Marmot Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Co do przykładowych gierek: w GM 6 też je masz. A co do problemu, to niestety nie powiem ci jak to zrobić na klockach. Może ktoś inny się znajdzie. Ja tam nauczyłem się GMLa z trudnością, ale jednak umiem :P . Radzę pouczyć się GMLa, chociażby z mojego kursu "Z klocków na kod", gdzie jest opisany kod każdego klocka z GM 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Popieram słowa Marmota Z klockoów malo zdziałasz a po drugie klocki sa w pewnym sesie meczące do uzycia bo jak masz cos zIfować to sie załamiesz :D psychicznie od klikania klockow :D szybciej w tym przypadku bylo by wpisac linikje recznie a jak reszte ifow jest podobne do pierwszego zaznaczasz kopiujesz i puzniej kilka razy wklejasz i zmieniasz to co trzeba i masz gotowe :) Mowie serio bardzo czesto uzywa sie "warunkow" nie tylko w GM a le tez i innych jezykach wiec lepiej bylo by sie ich nałuczyc choc podstawe a zobaczysz ze szybciej napiszesz swoja gre. A czy trudno sie tego nauczyc ? powiem tak :D wolał bym sie uczyć na pamięć warunków niz krotkiego wierszyka do szkloly :D bo warunki są łatwiutkie i intuicyjne. :) Poprostu są tak jagby skruty zdania :D poco sie rozpisywac jak mozna zapisać to w skrócie - takie ząłozzenia maja warunki a naleza do nich najczesciej uzywane to: IF - jeżeli While - do czasu te ci wystarcza na poczatku :D a bardziej IF i szczegulnie on dzieki niemu mozesz napisac zapewne z 50% swego kodu w grze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 No tak wiem naucze sie tylko ja całą gierke robiłem z klocków a tak to bym musiał prawie całą poprawiac podovbno zeby mi kod chodził :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Wcale nie będziesz musiał jej poprawiać. Ja np. sam takie elementy niektóre jak healthy czy score, to wolę robić przez klocki (szybciej :D ), a kod poprawnie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 AHAAAAAA!!!!!!! NO TO GIT!!!!!!! :D Tylko czy mógłbys mi podac ten kod?? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 A ja powiem tak :] jest coś takiego jak tłumacz internetowy :] jest coś takiego jak help w GM :] i jest coś takiego jak przykłady :] posiedź troche nad tym wszystkim ;) ja sie tak uczyłem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Własnie POSIEDZ SOBIE TROCHE latwo powiedziec, tom bym musiał nic innego nie robic tylko czytać help czego nie nawidze mam ograniczony dostęp do kompa dlatego szukam szybkiej pomocy na forum zeby w miare szybko zrobic gierke. Jak bym miał czas to chyba wiem gdzie szuakć ale go nie mam!!! I prosiłbym was abyscie jesli mozecie podali mi ten kod. Please!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Actoin Decoder to cudne urządzenie a raczej program hehehe.Pomaga pojąć GML znacznie szybciej ja np: mam GM 2 dni a już umiem stosować warunki if i wile innych rzeczy.A klocki... bardzo żadko używane :) Aa... i lepiej ucz sie już GML bo bez niego ani rusz.Nie ma szans na ciekawą gre.I ja wcale z helpa nie korzystałem może raz tylko zajrzałem do niego na chwilke (dosłownie) i umiem sporo. Wrazie problemów zgłoś sie do kogoś na gg a napewno ci pomogą z kodem.To chyba wszystko... Jak mniemam <_< ..... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 No to jaki bys do tego kod zrobił?? :P PS Jak bede miał czas to sie naucze!! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Na szybko gierki na GM nie zrobisz :P ja nad swoim projektem siedze 3-ci tydzień i dopiero modele postaci kończe (na 3DSMax) :P mam prosty silnik gry i tyle. Jak chcesz zrobić dobrą grę to ci radzę, śpiesz sie powoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Kurcze!! Narazie to jest moja pierwsza gra i mim tylko tego kodu do szczescia brakuje zeby CO 500 punktów zlatywał mi JEDEN obiekt który jak go dotkne przenosi mnie do innego rooma!!!!! HELP!!!!!!!!!!!! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Mała podpowiedź: 1. JEŻELI mam 500 punktów (TO) TWORZ jeden obiekt 2. JEŻELI dotknę obiektu (TO) idź do innego room'u heh, nie ma tak łatwo... