dawka Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam! Czy ktoś wie dlaczego dzieje się coś takiego: Niebnieskie obiekty spadają z góry i przy kolizji mają się zatrzymać lecz powstają ów dziury ale im wyzej pomieszczenia tym są mniejsze przerwy?! Kiedy usunę grawitacje to kolizja wykrywa się dobrze. Czyli że nie ma przerw. Ustawienia tego obiektu Dodaje link do źródła jak by ktoś chciał się pobawić :P źródło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Tak mi sie zdaje, ze albo orgin sprite'u jest zle ustawiony albo nie masz maski ktora by sie przydala xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawka Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Tak mi sie zdaje, ze albo orgin sprite'u jest zle ustawiony albo nie masz maski ktora by sie przydala xD Maska jest taka sama jak sprite i orgin jest ustawiony na center (jak jest na 0,0 to i tak się nic nie zmienia?!) Z resztą jak widać na screenie czasamy tej przerwy nie ma. I jeśi np zmiejsze grawitacje to przerwy są nieco mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Zrobie Ci zaraz przyklad... O.K? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 jak masz to: dodaj po tych strzałkach (na sam dół układanki) klocek [else] i [set the gravity(0.2)] czyli tak: (if a collision is free[not]) < ^^^^^^^^^^^ > [set the gravity (0)] < \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ > (else) [set the gravity (0.2)] to jest wygląd graficzny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawka Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 jak masz to: dodaj po tych strzałkach (na sam dół układanki) klocek [else] i [set the gravity(0.2)] czyli tak: (if a collision is free[not]) < ^^^^^^^^^^^ > [set the gravity (0)] < \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ > (else) [set the gravity (0.2)] to jest wygląd graficzny. Problem w tym że te kwadraty mają spadać w dół a tak będą sie zatrzymywać na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 https://gmclan.org/up1558_11_bloczki.html ;) Edit: Update, drobne poprawki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawka Opublikowano 26 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 https://gmclan.org/up1558_11_bloczki.html ;) Edit: Update, drobne poprawki :P Wszystko ładnie pięknie tyle że problem polega na tym że przy zetknięciu z "ziemią" obiekt ma sie zmienić w inny i właśnie w tedy koliza zostaje źle wykrywa. GM z gravity symuluje coś na wzór odbicia się obiektu od powierzchni ale przy zmianie (kolizji z obiektem) następuje ona wcześniej i stąd te "dziury" Pytanie moje jak obiejść ów dziury? Alaram[0] usstawiony na np 10 nieco rozwiązuje problem ale nie jets on w pełni zadowalający ponieważ czasami kolizja nie jest wykrywana wcale(?!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 WOOW! A co to jest ta colizja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 no to chyba jak zmienisz obiekt na inny to już nie będzie rozpatrywał skryptów starego obiekt :o instance_change(obj,false) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się