maly158 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Witam wszystkich Mam mały kłopot. Robię gre o przygodach ninja - w miarę rozwoju projektu pojawiło się kilka problemów, ale z wieloma z nich sobie już poradziłem - zostały 2( znalazłem kilka przykładów w necie i na tej stronie, ale to nie to) : 1. Przygotowałem animację chodzenia i chyba zrobiłem ją źle bo przy każdym kroku jest wykrywana kolizja z podłożem i ninja(mój bohater) się zatrzymuje. Pytanie : jaką ilościa punktów sprit musi ciągle dotykać podłoża żeby nie była wykrywana nowa kolizja ? ( niektóre roomy są wykonane w formie platformówki ). 2. Czy można (pewnie tak) połączyć z sobą kilka obiektów tak aby zachowywały się jak 1 obiekt ? (np. mamy postać i nogi to 1 obiekt, tułów to 2-gi obiekt itd.) Częściowo udało mi się coś takiego zrobić - kiedy postać chodzi w prawo i lewo, kopie itd. - wszystko jest ok , ale jak ma skakać to się poprostu rozsypuje. Jeżeli można to rozwiązać w jakiś rozsądny sposób to proszę o podpowiedź. Za każdą pomoc z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 co do drugiego pytania. jak masz na przyklad glowe i tulow i chcesz aby glowa zawsze byla w okreslonym miejscu na tulowiu to w step glowy dajesz (daje komentarze,aby uniknac zbednych pytan): x = tulow.x-jakas_wartosc //im wieksza wartosc glowa bardziej na lewo y = tulow.y-jakas_wartosc //im wieksza wartosc glowa bedzie wyzej albo x = tulow.x+jakas_wartosc //im wieksza wartosc glowa bardziej na prawo y = tulow.y+jakas_wartosc //im wieksza wartosc glowa bedzie nizej @down : on sie pytal jak polaczyc kilka obiektow :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 1. Maska obiektu 2. "draw_sprite..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 1. Maska obiektu 2. "draw_sprite..." Co do punktu 1 - możesz rozwinąć myśl "maska obiektu" ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 robisz sprita - np. koleczko lub kwadracik i w edycji obiektu masz na dole po lewej rozne opcje - jest tam tez mask. dajesz swojego sprita i gitara ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Chwila - czy się dobrze rozumiemy - po tej operacji za kolizję z podłożem będzie odpowiadać sprit, który jest w masce obiektu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 tak. :] (ale dlugi post :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Stary jak to zadziała to jesteś moim Guru. 3 wieczory kombinowałem, już chciałem przerabiać grafikę połowy postaci. Dzięki. Wieczorem sprawdzę i dam znać czy działa bo w tej chwili jestem jeszcze w pracy. Sprawdziłem działa wszystko. TO SIĘ NAZYWA POMOC NA FORUM. KRÓTKO, ZWIĘŹLE I NA TEMAT. M@ti002, Misiek999, Konrad-GM - Jeszcze raz wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi