Amadeo Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Witam! Mam problem z tworzeniem grafiki 3d. Może ktoś mi powiedzieć jaki może być do tego program z odpowiednim zapisywanym formatem tak aby GM to odczytał. Marzipan jest fajny tylko nie można z niego rysować :/. Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Spróbuj Blendera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 tylko że w blenderze ani jednej kreski nie umiem narysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Art Of Illusion? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Art Of Illusion? spróbujemy! Może xD PS. w jakim ten program zapisuje formacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 1. Nie ten dział (ale mniejsza o to xD) 2. fajny jest blender. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Milkshape 3D :) A jak chcesz łatwo modelować to kup pełną wersję Google SketchUp :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 jak otwiera się ten program? tam są jakieś plikii propiertes. I jest .jar No ale czy GM wczytuje pliki Google? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Musisz mieć wirtualną maszynę Javy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 próbuje Milkshape 3D. łatwy w obsłudze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolka Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 zależy dla kogo jedni wolą blendera inni milkshape 3D a inni jeszcze coś innego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 ja polecam MISFIT MODEL 3D - bardzo prosty i chyba darmowy. Zapisz model w formacie .obj i przekonwertuj w MARZIPANIE do formatu GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 no oki, ale jaki jest ten format gm, i jak go GM wczytuję? Co trzeba zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Musisz użyć jakiegoś dlla. Nie orientuję się bardzo, ale GM chyba nie ma ustalonego formatu modeli 3D. Jak jest format np. MD2 to bierz DLL obsługującego format MD2. Jak inny format to inna biblioteka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 noo tylko ciekawę skąd wziąć te biblioteki, robie w obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 marzipan zapisuje model do formatu .d3d i .mod. i nie trza żadnedo dll'a aby w grze umiescic model tego formatu. W create obiektu wstawiasz: nazwamodelu = d3d_model_create(); d3d_model_load(nazwamodelu,"twojmodel.d3d"); w draw wstawiasz: d3d_model_draw(nazwamodelu,x,y,z,textura); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 marzipan zapisuje model do formatu .d3d i .mod. i nie trza żadnedo dll'a aby w grze umiescic model tego formatu. W create obiektu wstawiasz: nazwamodelu = d3d_model_create(); d3d_model_load(nazwamodelu,"twojmodel.d3d"); w draw wstawiasz: d3d_model_draw(nazwamodelu,x,y,z,textura); bardzo ci dziękuje, jestem ci wdzięczny. Ale jeżeli chodzi o teksture, wybieramy własną nazwę? Prosiłbym o przykład :) PS. cos dlugo konwertuje ten Marzipan hehe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 z backgrounda"background_get_texture(background)" z sprita"sprite_get_texture(sprite,img)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 wiem co to znaczy sprite (nazwa sprita) ale img niestety nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 klatka sprita (subimg z gm'a) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 dalej nic nie rozumiem. Aby rozwiązać problem napiszcie przykład: nazwa modelu : model nazwa pliku z modelem : model.d3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 nazwamodelu = d3d_model_create(); d3d_model_load(nazwamodelu,"twojmodel.mod"); I te wczytywanie raczej tak powinno wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 tutaj masz przykład modelu samochodzika w kodzie GM lada tutaj konwerter modeli Quake'owych .md2 na kod GM md2 do GM a na koniec przykład broni 3D w kodzie GM i przy okazji silnik FPS TGF a z przykładem dołączania modeli .d3d co napisałem nie działa nie wiem czemu, więc sorry, może ktoś inny napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 dzieki, sprobojemy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 a ja nadal nic na kapuje :( to w koncu jak mam zrobic z tymi modelami 3D?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Najlepiej napisz swój skrypt wczytywania xD albo użyj już jakiś gotowy np. MozaicLight (google nie gryzie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2007 MozaicLight w sumie niezły, ale jak walniesz kilka modeli .obj, to pół godziny bedzie Ci sie gra uruchamiała. Z 1,5 roku temu sie nameczyłem nad grą i w koncu musiałem zmienic modele na .man . Osobiscie polecam dodac do gry modele .md2 lub .man - niedość, że szybko sie wczytują to jeszcze sa animowane. Albo użyj gotowego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 a czy Marzipan konwertuje da .md2 i na .man?. Grafikę nie sztuka zrobić, ale potem ją dodać. Mi się plik obj konwertował na .d3d strasznie długo. w m_.tmp było już 289 mb, i wyłączyłem. 70 kb zajmował plik obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pager Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 marzipan nie konweruje na .md2, tylko na: .obj .man (animowane modele) .d3d .mod juz podawałem,ale jeszcze raz podam, tu masz linka do konwetatorki MD2 na GM md2-GM jak chcesz miec w grze dużo modeli to jednak lepiej uzyc jakis silniczek dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 największy problem jest z silnikiem. i z konwertowaniem obj na d3d. Strasznie dlugo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się