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Pewnie zrobiłeś że gdy wynik jest większy od 500 to pojawia się coś, zawsze wtedy będzie się pojawiać tyle obiektów. Dodaj linijkę przed score>500(czy czymś) if instance_number(#objekt*)=0 *objekt dzięki któremu przechodzisz do następnej planszy B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Na szybko gierki na GM nie zrobisz tongue2.gif ja nad swoim projektem siedze 3-ci tydzień i dopiero modele postaci kończe (na 3DSMax) tongue2.gif mam prosty silnik gry i tyle. Jak chcesz zrobić dobrą grę to ci radzę, śpiesz sie powoli. Tylko 3 tygodnie? Ciekawe czy ktoś mnie pobije. Garden cKombat tworzę od końca 2003 roku :D . Pomyśleć, że przez całe moje GMowanie robię tą grę :P (może nie od początku, ale od początku wzięcia się za GMa na poważnie). A co do nauki GMLa: daję ci tutaj parę linków do POLSKICH kursów GMLa https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=7 - mało rozbudowany GM FAQ https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=19 - przetłumaczony rozdział helpa o Timingu https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=14 - przetłumaczony rozdział o 3D https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=18 - artykuł o sterowaniu https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=9 - z klocków na kod, czyli najdłuższy artykuł na GMClanie https://gmclan.iglu.cz/index.php?czytajart=1 - opis używania argumentów i skryptów http://marmot.gual.pl/pafiledb/uploads/gmart250105.rar - zestaw artykułów o Game Makerze z mojej tymczasowo zamkniętej strony (plik w formacie PDF, potrzebujesz Acrobat Readera). http://marmot.gual.pl/pafiledb/uploads/platform.rar - przykład na platformówkę (nie ma tego na GMCLAN) zrobiony na GM 5.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Czy ktos mi moze powiedziec co jest zle w tym kodzie ze obiekt pojawia sie na początku rooma, a pozniej nie?? : if score = 500 or 1000 or 1500 or 2000 or 2500 && instance_number(obj_CristalBall)=0 { instance_create(x=random(room_width),y=-16,obj_CristalBall) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Dałeś to, żeby dawał objekty tylko wtedy gdy ich wogóle nie ma. Odpowiada za to ten fragment: && instance_number(obj_CristalBall)=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 12 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2005 czyli co mam zrobic zeby wszystko było ok?? :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Usuń ten fragment :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 13 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2005 to teraz pojawia mi sie na samym początku jak włącze gre w prawym górnym rogu i zostawia takie slady tak jakby sie kopjuje cały czas!!!!! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 dobra ok juz to zrobiłem !!!!! i KLOCKAMI!!!!!!! :) Ale mam inny problem co zrobic zeby po pokonaniu boss'a znów pojawił mi sie jeden obiekt?? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Usuwasz wszystkie :P i dajesz stworzenie jednego :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Spoko juz do tego doszedłem :P. I mam pytanie czy ktos ma moze jakies fajne BACKGROUND's (nie wiem czy tak to sie pisze:P). jesli tak to prosiłbym o przesłanie na e-mail grzegorz_hiphop@op.pl. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Myślisz że ktoś ci prześle :P ? Lepiej napisz w google Free Backgrounds. Pierwszy adres: www.free-backgrounds.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Nie chcę być wredny, ale naprawde radzę przysiąść do GML, będziesz miał ułatwioną robotę bo nie musisz szperać w poszukiwaniu klocka i będziesz mógł robić 100 razy lepsze gry. Ja sam GML nie znam bo siedze w MMF/TGF i od czasu do czasu w QBasicu (i właśnie od tych programów najlepiej zacząć przygody z programowaniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Ja zaczolem swoja przygode z programowaniem od Pascala :) naepnie byl asembler (zmiluj sie nad nami) :P otalne badziewie no moze i do sprzegow sie przydaje, obslugi RS232 ale tak dla normalnego usera ani troche ;] Ale jak ktos chce programowac w przyszlosci to radze zaczac od jezykow C podobnych a nastepnie sam C i C++, bo bedac na Pascalu i przechodzac na C troche problemow jest :( Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Kurcze czy jest jakas ograniczona liczba objectów :( bo ja mam duzo i teraz jak włączam gre to potwory których nie zabiłem nie wracają spowrotem a zawsze wracały ( gra podobna jak 1945). Co mam zrobić?? Help!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Nie ma ograniczenia objektów, poprostu ty coś źle robisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Nie mozliwe juz troche umiem robic i wiem jak to trzeba moze dlatego ze za duzo zajmuje bo zajmuje ponad 11MB i to NIE w pliku EXE :P !!!!! Bo z tego co wiem to chyba duzo!! :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Rozmiar nie ma znaczenia. Aliensi Borka zajmują ok. 60mb w exe i normalnie chodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 moze on ma gre w innym stylu niz ja i jemu ta opcja nie wysiada co mi bo mi nie wskakują na okresloną pozycje a napewno wszystko dobrze robie i juz sprawdzałęm ze to od nadmiaru objectów!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się