Skocz do zawartości

Zablokowane Zaznaczanie pojedyncze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie. Załóżmy są trzy obiekty, które są na tych samych współrzędnych. Mają tę samą wartość "Depth", ale (tak jak powinno być) są ustawione jeden na drugim (sprity). Co napisać/wcisnąć, aby Game_Maker rozróżniał kto jest na wierzchu? Przypominam że te trzy obiekty są... (jakby to powiedzieć :) ) zapisane jako jeden obiekt (tzn. zrobiłem obiekt, wziąłem Rooma, wybrałem go i zrobiłem trzy takie obiekty) A nie mogę zrobić trzech różnych, bo to jest strategia i będzie ich pewnie więcej. :D

 

Podsumujmy: :]

Jak Game_Maker może odróżniać, który sprite jest na wierzchu, skoro Depth się nie różni, a zmiana tego nic nie zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba GM sam nie może, wiec będziesz musiał im jakieś własne id przypisywać czy coś.

Z tego co mi się wydaje, GM tworzy w roomie obiekty, w takiej samej kolejności w jakiej je ustawiałeś, wiec ten pierwszy (lub ostatnio, nie pamietam) jest zawsze na wierzchu, wystarczy po wpisaniu ich id w tablicę czy cos, wybierać pierwszy/ostatni obiekt z tablicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, pozwolę zrobić sobie własny kod, bardziej go rozumiem :P :P . Tylko muszę się czegoś upewnić. Czyli "id" to numer obiektu, który nigdy się już nie powtórzy, nawet jeżeli będzie 20 takich samych obiektów? I jeżeli Depth jest przy obiektach taki sam, o tym kto jest na wierzchu decyduje największa zmienna "id"? Bo jeżeli tak, to da się to wszystko zrobić co opisałem w pierwszym poście. :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...