Skocz do zawartości

MP


Pablo-GM

Rekomendowane odpowiedzi

global.MP -= 5
if(global.MP<=0)
{
global.MP=0
show_message('Brak many')
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób coś takiego:

if global.MP >= 5
{
global.MP -= 5;
//jakieśtam inne zdarzenia związane z czarem
}
else
{
show_message('Potrzebuję many') //czy coś w tym stylu, niekoniecznie show message
}

PsichiX: twoje rozwiązanie jest nie do końca dobre, bo nie uwzględnia, że ktoś ma np. 3 many i chce rzucić czar za 5 many, co nie powinno zajść.

 

Ps. Na przyszłość: ok, nie multiplayer, ale mogłeś nazwać ten temat Magic Points, nie byłoby wątpliwości, o co chodzi. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz tak:

 

CREATE:

global.MP=15;

 

STEP:

<klawisz do uzycia>
{
global.MP-=5;
}

if (global.MP<0)
{
global.MP=0;
show_message('NO MP!');
}

 

@UPS nie widziałem posta PsichiX'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób coś takiego:

if global.MP >= 5 ////sprawdza, czy użytkownik ma wystarczająco dużo many
{
global.MP -= 5; ////odejmuje manę
//jakieśtam inne zdarzenia związane z czarem
////jakieśtam inne zdarzenia: w tym tworzenie obiektu czaru!
}
else ////wywołuje zdarzenia w poniższej klamerce, jeśli powyższy warunek nie został spełniony
{
show_message('Potrzebuję many') //czy coś w tym stylu, niekoniecznie show message
////tutaj nie ma żadnych zdarzeń związanych z rzucaniem czaru, czyli jest OK
}

PsichiX: twoje rozwiązanie jest nie do końca dobre, bo nie uwzględnia, że ktoś ma np. 3 many i chce rzucić czar za 5 many, co nie powinno zajść.

 

Ps. Na przyszłość: ok, nie multiplayer, ale mogłeś nazwać ten temat Magic Points, nie byłoby wątpliwości, o co chodzi. :P

Tutaj już zawarłem wszystko, co powiedziałeś, poczwórnym slashem zaznaczyłem komentarze dopisane teraz.

Zauważ, że w klamerce po "if global.MP >= 5" są tylko te zdarzenia, które są wywoływane, gdy jest wymagana liczba MP, a w klamerce po "else" są tylko te zdarzenia, które są wywoływane, gdy nie ma wymaganej liczby MP. Więc jeśli zdarzenie rzucania czaru wstawisz w pierwszą klamerkę, czar będzie rzucany tylko wtedy, kiedy będziesz miał wymaganą liczbę many.

Rozwiązanie miałeś już w trzeciej odpowiedzi. :P

 

Oczywiście, wtedy gość rzuca czar tylko wtedy, gdy ma przynajmniej 5 many (a nie wtedy, gdy ma więcej niż 0), ale to chyba tym lepiej, bo tak zazwyczaj jest w grach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...