początkujący Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Witam. Mam pytanie. Załóżmy są trzy obiekty, które są na tych samych współrzędnych. Mają tę samą wartość "Depth", ale (tak jak powinno być) są ustawione jeden na drugim (sprity). Co napisać/wcisnąć, aby Game_Maker rozróżniał kto jest na wierzchu? Przypominam że te trzy obiekty są... (jakby to powiedzieć :) ) zapisane jako jeden obiekt (tzn. zrobiłem obiekt, wziąłem Rooma, wybrałem go i zrobiłem trzy takie obiekty) A nie mogę zrobić trzech różnych, bo to jest strategia i będzie ich pewnie więcej. :D Podsumujmy: :] Jak Game_Maker może odróżniać, który sprite jest na wierzchu, skoro Depth się nie różni, a zmiana tego nic nie zmieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 ID objectu... każdy obiekt ma swoje własne niezmienne ID Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 I co z tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Chyba GM sam nie może, wiec będziesz musiał im jakieś własne id przypisywać czy coś. Z tego co mi się wydaje, GM tworzy w roomie obiekty, w takiej samej kolejności w jakiej je ustawiałeś, wiec ten pierwszy (lub ostatnio, nie pamietam) jest zawsze na wierzchu, wystarczy po wpisaniu ich id w tablicę czy cos, wybierać pierwszy/ostatni obiekt z tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Create: global.i=true; Obiekt na którego się klika LPM: with(obj) { select=false; } if (global.i=true) { select=true; global.i=false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Aha, pozwolę zrobić sobie własny kod, bardziej go rozumiem :P :P . Tylko muszę się czegoś upewnić. Czyli "id" to numer obiektu, który nigdy się już nie powtórzy, nawet jeżeli będzie 20 takich samych obiektów? I jeżeli Depth jest przy obiektach taki sam, o tym kto jest na wierzchu decyduje największa zmienna "id"? Bo jeżeli tak, to da się to wszystko zrobić co opisałem w pierwszym poście. :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Tak, jeśli obiekty mają taki sam Depth i z większym ID jest na wierzchu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 A to dzięki, wszystko wiem :D :D :D :D Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi