bigshark Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 1.Jak zrobic zeby text zrobiony w draw text był poprawnie wyswietlany w grze 3d? Chodzi mi o zwykły GM6 a nie jakies silniki 2.Jak zrobic zwykły objekt 2d w grze 3d? Chodzi mi o zwykły GM6 a nie jakies silniki Jesli ktos wie to niech napisze jak najszybciej bo mi to potrzebne jest teraz!! :o Aha jesli uzywam d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); to wtedy cois gra sie chrzani ,cala grafika zle wyswietlana jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Ad. Aha :P : Nie dziwię się. Kamera ortho, to najgorsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Czy naprawde to jest takie trudne ze nikt nie wie jak to zrobic?? Przeciez są tu specjalisci od gma. A z drugiej strony Mark dziwnie to zrobil , trzeba jakies transformacje orthy i inne , a z tego co wiem to w jakichs silnikach do gma5.3 bylo to prostsze <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 To rób na tych silnikach... Zresztą co jak co ale Świstak Ci trochę pomógł :huh: Mówił że ortho to najgorsze rozwiązanie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 No o tym to ja sie juz wczesniej przekonałem ale i tak dzieki dla swistaka- przynajmniej probowal. A na silnikach nie chce robic bo tu mam juz duzo zrobione i nie podejdzie to na gm5.3 . Ale przeciez musi byc jakies rozwiazanie i mam nadzieje ze ktos mi jednak pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Wejdź na oficjalne forum GM'a i hulaj! :) Poszukaj przykładu albo się zapytaj.. Ja tam się z GM znam tylko na 2D i to i tak niezbyt zaawansowane rzeczy są :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 oj szukałem szukałem i bylo nawet cos takiego , ale z funkcją ortho przez co cała grafa byla zle wytswietlana. Bo ja chce tylko zeby w lewym górnym rogu byl czas napisany i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 No to ustaw ten czas cały w 2D. Potem ustaw to (w draw chyba, eee...) w roomie O_o Daj współrzędne do x i y i takie tam... Robiłem kiedyś FPP'a na silniku GM'a 6 i tak zrobiłem ze Spritem, żeby guna było widać i działało :) Niewiem czy dobrze, ale myśle że dobrze mówie :) EdIt: Poczytaj jeszcze raz help'a ;) Może znajdziesz coś nowego, a może jakieś błędy? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Jakis gosc na oficjalnym forum mowil mi o tym zebym poszukal o orthographic. Co to jest to orthographic?Czy to ma cos wspolnego z tym ortho? A moze jemu chodzilo o to ze duzo bledow ortograficznych zrobilem? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Orthographic to właśnie ta kamera :DDDD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 No ale czemu chrzani mi to całą grafike? Zle wyswietlane jest wszystko Dlaczego? co zrobilem zle? ..... Wlasnie ustawielm cos i tylko jedna textura jest zla, wyswietla ją na kolor tła i zakrywa wszystko EDIT: Poradzilem sobie juz, wszystko za sprawą jednej funkcji którą trzeba było skasować(niestety nie pamiętam juz jej nazwy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 tez mialem z tym problem :D a rozwiazanie bylo w niektorych obiektac dac deph na -100 a ine na 100 oczywiscie mowie o swej grze i wsio dzialalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 No i kolejny problem: Zeby dalo sie robic objekty 2d i text 2d trzeba w jakims objekcie dac d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0) No i daje to ale pojawia sie dziwne coś: Wszystkie objekty stworzone przed tym z funkcją ortho są w 3d a te ktore sie tworzą po tym objekcie są w 2d, przez co nie moge zrobic np. Tworzenie nowych jednostek bo wtedy one będą w 2d, co robic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Powyzszy problem jest nadal aktualny!! Czy ktos potrafi go rozwiązać? EDIT Poradzilem sobie juz sam :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 ja daję w tych z ortho depth na -999 albo i więcej pozatm kazdy obiekt ktory ma być w 3d powinien mieć definicję kamery 2 3d to nie będzie większych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się