PRT Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Zrobiłem grawitacje w grze platformowej, wszystko ładnie działa. Moja postać przy skręcaniu w lewo i prawo zmienia sprita. Niestety kiedy podskoczę i zacznę szybko skręcać lewo prawo (i tak w kółko) grawitacja głupieje i nie działa tzn. postać opada ale strasznie wolno ;/ Wiecie może co jest tego przyczyną ? Kod na grawitację znacie wiec wiecie jak on wygląda ni będę go tu podawał (jest taki jak w FaQ) a przy ruchu postaci w lewo i prawo jest tak : if keyboard_check_pressed(vk_right) { sprite_index=prawo image_speed=0.7 hspeed=3.5 } if keyboard_check_pressed(vk_left) { sprite_index=lewo image_speed=0.5 hspeed=-2 } Mam nadzieje, że napisałem wszystko co najważniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Po pierwsze: Masz maskę? Po drugie: A po kigo robić dwa sprity? Od tego jest mały kodzik: image_scale-=1 czy tam image_scale=-1 pokombinuj z tymi dwoma a jeżeli sprite jest odwrocone w prawo, to image_scale=1 ;) pokombinuj, jezeli zle to się zgłoś, bo jak źle to sproboj image_xscale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 @up: co do problemu ma maska i ilość spritów :P moim zdaniem masz gdzieś definiowaną direction np: direction=point_diterction(...) wszystkie speed odbywają się w kierunku direction zmień direction na jakąś zmienną i gitara xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 @UP ale ja chcę mieć 2 sprity ;) @UP Mój błąd ... ;/, te twoje direction zmusiło mnie do myślenia ;) Po prostu zrobiłem tak if keyboard_check_released(vk_right) {image_speed=0.1 sprite_index=stoip speed=0} if keyboard_check_released(vk_left) {image_speed=0.1 sprite_index=stoil speed=0} zapomniałem przed speed dać "h" , i w ten sposób moja grawitacja się zerowała. Ale dzięki za pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Dubel.. chciałem odświerzyć. Inny problem z funkcją pleace_free https://gmclan.org/up87_12_asd.html Dlaczego ten kwadrat odbija się tylko od lewej, a kiedy dojdzie do prawej ścianki to nawet naciśnięcie strzałki w lewo nic nie da ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 To daj w step zielonego kwadracika if !place_free(x+5,y,) { if chodzi=2 {chodzi=1} } if !place_free(x-5,y) { if chodzi=1 {chodzi=2} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Dziękuję ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się