Skocz do zawartości

Waypoint i koleś który sie zacina


bartas

Rekomendowane odpowiedzi

No to tak: robie gre z waypointami i mam taki problem: mam object twoj i to jest koles który jest ze mną i idzie w kierunku objectu waypoint3. W waypoint3 mam ustawione żeby przy kolizji z obj. twoj pojawiało się w losowym miejscu tyle że ten waypoint3 nie chce tego zrobić. Tu daje wam plik z grą https://gmclan.org/up2756_12_Kopia_.html

to jest dopiero zaczęta gra

PS jak rozpoczniecie to idźcie za tym kolesiem co jest taki sam jak player

waypointy są narazie widoczne to te żółte małe koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha to czekaj w edicie dam kody

 

EDIT:

 

STEP OBJ TWOJ:

if point_distance (x,y,waypoint3.x,waypoint3.y) < 100000
{
widzi = 1
}
if widzi = 1 && global.amunicja > 0
{
mp_potential_step(waypoint3.x,waypoint3.y,2,1)
}
if global.amunicja < 1 && instance_exists(ammo_red)
{
mp_potential_step(ammo_red.x,ammo_red.y,2,1)
widzi = 0
}
if global.amunicja <= 100
{
mp_potential_step(waypoint3.x,waypoint3.y,2,1)
}
if global.amunicja < 1
{
mp_potential_step(ammo_red.x,ammo_red.y,2,1)
}
else if ! instance_exists(ammo_red)
mp_potential_step(waypoint3.x,waypoint3.y,2,1)
if global.amunicja > 10
{
mp_potential_step(waypoint3.x,waypoint3.y,2,1)
}
if point_distance (x,y,waypoint3.x,waypoint3.y) > 100000
{
widzi = 0
}
if point_distance(x,y,ammo_red.x,ammo_red.y) < 16
{
move_towards_point(ammo_red.x,ammo_red.y,3)
}
if point_distance(x,y,waypoint3.x,waypoint3.y) < 16
{
move_towards_point(waypoint3.x,waypoint3.y,3)
}
if( distance_to_object( object0 ) < 300 )
{
     if( strzal ) && global.amunicja > 0
     {
          global.amunicja -=1
          var i;
          i = instance_create( x, y, naboj2_bot );
          i.direction = point_direction( i.x, i.y, object0.x, object0.y );
          i.speed = 10;
          strzal = 0;
          alarm[0] = room_speed * 0.3;
     }
}


if( distance_to_object( object18 ) < 300 )
{
     if( strzal ) && global.amunicja > 0
     {
          global.amunicja -=1
          var i;
          i = instance_create( x, y, naboj2_bot );
          i.direction = point_direction( i.x, i.y, object18.x, object18.y );
          i.speed = 10;
          strzal = 0;
          alarm[0] = room_speed * 0.3;
     }
}

CREATE OBJ TWOJ:

instance_create(0,0,celownik)
global.amunicjabotadobrego=100
zycie = 100
widzi=0
strzal = 1;

 

teraz waypoint3

CREATE:

klocek jump to random position

 

COLISSION Z OBJ TWOJ:

klockek jump to random position

 

 

Moge dac jeszcze plik exe zebyscie zobaczyli o co chodzi z tym zacinaniem sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestes pewny ze obiekty: twoj oraz waypont3 maja maski? jesli ktorys z nich nie ma maski to ustaw im je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Zrob inne sterowanie, bo te jest sp*****one (czytaj: trudne) :/ Ale powiem ze takie demko mnie wciagnelo. Grywalnosc bedzie to mialo (jak poprawisz sterowanie) :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...