Skocz do zawartości

TEXT 2d w 3d


Rekomendowane odpowiedzi

1.Jak zrobic zeby text zrobiony w draw text był poprawnie wyswietlany w grze 3d? Chodzi mi o zwykły GM6 a nie jakies silniki

2.Jak zrobic zwykły objekt 2d w grze 3d? Chodzi mi o zwykły GM6 a nie jakies silniki

 

Jesli ktos wie to niech napisze jak najszybciej bo mi to potrzebne jest teraz!! :o

 

Aha jesli uzywam d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); to wtedy cois gra sie chrzani ,cala grafika zle wyswietlana jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawde to jest takie trudne ze nikt nie wie jak to zrobic?? Przeciez są tu specjalisci od gma. A z drugiej strony Mark dziwnie to zrobil , trzeba jakies transformacje orthy i inne , a z tego co wiem to w jakichs silnikach do gma5.3 bylo to prostsze <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o tym to ja sie juz wczesniej przekonałem ale i tak dzieki dla swistaka- przynajmniej probowal. A na silnikach nie chce robic bo tu mam juz duzo zrobione i nie podejdzie to na gm5.3 . Ale przeciez musi byc jakies rozwiazanie i mam nadzieje ze ktos mi jednak pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ustaw ten czas cały w 2D. Potem ustaw to (w draw chyba, eee...) w roomie O_o Daj współrzędne do x i y i takie tam... Robiłem kiedyś FPP'a na silniku GM'a 6 i tak zrobiłem ze Spritem, żeby guna było widać i działało :) Niewiem czy dobrze, ale myśle że dobrze mówie :)

 

EdIt:

Poczytaj jeszcze raz help'a ;) Może znajdziesz coś nowego, a może jakieś błędy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale czemu chrzani mi to całą grafike? Zle wyswietlane jest wszystko Dlaczego? co zrobilem zle?

 

.....

 

Wlasnie ustawielm cos i tylko jedna textura jest zla, wyswietla ją na kolor tła i zakrywa wszystko

 

EDIT:

Poradzilem sobie juz, wszystko za sprawą jednej funkcji którą trzeba było skasować(niestety nie pamiętam juz jej nazwy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kolejny problem:

Zeby dalo sie robic objekty 2d i text 2d trzeba w jakims objekcie dac d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0) No i daje to ale pojawia sie dziwne coś:

Wszystkie objekty stworzone przed tym z funkcją ortho są w 3d a te ktore sie tworzą po tym objekcie są w 2d, przez co nie moge zrobic np. Tworzenie nowych jednostek bo wtedy one będą w 2d, co robic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...