is free[not])

< ^^^^^^^^^^^ >

[set the gravity (0)]

< \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ >

(else)

[set the gravity (0.2)]

 

to jest wygląd graficzny.

 

Problem w tym że te kwadraty mają spadać w dół a tak będą sie zatrzymywać na górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/up1558_11_bloczki.html ;)

 

Edit: Update, drobne poprawki :P

 

 

Wszystko ładnie pięknie tyle że problem polega na tym że przy zetknięciu z "ziemią" obiekt ma sie zmienić w inny i właśnie w tedy koliza zostaje źle wykrywa. GM z gravity symuluje coś na wzór odbicia się obiektu od powierzchni ale przy zmianie (kolizji z obiektem) następuje ona wcześniej i stąd te "dziury"

Pytanie moje jak obiejść ów dziury? Alaram[0] usstawiony na np 10 nieco rozwiązuje problem ale nie jets on w pełni zadowalający ponieważ czasami kolizja nie jest wykrywana wcale(?!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...