Skocz do zawartości

Przykłady


Ziom

Rekomendowane odpowiedzi

Co do przykładowych gierek:

w GM 6 też je masz.

 

A co do problemu, to niestety nie powiem ci jak to zrobić na klockach. Może ktoś inny się znajdzie. Ja tam nauczyłem się GMLa z trudnością, ale jednak umiem :P . Radzę pouczyć się GMLa, chociażby z mojego kursu "Z klocków na kod", gdzie jest opisany kod każdego klocka z GM 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Popieram słowa Marmota

 

Z klockoów malo zdziałasz a po drugie klocki sa w pewnym sesie meczące do uzycia bo jak masz cos zIfować to sie załamiesz :D psychicznie od klikania klockow :D

 

szybciej w tym przypadku bylo by wpisac linikje recznie a jak reszte ifow jest podobne do pierwszego zaznaczasz kopiujesz i puzniej kilka razy wklejasz i zmieniasz to co trzeba i masz gotowe :)

 

Mowie serio bardzo czesto uzywa sie "warunkow" nie tylko w GM a le tez i innych jezykach wiec lepiej bylo by sie ich nałuczyc choc podstawe a zobaczysz ze szybciej napiszesz swoja gre.

A czy trudno sie tego nauczyc ? powiem tak :D wolał bym sie uczyć na pamięć warunków niz krotkiego wierszyka do szkloly :D bo warunki są łatwiutkie i intuicyjne. :) Poprostu są tak jagby skruty zdania :D poco sie rozpisywac jak mozna zapisać to w skrócie - takie ząłozzenia maja warunki a naleza do nich najczesciej uzywane

to:

IF - jeżeli

While - do czasu

te ci wystarcza na poczatku :D a bardziej IF i szczegulnie on dzieki niemu mozesz napisac zapewne z 50% swego kodu w grze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie POSIEDZ SOBIE TROCHE latwo powiedziec, tom bym musiał nic innego nie robic tylko czytać help czego nie nawidze mam ograniczony dostęp do kompa dlatego szukam szybkiej pomocy na forum zeby w miare szybko zrobic gierke. Jak bym miał czas to chyba wiem gdzie szuakć ale go nie mam!!! I prosiłbym was abyscie jesli mozecie podali mi ten kod. Please!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Actoin Decoder to cudne urządzenie a raczej program hehehe.Pomaga pojąć GML znacznie szybciej ja np: mam GM 2 dni a już umiem stosować warunki if i wile innych rzeczy.A klocki... bardzo żadko używane :) Aa... i lepiej ucz sie już GML bo bez niego ani rusz.Nie ma szans na ciekawą gre.I ja wcale z helpa nie korzystałem może raz tylko zajrzałem do niego na chwilke (dosłownie) i umiem sporo. Wrazie problemów zgłoś sie do kogoś na gg a napewno ci pomogą z kodem.To chyba wszystko... Jak mniemam <_< ..... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko gierki na GM nie zrobisz :P ja nad swoim projektem siedze 3-ci tydzień i dopiero modele postaci kończe (na 3DSMax) :P mam prosty silnik gry i tyle. Jak chcesz zrobić dobrą grę to ci radzę, śpiesz sie powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zrobiłeś że gdy wynik jest większy od 500 to pojawia się coś, zawsze wtedy będzie się pojawiać tyle obiektów. Dodaj linijkę przed score>500(czy czymś)

if instance_number(#objekt*)=0

*objekt dzięki któremu przechodzisz do następnej planszy B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko gierki na GM nie zrobisz tongue2.gif ja nad swoim projektem siedze 3-ci tydzień i dopiero modele postaci kończe (na 3DSMax) tongue2.gif mam prosty silnik gry i tyle. Jak chcesz zrobić dobrą grę to ci radzę, śpiesz sie powoli.

Tylko 3 tygodnie? Ciekawe czy ktoś mnie pobije. Garden cKombat tworzę od końca 2003 roku :D . Pomyśleć, że przez całe moje GMowanie robię tą grę :P (może nie od początku, ale od początku wzięcia się za GMa na poważnie).

 

A co do nauki GMLa:

daję ci tutaj parę linków do POLSKICH kursów GMLa

https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=7 - mało rozbudowany GM FAQ

https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=19 - przetłumaczony rozdział helpa o Timingu

https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=14 - przetłumaczony rozdział o 3D

https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=18 - artykuł o sterowaniu

https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=9 - z klocków na kod, czyli najdłuższy artykuł na GMClanie

https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=1 - opis używania argumentów i skryptów

http://marmot.gual.pl/pafiledb/uploads/gmart250105.rar - zestaw artykułów o Game Makerze z mojej tymczasowo zamkniętej strony (plik w formacie PDF, potrzebujesz Acrobat Readera).

http://marmot.gual.pl/pafiledb/uploads/platform.rar - przykład na platformówkę (nie ma tego na GMCLAN) zrobiony na GM 5.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos mi moze powiedziec co jest zle w tym kodzie ze obiekt pojawia sie na początku rooma, a pozniej nie?? :

 

if score = 500 or 1000 or 1500 or 2000 or 2500 && instance_number(obj_CristalBall)=0

{

instance_create(x=random(room_width),y=-16,obj_CristalBall)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być wredny, ale naprawde radzę przysiąść do GML, będziesz miał ułatwioną robotę bo nie musisz szperać w poszukiwaniu klocka i będziesz mógł robić 100 razy lepsze gry. Ja sam GML nie znam bo siedze w MMF/TGF i od czasu do czasu w QBasicu (i właśnie od tych programów najlepiej zacząć przygody z programowaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczolem swoja przygode z programowaniem od Pascala :)

naepnie byl asembler (zmiluj sie nad nami) :P otalne badziewie no moze i do sprzegow sie przydaje, obslugi RS232 ale tak dla normalnego usera ani troche ;]

 

Ale jak ktos chce programowac w przyszlosci to radze zaczac od jezykow C podobnych a nastepnie sam C i C++, bo bedac na Pascalu i przechodzac na C troche problemow jest :(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...