m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Siemka! Mam do was pytanie - domyślam się, że pewnie wiecie jak to wygląda jak się bierze zakręt na ręcznym hamulcu. Chciałbym zrobić taki efekt w mojej grze (długimi miesiącami nad tym pracuję, widok gry z góry). Jezeli ktos ma pomysl na taki poslizg to niech jakis przyklad pokaze,lub podpowie jak zrobic. Z gory dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Troche może nie realistyczne, ale jest :D: http://www.gmclan.org/up2204_11_drifting.html Aha, i jest uzyteczność image_alpha. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Ale jemu nie chodziło oślady opon tylko o efekt poślizgu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 no wlasne, a moze Wy potraficie zrobic cos takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Osobiście nigdy nie robiłem wyścigówek i tym podobnych efektów wiec ci ne pomoge :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 to trudno, jak ktos wie jak to zrobic to niech jakis przykladzik pokaze. :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Dodaj do wozu bezwładność. Zrób wektory ruchu po osiach, które nie będą od razu się wyzerowywać, kiedy samochód zmienia kierunek, ale powoli przechodzić na właściwy - to powinno dać ładny efekt poślizgu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 hmm... a bezwladnosc - jak to sie w GMie robi i te wektory, kodem czy klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Wystarczą dwie zmienne, wektor_x i wektor_y. Jeżeli wektor_x ma wartość 19, przesuwasz samochód w prawo o 19 pikseli, jeżeli -5, w lewo o 5 pikseli (czyli wystarczy dodać wartość tej zmiennej do X samochodu). Teraz, żeby samochód się poruszał, potrzebujesz tylko operacji na tych zmiennych. Aby zrobić bezwładność, zrób co kilka klatek odejmowanie 1 (jeżeli zmienna jest dodatnia) lub dodawanie (jeżeli jest ujemna), dzięki czemu będzie powoli zwalniać, zamiast od razu przeskakiwać na inny kierunek :) Ruch oparty na wektorach ma to do siebie, że możesz dzięki niemu też szybko zrobić realistyczne kolizje, a nawet prosty silnik fizyczny (w 3D potrzebne będą trzy wektory). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 na zmiennych jeszcze nie pracowalem, bylbym wdzieczny jak bys dal przklad nawet najprostrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 A sory ^_^ to nie to :D nie ten link dałem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Tutaj masz wzór: Może jutro zrobię przykładzik ;p @UP: LOL... O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 kasa100 - jezeli to jest drift, to ja jestem pudzian :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Oo kasa to ma byc drift? lol xd na zmiennych jeszcze nie pracowalem I bierzesz sie za takie rzeczy?? Zmienne to podstawa! :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 dzieki konradGM, ze starasz sie mi pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Widać że z fizyki jesteś noga ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 znaczy sie robilem na zmiennych gry, ale nie wiem jak w tej grze to zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Października 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Na warsztacie jest dość leciwy artykuł na ten temat z kodem dla c++, ale nic nie stoi na przeszkodzie byś przetłumaczył sobie na gml ;) http://www.gamedev.pl/articles.php?x=view&id=134 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Widać że z fizyki jesteś noga ^^ fizykę w GMie umiem zrobić ale w nieznacznym stopniu ale to nie znaczy że jestem noga z fizyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Stwórz 2 wektory siły -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Tak jak na obrazku który wcześniej dałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 No raczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 To jest wzór 2 wektorów, użyj do tego "lenghtdir_x" i "lenghtdir_y" ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 OK. A coś jeszcze trzeba zrobić bo coś za pięknie mi to wygląda żeby mogło być prawdziwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Trzeba umiejętnie wykorzystać te funkcje i dodać pare zmiennych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Obejdzie się bez dodawania zmiennych, wystarczą umiejętne operacje na tych dwóch =D Do zrobienia driftowania wystarczy bezwładność, opisana w tutkach do (o ironio) The Games Factory ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 A te dwie funkcje mam napisać w jednym kodzie ? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Bez zmiennych się nie obejdzie ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Jeżeli są te dwie funkcje to wydaje mi się, że wystarczy ewentualnie jakieś warunki dodać jak ktoś chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Ewentualnie? Musisz dać warunki... żeby drift był tylko przy hamulcu... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi