PRT Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Otóż chciałem zrobić sztuczna inteligencje dla działka ktore wystzreliwuje pocisk w gore pod kątem 45 lub 135 stopni , pocisk powoli opada i trafia z 100% skutecznością(narazie) w cel. Próbowałem w różno raki sposób uzależnić speed nadany pociskowi przy grawitacji 0.4 od odległości od celu, ale mi to nie wyszło, więc wziąłem się za narysowanie takiego lotu pocisku . Nie będe przytaczał tu skryptu bo nie jest to ważne etraz. Chodzi mi że mjąc podane: direction = 45 (prawo) 135 (lewo) grawitacje=0.4 i odległość wyliczona funkcja distance_to_object Obliczyć : speed pocisku potrzebny aby przeleciał on lukiem i trafił w punkt oddalony o tą odległość. Proszę nakierujcie mnie (może jakieś wzory ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Rzut ukośny? Masz podaną różnicę odległości x (cel.x-x), masz różnicę wysokości y (cel.y-y), masz kąt - wyliczasz po prostu prędkość początkową ;). No, może nie będzie to działać idealnie (musisz wyznaczyć sobie przyspieszenie g) - ale mniej więcej wzór zadanie swoje spełni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się