trolu122 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 jak radzicie porobić ściany? chodzi o to żeby ludzik odbijał sie od ściany, ale tych ścian bedzie dość dużo wiec trzeba do każdej robić warunek ze jesli zajdzie kolizja z daną scianą to ludzik sie odbija? czy w gm jest jakies inne zastosowanie, bo w tgf to sciany robiło sie jako tło i juz :P jak najlepiej to rozwiązać? aha no i dodam ze widok topdown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Ustaw parent ... @down: tak też można - najlepiej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Mapa: Tworzysz backgrounda, ustawiasz mu tileseta, i układasz na mapie. Kolizja: Tworzysz 1 obiekt, visible=false;, ustawiasz kolizje, układasz na mapie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Konrad mozesz to bardziej rozpisac? po kolei dokładnie :D tak na mój poziom ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 No ustawiasz se w roomie tilesety, robisz obiekt sciana dajesz mus prite np. 16x16 wylaczasz visible i ustawiasz w roomie wszedzie tam gdzie ma być "podłoga/ściana" i graczowi ustawiasz kolizję tylko z tym jednym obiektem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 aaa jeszcze dokładniej? na przykład: kliknij tu i tu :D ale pewnie tak to juz nie da rady co ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Ale co to za filozofia przecież wszytsko ci wtłumaczyłem... Oo A co mi tam masz przykład: http://www.gmclan.org/up2576_11_sampel.html ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 To są tilesety ;p https://gmclan.org/up1717_11_Tilesets.html Grafika tileseta: Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Ja jednak radzę zrobić tak jak na początku napisał Yoda. W formularzu gdzie przypisujesz sprite'a obiektowi jest jeszcze opcja parent. Tam wybierasz inny obiekt, który staje się "rodzicem". Robisz sobie dużo typów murków, potem wszystkim wybierasz jakiś wspólny obiekt, np. o nazwie wall. Potem robisz warunek kolizji gracza z wall i to wszystko. Warunek ten będzie zachodził wszystkich dla obiektów, które w parent mają właśnie wall. Tak się w grach klasyfikuje obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 to z parenetm rozumiem :D no zobacze jak bedzie najwygodniej, dzieki za pomoc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się