hugos147 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Więc tak mam potwora i bohatera. Chce że jak podchodze do potwora bohaterem naciskam CTRL i sprit idzie_lewo lub idzie_prawo zmienia sie na atak_lewo lub atak_prawo i wtedy atak_lewo lub atak_prawo odbiera potworowi 20health, a potwór ma 100health wiec powinien umrzeć po 5 hitach. Chce także żeby potwór atakował bohatera zadając mu np. 10health obrażeń przy kolizji i bohater ma także 100health tu jest problem bo animacja trwa dalej i gdy mam kolizje z potworem odbiera mi odrazu wszystko. Teraz napisze jakie mamk ody i gdzie. Potwór: Create: life=100 Kolizja z bohaterem: if other.sprite_index=atak_lewo { life -=20 } else if other.sprite_index=atak_prawo { life -=20 if life=0 { instance_destroy(); } } Bohater: Press <Ctrl>: if sprite_index=idzie_lewo { sprite_index=atak_lewo } else if sprite_index=idzie_prawo { sprite_index=atak_prawo } Release <Ctrl>: if sprite_index=atak_lewo { sprite_index=idzie_lewo } else if sprite_index=atak_prawo { sprite_index=idzie_prawo } Step: Tu oczywiście kod poruszania się... Problem: Problem mam taki że chce aby bohater kolizując się potworem przy naciśnięciu Ctrl mial odebrane np.10hp a nie odrazu całe. Drugi problem atakując potwora bohaterem, potwór umiera na jednym hicie chcociaż dałem mu w Create life=100. Proszę wspomóżcie mnie kodami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 if life=0 { instance_destroy(); } Daj w step potwora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Create: life=100; hurt=true; Kolizja z bohaterem: if (hurt==false) { alarm[0]=2; exit; } if (other.sprite_index==atak_lewo) or (other.sprite_index==atak_prawo) { life -=20 hurt=false; } if (life<=0) { instance_destroy(); } Alarm 0 hurt=true; Już ci na PM podawałem to rozwiązanie, mimo, że powinienem ci go nie dawać, bo zazwyczaj wkurzają mnie ludzie, pytający na PM -.- PS: To faktycznie, lepiej byłoby przenieść do step if (life<=0) { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugos147 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Twój kod dla kolizji jest zły ponieważ jest błąd z klamerkami w którym nie umiem się połapać :/ Ty zrobiłes tylko dla potwora ale nie ma tu rozwiązania dla bohatera że potwór atakuje go i zabiera mu 20life dla kolizji a nie odrazu wszystko. I jak ten twój kod naprwić a by była odpowienia ilość klamerek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 W kolizji z bohaterem usuń tą na końcu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 teraz lepiej -.-? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugos147 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 No lepiej,ale strasznie dziwnie atakuje potwora nic munie odbiera czekam chwile ide atakowac go z drugiej strony odbiera mu... O co chodzi? Edit: Zauważyłem błąd odbiera mu życie tylko atakując go z lewej strony a z prawej ledwo co tzn. z prawej czasami odbiera. Przyjżałem się temu bliżej i dobrze życie odbiera tylko z lewej strony miecz zachacza za potwora a z parwej nie,czego moze byc to wina ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 źle napisanego kodu prosta sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugos147 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Już wiem dlaczego tak było bo sprite z parwej strony byl troche zly, ale drugi problem żeby zadać cios musze odejść od wroga jak zrobić aby automatycznie po ataku przesunelo bohatera 2 pixele od potwora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 if (sprite_index==atak_lewo) { x+=2; } if (sprite_index==atak_prawo) { x-=2; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugos147 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Ten kod dać w kolizji ? Czy w Ctrl ? Edit: Poardziłem sobie, ale nie pomaga ten sposób bo gdy atakuje objekt to nie cofa sie bohater ale gdynic nie atakuje to cofa sie caly czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się