Skocz do zawartości

Motion Blur w grze 3D


zesio13

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zapewne graliście w need for speed most wanted ...jest tam pewien efekt przy szybkiej jeździe otóż wszystko się rozmywa albo roztraja (podobnie Juiced) znalazłem świetny przykład na jazdę samochodem ale zastanawiam sie jak zrobić te roztrojenia* lub rozmycia proszę o pomoc i jeszcze jedno pytanie jak można zrobić licznik prędkości ? dziękuje za wszelką pomoc :)

 

co nikt nie wie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak ktos wie :P

 

Po pierwsze: na scenie (tutaj w roomie) musi istnieć obiekt obj_blur i MUSI on być ostatnią stworzoną instancją w roomie (mam nadzieje że rozumiesz - ma być ostatnim obiektem ktorego postawisz w roomie).

 

Po drugie: dla obj_blur dajesz kod:

Create:
create_blur=1 // wlacza/wylacza tworzenie blura: 0 - wylacza; 1 - wlacza
quality=0.5 // poziom przezroczystosci blura: 0 - 1 (standard: 0.5)
color=c_white // okresla kolor blura (standard: c_white)

Draw:
if(create_blur)
{
if(background_exists(blur_bac))draw_background_ext(blur_bac,0,0,1,1,0,color,quality)
blur_img=background_create_from_screen(0,0,room_width,room_height,0,0,0,0)
}

 

Nom, i to powinno dzialac - obiekt bedzie stopniowo rozmywal. Powino, bo nie sprawdzalem tego :)

Tak wiec milego eksperymentowania.

 

PS. gdyby nie dzialalo, to zamien miejscami linijki:

if(background_exists(blur_bac))draw_background_ext(blur_bac,0,0,1,1,0,color,qual

ity)

blur_img=background_create_from_screen(0,0,room_width,room_height,0,0,0,0)

na:

blur_img=background_create_from_screen(0,0,room_width,room_height,0,0,0,0)

if(background_exists(blur_bac))draw_background_ext(blur_bac,0,0,1,1,0,color,qual

ity)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhe dzięki :D pozdrawiam was ..zadawałem jeszzce pytanie na gmc ale nic nie rozumiem :) pozdro

 

hmm :(

 

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object obj_blur:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 4:

blur_img=background_create_from_screen(0,0,room_width,room_height,0,0,0,0)

 

at position 75: Wrong number of arguments to function or script.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, no co? W szkole pisze wiec gma ze soba nie mam :P

I przydalo by sie jeszcze zainicjować w create zmienna blur_bac (oczywiscie jesli sa jakies bugi z tym).

 

A teraz pytanie: czy to co dalem to wogole dziala? Bo kiedys chcialem to do wlasnej gry (jeszcze z poczatkow XenoNa) dodac i jakos projekt nie ujzal swiatla dziennego - wyscigowki mnie nie kreca. Ale z checia dodalbym to do FOXa, jesli ladnie dziala. Moglby ktos przykladowym screenem sypnac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomoże mi ktoś ?? chodzi mi aby oto kto doda motion blur do tego przykładu resztą sie sam zame !

 

PsichiX ładna gra to ufo pozdrawiam [fox]

 

no dobra wpisałem ten kod wszystko ok ...a coto jest ten blur bac ?

to zrobiłem taki background o tej samej nazwie koloru białego 128 x128

 

itak włanczam jade myśle sobie będzie dobrze uff ....kurde jade i jade a tu sie tak klatkuje jakbym mial windowsa 95 :D

co z tym zrobić

 

odpisze ktoś czy nie bo zaraz muszę iść :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...