Pentalinio Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Nudziłem się, więc w kilka(naście?) minut zrobiłem przykład prostego plecaka dla początkujących. Opis poszczególnych skryptów: bagCreate( x, y, ha, va ) Przy czym: x - x plecaka y - y plecaka ha - ilość kolumn va - ilość wierszy Cały kod to dwie pętle i inicjowanie tablic dwuwymiarowych, które będą nam przydatne później. Następuje także tworzenie kratek. itemsAdd( id, sprite ) id - obiekt, który ma zostać dodany do plecaka sprite - obrazek reprezentujący item Skrypt dodaje item, szukając wolnego miejsca. Jeśli je odnajdzie dodaje item i zwraca prawdę, jeśli nie - zwraca fałsz. itemsDelete( x, y ) x - kolumna y - wiersz Usuwa item z kratki, jeśli tylko owy istnieje. Link do przykładu: http://www.sendspace.com/file/hcfkpq Edit: lol, ale śmiecia dałem. W najbliższym czasie dodam wiele nowych funkcji ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Oj bardzo prosty skrypt. Czekam na ulepszenia. Dodaj cos takiego jeszcze zeby plecak znikal itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 przyklad na mnie nie zrobil wrazenia ale wkoncu to dla poczatkujacych sam to podkreslil , a wlasnie takie proste przyklady sa pomocne w nauce :) jak troche go ulepszysz wystawie 4/5 ( oczywiscie umownie bo tu nie ma mozliwosci oceny :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 No, macie rację, przykład jest bardzo słaby. Już pracuje nad nową wersją, w której znajdą się ciekawsze funkcje ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Fajny przykład plecaka ale bardzo mało go opisałeś przez co początkującemu ciężko zrozumieć o co ci chodziło. Zamiast dodawać nowe funkcje to lepiej pododawaj komentarze. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Jako specjalista w robieniu RPGów (chodziło mi o coś innego niż specjalista, ale nie wiem, jak się wysłowić) proponuję dodać: 1. Wyświetlanie opisu i nazwy przedmiotu. 2. Podświetlanie wyboru. 3. Efekty przedmiotów. 4. Jednoslotowe miejsce dla tych samych przedmiotów (zamiast kilka slotów z jabłkami zrobić jeden z wyświetlaniem ilości tychże jabłek). 5. Ceny przedmiotów. 6. Jak w 2. tyle, że na przedmiotach, które chcemy wziąć. To tyle. Nie jest to łatwe (trochę motania się w kodzie), ale funkcjonalne. Oczywiście lepiej zrobić oddzielną wersję, bo to już nie będzie "prosty" plecak. Zamiast dodawać nowe funkcje to lepiej pododawaj komentarze. Też racja, choć przy akcjach rysowania będzie to trochę trudno wytłumaczyć, dlaczego tak jest. Chyba, że opisze tylko co robi, a nie, jak to robi. PS. Trochę niezrozumiale się wysłowiłem. Mam nadzieję, że zrozumiecie moje pogięte idee. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 tak jak napisales w temacie przyklad jest 'baaaaardzo prosty'. I takim go zostaw. Problem polega na tym ze zrobiles dla ciebie prosty przyklad ale wogole nie dales komentarzy i niby jak ktokolwiek ma go zrozumiec jesli jeszcze nie robil plecaka? Rownie dobrze mogles zrobic super skomplikowany przyklad plecaka z niesamowitymi efektami i opcjami itd. itp. i poczatkujacy zrozumial by z niego tyle samo co z tego tutaj. Zrob ladne komentarze, uzywaj prostych slow i jak najbardziej konkretnie i szczegolowo opisz i wytlumacz te kody jak dziecku . I wtedy to bedzie mialo sens :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Ten plecak miał mieć bardzo wiele funkcji, ale zmienne mi się kompletnie pomieszały i nic się nie udało ;p . Na razie nie mam ochoty kontynuowania tego, a to są moje najnowsze wypociny : https://gmclan.org/up2227_11_bag.