Skocz do zawartości

Przykład prostego plecaka


Rekomendowane odpowiedzi

Nudziłem się, więc w kilka(naście?) minut zrobiłem przykład prostego plecaka dla początkujących.

 

Opis poszczególnych skryptów:

 

bagCreate( x, y, ha, va )

Przy czym:

x - x plecaka

y - y plecaka

ha - ilość kolumn

va - ilość wierszy

Cały kod to dwie pętle i inicjowanie tablic dwuwymiarowych, które będą nam przydatne później. Następuje także tworzenie kratek.

itemsAdd( id, sprite )

id - obiekt, który ma zostać dodany do plecaka

sprite - obrazek reprezentujący item

Skrypt dodaje item, szukając wolnego miejsca. Jeśli je odnajdzie dodaje item i zwraca prawdę, jeśli nie - zwraca fałsz.

itemsDelete( x, y )

x - kolumna

y - wiersz

Usuwa item z kratki, jeśli tylko owy istnieje.

 

Link do przykładu: http://www.sendspace.com/file/hcfkpq

 

Edit: lol, ale śmiecia dałem. W najbliższym czasie dodam wiele nowych funkcji ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako specjalista w robieniu RPGów (chodziło mi o coś innego niż specjalista, ale nie wiem, jak się wysłowić) proponuję dodać:

1. Wyświetlanie opisu i nazwy przedmiotu.

2. Podświetlanie wyboru.

3. Efekty przedmiotów.

4. Jednoslotowe miejsce dla tych samych przedmiotów (zamiast kilka slotów z jabłkami zrobić jeden z wyświetlaniem ilości tychże jabłek).

5. Ceny przedmiotów.

6. Jak w 2. tyle, że na przedmiotach, które chcemy wziąć.

 

To tyle. Nie jest to łatwe (trochę motania się w kodzie), ale funkcjonalne. Oczywiście lepiej zrobić oddzielną wersję, bo to już nie będzie "prosty" plecak.

 

Zamiast dodawać nowe funkcje to lepiej pododawaj komentarze.

Też racja, choć przy akcjach rysowania będzie to trochę trudno wytłumaczyć, dlaczego tak jest. Chyba, że opisze tylko co robi, a nie, jak to robi.

 

PS. Trochę niezrozumiale się wysłowiłem. Mam nadzieję, że zrozumiecie moje pogięte idee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisales w temacie przyklad jest 'baaaaardzo prosty'.

 

 

I takim go zostaw.

 

 

Problem polega na tym ze zrobiles dla ciebie prosty przyklad ale wogole nie dales komentarzy i niby jak ktokolwiek ma go zrozumiec jesli jeszcze nie robil plecaka? Rownie dobrze mogles zrobic super skomplikowany przyklad plecaka z niesamowitymi efektami i opcjami itd. itp. i poczatkujacy zrozumial by z niego tyle samo co z tego tutaj.

 

Zrob ladne komentarze, uzywaj prostych slow i jak najbardziej konkretnie i szczegolowo opisz i wytlumacz te kody jak dziecku .

 

I wtedy to bedzie mialo sens :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne ale bardziej fajnie i lepiej było by gdyby gdy klikne na obiekt (w gdy mam juz plecaku) to żebym dał przedmiot tam gdzie chce a nie żeby dawało przedmiot tam gdzie był

 

zeby dawal tam gdzie chcesz to juz sobie sam zrob, to proste jak posmarowanie bulki maslem. Pozatym to przyklad prostego plecaka, a nie plecaka i dawania przedmiotu tam gdzie chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nakyls: Gratuluję inteligencji.

 

Aha i chciałem jeszcze dodać, że inspirowałem się miniRPG ;p .

 

hmm :jezor: no to zrobiles to co i tak bedzie wkoncu nieuniknione w mojej grze- przejscie z plecaka na obiektach na plecak na tablicach. W kazdym razie przykladzic lezy na moim kompie :thumbsup: kiedy nadejdzie odpowiednia chwila moze mi sie przydac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło o ten "chat" ;p .

blee ; p

dobra ja i tak bym czegos takiego nie skonstrulowal

 

inventory[1,1] = x;

inventory[1,2] = y;

inventory[1,3] = false;

inventory[2,1] = x;

inventory[2,2] = y;

inventory[2,3] = false;

inventory[3,1] = y;

inventory[3,2] = x;

inventory[3,3] = false;

 

gdzie false to zmienna ktora sprawdza czy slot jest pelny czy pusty.

Narazie na tyle mnie stac jesli chodzi o kombinowanie z wlasnym inventory na tablicach :P

 

ogolnie sux, ale lepsze 30 takich zmiennych w jednym obiekcie niz 30 obiektow.

 

yo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoda, weź mnie już nie dobijaj. Mój kod nie jest najoptymalniejszy, ale ja za to nie sprawdzam ciągle pozycji myszki i piszę na tablicach, a tablice są do inventory najlepsze. Koniec.

 

Może się mylę, ale zmień dwie liczby w twoim kodzie, tak aby plecak miał dowolną ilość kratek. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tablice najlepiej się do plecaka nadają. Wystarczy stworzyć kilka (bo z jedną raczej się nie da) i tylko używać ich tam gdzie są potrzebne, np. tablica ekw[] przechowuje obiekty (później przy wyrzucaniu itemów z plecaka tworzyły się odpowiednie przedmioty), ekw_sprite[] przechowuje sprite'y itemów, a ekw_efekt[] przechowuje efekt przedmiotu (np. "Gracz.HP += 10). Można też dodać ekw_info, ekw_ikona, ekw_koszt i ekw_nazwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...