Skocz do zawartości

Jak zrobić aby strzelać ?


AdiSlayer

Rekomendowane odpowiedzi

Zdarzenia dla obiektu przeciwnika:

Create:

zycie = 2 //jeśli chcesz, żeby umierał po większej liczbie strzałów, ustaw większą

Collision with pocisk bohatera:

zycie -= 1
with other instance_destroy() //niszczenie pocisku bohatera, żeby nie liczyło dwa razy kolizji z jednym obiektem
if zycie = 0
{
//tu wstaw zdarzenia związane z umieraniem przeciwnika np.
instance_destroy()
}

---edit---

M@ti był pierwszy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Copperdragon: Witamy, zajmowałeś się klikami? ;p

A co do kodu taki sposób jest do bani:

if (zycie==0)
{
instance_destroy();
}

Więc zaleca się zastosowanie znaku mniejszości:

if (zycie<=0)
{
instance_destroy();
}

I to by było na tyle ;p

EDIT:A tu reszta kodu:

 

CREATE WROGA:

zycie=2;

KOLIZJA WROGA Z NABOJEM

zycie-=1;
with(other) { instance_destroy(); }

STEP WROGA:

if (zycie<=0)
{
instance_destroy();
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create:

global.bron = 1

Key press Digits>>1:

global.bron -= 1
if global.bron <= 0
{
global.bron = n //za n podstaw liczbę broni
}

Key press Digits>>2:

global.bron += 1
if global.bron >= m //za m podstaw liczbę broni zwiększoną o 1
{
global.bron = 1
}

Teraz pytanie: co się zmienia w związku z bronią? Czy jest jakiś obiekt, który wyświetla np. wygląd broni czy coś takiego? Po prostu chodzi o to, że sama zmiana zmiennej w zasadzie niewiele daje, ale nie wiem, co zmieniać poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erph... czytajcie uważniej. To ja, czyli osoba udzielająca pomocy, pytam się autora.

Ściślej mówiąc, pytam się, jakie konsekwencje ma mieć zmiana broni; czy ma mieć np. większy obszar działania, więcej zadawać obrażeń czy co? Czy jest jakiś obiekt, który pokazuje, jaką broń ma aktualnie? Bo jeśli tak, to ten obiekt powinien zmieniać obrazek wraz ze zmianą broni... itd. itp. Czyli inaczej mówiąc: po czym rozpoznać, że broń została zmieniona?

A zresztą... myślę, że jak autor będzie nadal miał problemy, to pewnie sam się zapyta. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj przydadzą się tablice.

Przez n rozumiem liczbę broni.

global.bron[k] to amunicja dla danej broni.

Create:

global.bron = 1 //numer broni
global.bron[1] = 1
global.bron[2] = 0
global.bron[3] = 0
...
global.bron[n] = 0

Key Press Digits >> 1:

var niezmienna; //tworzy zmienną chwilową, którą pewien dowcipniś nazwał niezmienna :P
niezmienna = global.bron
while (global.bron[global.bron] = 0 or niezmienna != global.bron) {
global.bron -= 1 //zmiana na poprzednią broń
if global.bron = 0 //zmiana z pierwszej na ostatnią broń
global.bron = n
}

 

Key Press Digits >> 2;

var niezmienna;
niezmienna = global.bron
while (global.bron[global.bron] = 0 or niezmienna != global.bron) {
global.bron += 1 //zmiana na następną broń
if global.bron = n + 1 //zmiana z ostatniej na pierwszą broń
global.bron = 1
}

 

Jeśli amunicja innych broni niż pierwsza jest skończona:

Strzał:

//tu wpisz zdarzenia związane ze strzałem
if global.bron != 1 //ponieważ broń pierwsza ma nieskończoną amunicję (mam rację?), nie odejmujemy amunicji od broni pierwszej
{
global.bron[global.bron] -= 1
if global.bron[global.bron] = 0 //sprawdza, czy amunicja się nie wyczerpała
global.bron = 1 //automatyczna zmiana po wyczerpaniu amunicji na broń pierwszą
}

Zdobycie dodatkowej amunicji:

global.bron[k] += iles
//k to jest numer broni, której dodajemy amunicję, iles to liczba, o którą zwiększamy amunicję

 

Jeśli amunicja dla wszystkich broni jest nieskończona:

Strzał:

//po prostu zdarzenia związane ze strzałem

Zdobycie nowej broni:

global.bron[k] = 1

 

Ps. Czy to chicken invaders jest darmowe? Bo jeśli tak, to mógłbyś dać linka, żebym się dowiedział, o so w tej grze chozi? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...