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Fajne ale bardziej fajnie i lepiej było by gdyby gdy klikne na obiekt (w gdy mam juz plecaku) to żebym dał przedmiot tam gdzie chce a nie żeby dawało przedmiot tam gdzie był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Fajne ale bardziej fajnie i lepiej było by gdyby gdy klikne na obiekt (w gdy mam juz plecaku) to żebym dał przedmiot tam gdzie chce a nie żeby dawało przedmiot tam gdzie był zeby dawal tam gdzie chcesz to juz sobie sam zrob, to proste jak posmarowanie bulki maslem. Pozatym to przyklad prostego plecaka, a nie plecaka i dawania przedmiotu tam gdzie chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 :jezor: plecaka, a nie plecaka I ciekawe czym to się różni słowo bo ja widzę te same słowa xD I widać że jesteś ..... To było tylko moje zdanie Wiem że to bułka z masłem :lol2: :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 @Nakyls: Gratuluję inteligencji. Aha i chciałem jeszcze dodać, że inspirowałem się miniRPG ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k_p Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 fajny i prosto zrobiony, początkujący sie przyda ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 @Nakyls: Gratuluję inteligencji. Aha i chciałem jeszcze dodać, że inspirowałem się miniRPG ;p . hmm :jezor: no to zrobiles to co i tak bedzie wkoncu nieuniknione w mojej grze- przejscie z plecaka na obiektach na plecak na tablicach. W kazdym razie przykladzic lezy na moim kompie :thumbsup: kiedy nadejdzie odpowiednia chwila moze mi sie przydac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Mi chodziło o ten "chat" ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 No nieźle, jak będę robił jakąś grę to pewno wykorzystam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Mi chodziło o ten "chat" ;p . blee ; p dobra ja i tak bym czegos takiego nie skonstrulowal inventory[1,1] = x; inventory[1,2] = y; inventory[1,3] = false; inventory[2,1] = x; inventory[2,2] = y; inventory[2,3] = false; inventory[3,1] = y; inventory[3,2] = x; inventory[3,3] = false; gdzie false to zmienna ktora sprawdza czy slot jest pelny czy pusty. Narazie na tyle mnie stac jesli chodzi o kombinowanie z wlasnym inventory na tablicach :P ogolnie sux, ale lepsze 30 takich zmiennych w jednym obiekcie niz 30 obiektow. yo :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Mo jest bardziej wydajny, to co ty zrobiłeś jest ble, bo musiałyby być trzy wymiarowe, a GM takowych ni oferuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 @David - można zrobić inventory NIE na tablicach i NIE z 20 obiketami ;p Ja takie mam w Islandzie i hula! Jak chcesz przepis to wal na PW :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Yoda, weź mnie już nie dobijaj. Mój kod nie jest najoptymalniejszy, ale ja za to nie sprawdzam ciągle pozycji myszki i piszę na tablicach, a tablice są do inventory najlepsze. Koniec. Może się mylę, ale zmień dwie liczby w twoim kodzie, tak aby plecak miał dowolną ilość kratek. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 ale ja za to nie sprawdzam ciągle pozycji myszki ?? Ja też nie! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Tablice najlepiej się do plecaka nadają. Wystarczy stworzyć kilka (bo z jedną raczej się nie da) i tylko używać ich tam gdzie są potrzebne, np. tablica ekw[] przechowuje obiekty (później przy wyrzucaniu itemów z plecaka tworzyły się odpowiednie przedmioty), ekw_sprite[] przechowuje sprite'y itemów, a ekw_efekt[] przechowuje efekt przedmiotu (np. "Gracz.HP += 10). Można też dodać ekw_info, ekw_ikona, ekw_koszt i ekw_nazwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 I przydało by się żeby po usuwaniu przedmiotu z plecaka wypadał pod obj_player i żeby miecz w plecaku "szedł" do miejsca na broń ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się