AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Chciałbym wiedzieć jak zrobić abym strzelał dwa razy do obiektu i dopiero by się usuwał. Ktoś podpowie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 create: zycie=2 w collision z pociskiem zycie-=1 a w stepie: if zycie=0 { instance_destroy() } ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zdarzenia dla obiektu przeciwnika: Create: zycie = 2 //jeśli chcesz, żeby umierał po większej liczbie strzałów, ustaw większą Collision with pocisk bohatera: zycie -= 1 with other instance_destroy() //niszczenie pocisku bohatera, żeby nie liczyło dwa razy kolizji z jednym obiektem if zycie = 0 { //tu wstaw zdarzenia związane z umieraniem przeciwnika np. instance_destroy() } ---edit--- M@ti był pierwszy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 W create wroga global.zyciewroga=2 W collision wroga z pociskiem global.zyciewroga-=1 if global.zyciewroga <= 0 { instance_destroy() } Spróbuj tak zrobić :) @UP:Byłeś szybszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 piotrex: twoje rozwiązanie jest błędne; jeśli na planszy będzie więcej przeciwników, po dwukrotnym trafieniu w dowolnego przeciwnika wszyscy umrą jednocześnie. Taka rada na przyszłość. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ja mam podobnie w swojej grze i działa poprawnie.Tylko, że życie wrogów mam 100. EDIT:Zauważyłem, że w mojej grze każdy wróg ma inną zmienną życia. EDIT2:Każdy rodzaj wrogów ma inną zmienną, a nie każdy wróg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 @Copperdragon: Witamy, zajmowałeś się klikami? ;p A co do kodu taki sposób jest do bani: if (zycie==0) { instance_destroy(); } Więc zaleca się zastosowanie znaku mniejszości: if (zycie<=0) { instance_destroy(); } I to by było na tyle ;p EDIT:A tu reszta kodu: CREATE WROGA: zycie=2; KOLIZJA WROGA Z NABOJEM zycie-=1; with(other) { instance_destroy(); } STEP WROGA: if (zycie<=0) { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dobra , ale co znaczy to Collision with lub Collision , zmiena . Nie rozumiem. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 AdiSlayer zrób po mojemu tylko bez zmiennych globalnych.Powinno zadziałać.Np. zyciewroga.Tylko w create też to musisz zmienić na zyciewroga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ano fakt, powinno być mniejsze równe. Ale ty z kolei zapomniałeś o niszczeniu pocisku. :D Ten Collision to jest jeden z rodzajów warunków, jak wybierasz Event, to tam są takie dwie czerwone strzałeczki skierowane do siebie. Dokładniej cztery przyciski pod Createm. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 collision - masz wybieranie eventow - gdzies tam jest collision i sobie wybierasz obiekt i tam wklaej ten kod co poalismy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Już poprawiłem ;p Kod jest na górze :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dzieni :) potrzebne mi to , ponieważ robię gre typu chicken invaders . I jeszcze jedno 1. Jak zrobić przemiane broni np : 1 następna broń 2 poprzednia broń ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Create: global.bron = 1 Key press Digits>>1: global.bron -= 1 if global.bron <= 0 { global.bron = n //za n podstaw liczbę broni } Key press Digits>>2: global.bron += 1 if global.bron >= m //za m podstaw liczbę broni zwiększoną o 1 { global.bron = 1 } Teraz pytanie: co się zmienia w związku z bronią? Czy jest jakiś obiekt, który wyświetla np. wygląd broni czy coś takiego? Po prostu chodzi o to, że sama zmiana zmiennej w zasadzie niewiele daje, ale nie wiem, co zmieniać poza tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 najlepiej zrób mu kamizelke jak go trafisz to mu odpadnie,a potem jeszcze raz i mogiła? nie musisz mnie dodawać do credits :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Teraz pytanie: co się zmienia w związku z bronią? Czy jest jakiś obiekt, który wyświetla np. wygląd broni czy coś takiego? Po prostu chodzi o to, że sama zmiana zmiennej w zasadzie niewiele daje, ale nie wiem, co zmieniać poza tym. Może GTA Example. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Erph... czytajcie uważniej. To ja, czyli osoba udzielająca pomocy, pytam się autora. Ściślej mówiąc, pytam się, jakie konsekwencje ma mieć zmiana broni; czy ma mieć np. większy obszar działania, więcej zadawać obrażeń czy co? Czy jest jakiś obiekt, który pokazuje, jaką broń ma aktualnie? Bo jeśli tak, to ten obiekt powinien zmieniać obrazek wraz ze zmianą broni... itd. itp. Czyli inaczej mówiąc: po czym rozpoznać, że broń została zmieniona? A zresztą... myślę, że jak autor będzie nadal miał problemy, to pewnie sam się zapyta. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Chodzi mi o takie coś jak chicken invaders tyle że po zebraniu można sobie zmieniać broń.Chodzi mi ogulnie o moc broni i wygląd pocisków. Ale już chyba będe umiał to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Podałem wyżej link do GTA Example ^^.A zresztą http://gamezone.gamescouts.se/Files/Gta-example.zipTam jest o co proszisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Ale w gta nie można zmieniać broni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Zrób tak: create: global.bron=0; event wcisniecia 1: global.bron=1; event wcisniecia 2: global.bron=2; event w ktorym jest akcja strzału: switch(global.bron) { case 1: //tutaj wstaw kod dla broni 1 break; case 2: //tutaj wstaw kod dla broni 2 break; } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 eeeeee a jaki kod ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 no kod strzelania -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Tutaj przydadzą się tablice. Przez n rozumiem liczbę broni. global.bron[k] to amunicja dla danej broni. Create: global.bron = 1 //numer broni global.bron[1] = 1 global.bron[2] = 0 global.bron[3] = 0 ... global.bron[n] = 0 Key Press Digits >> 1: var niezmienna; //tworzy zmienną chwilową, którą pewien dowcipniś nazwał niezmienna :P niezmienna = global.bron while (global.bron[global.bron] = 0 or niezmienna != global.bron) { global.bron -= 1 //zmiana na poprzednią broń if global.bron = 0 //zmiana z pierwszej na ostatnią broń global.bron = n } Key Press Digits >> 2; var niezmienna; niezmienna = global.bron while (global.bron[global.bron] = 0 or niezmienna != global.bron) { global.bron += 1 //zmiana na następną broń if global.bron = n + 1 //zmiana z ostatniej na pierwszą broń global.bron = 1 } Jeśli amunicja innych broni niż pierwsza jest skończona: Strzał: //tu wpisz zdarzenia związane ze strzałem if global.bron != 1 //ponieważ broń pierwsza ma nieskończoną amunicję (mam rację?), nie odejmujemy amunicji od broni pierwszej { global.bron[global.bron] -= 1 if global.bron[global.bron] = 0 //sprawdza, czy amunicja się nie wyczerpała global.bron = 1 //automatyczna zmiana po wyczerpaniu amunicji na broń pierwszą } Zdobycie dodatkowej amunicji: global.bron[k] += iles //k to jest numer broni, której dodajemy amunicję, iles to liczba, o którą zwiększamy amunicję Jeśli amunicja dla wszystkich broni jest nieskończona: Strzał: //po prostu zdarzenia związane ze strzałem Zdobycie nowej broni: global.bron[k] = 1 Ps. Czy to chicken invaders jest darmowe? Bo jeśli tak, to mógłbyś dać linka, żebym się dowiedział, o so w tej grze chozi? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdiSlayer Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 eee to może wejdziesz na mojego uploada ? O i jak Pytałej czy to jest darmo to tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się