Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 CHodzi mi oto mam ze jak klikne na ikonce trace 5MP mam taki kod: global.MP -= 5 wszystko ok ale jak strace cala mane czyli 15 to juz nie moge klikac a po kliknieciu bez many zeby pisalo nie masz many Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 global.MP -= 5 if(global.MP<=0) { global.MP=0 show_message('Brak many') } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zrób coś takiego: if global.MP >= 5 { global.MP -= 5; //jakieśtam inne zdarzenia związane z czarem } else { show_message('Potrzebuję many') //czy coś w tym stylu, niekoniecznie show message } PsichiX: twoje rozwiązanie jest nie do końca dobre, bo nie uwzględnia, że ktoś ma np. 3 many i chce rzucić czar za 5 many, co nie powinno zajść. Ps. Na przyszłość: ok, nie multiplayer, ale mogłeś nazwać ten temat Magic Points, nie byłoby wątpliwości, o co chodzi. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Uzywaj opcji szukaj... O _O widzialem podobny temat... a tak w ogole: if global.MP <=0 { show_message('Brak many!'); } A, ja mialem cos podobnego tylko z zyciem, a tak w ogole to global nie jest tu az tak bardzo potrzebny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Ok tylko dajcie ze gdy mam zero to nie tworzy sie instance_create tylko pisze wiadomosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 może ci się przyda https://gmclan.org/up1558_11_pasek_zycia_hp..._zmiennych.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Raczej nie :P Dalej czekam na odp ze gdy zero many nie moze uzyc czaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 if (global.mp>0){akcja czaru} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 To napisz tak: CREATE: global.MP=15; STEP: <klawisz do uzycia> { global.MP-=5; } if (global.MP<0) { global.MP=0; show_message('NO MP!'); } @UPS nie widziałem posta PsichiX'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Zrób coś takiego: if global.MP >= 5 ////sprawdza, czy użytkownik ma wystarczająco dużo many { global.MP -= 5; ////odejmuje manę //jakieśtam inne zdarzenia związane z czarem ////jakieśtam inne zdarzenia: w tym tworzenie obiektu czaru! } else ////wywołuje zdarzenia w poniższej klamerce, jeśli powyższy warunek nie został spełniony { show_message('Potrzebuję many') //czy coś w tym stylu, niekoniecznie show message ////tutaj nie ma żadnych zdarzeń związanych z rzucaniem czaru, czyli jest OK } PsichiX: twoje rozwiązanie jest nie do końca dobre, bo nie uwzględnia, że ktoś ma np. 3 many i chce rzucić czar za 5 many, co nie powinno zajść. Ps. Na przyszłość: ok, nie multiplayer, ale mogłeś nazwać ten temat Magic Points, nie byłoby wątpliwości, o co chodzi. :P Tutaj już zawarłem wszystko, co powiedziałeś, poczwórnym slashem zaznaczyłem komentarze dopisane teraz. Zauważ, że w klamerce po "if global.MP >= 5" są tylko te zdarzenia, które są wywoływane, gdy jest wymagana liczba MP, a w klamerce po "else" są tylko te zdarzenia, które są wywoływane, gdy nie ma wymaganej liczby MP. Więc jeśli zdarzenie rzucania czaru wstawisz w pierwszą klamerkę, czar będzie rzucany tylko wtedy, kiedy będziesz miał wymaganą liczbę many. Rozwiązanie miałeś już w trzeciej odpowiedzi. :P Oczywiście, wtedy gość rzuca czar tylko wtedy, gdy ma przynajmniej 5 many (a nie wtedy, gdy ma więcej niż 0), ale to chyba tym lepiej, bo tak zazwyczaj jest w grach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się