Pawlik9 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Mam obiekt1 i chcę przenieść go w inne miejsce za pomocą myszki(kliknę na ten obiekt i przytrzymam przycisk, przesunę kursor a obiekt1 przesunie się razem z kursorem), ale na obiekt1 działa grawitacja (i chciałbym żeby działała :), ale chciałbym tak - obiekt 1 jest na "podłodze" przesuwam go myszką, puszczam przycisk i on spada w dół). Jak można tak zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 za pomocą zmiennych jak jest jedna to nie odzdziaływuje, jak naciśniesz guzik zmienia się zmienna i np w obiekcie x=mouse.x i tak z y i na odwrót... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 x = mouse_x; y = mouse_y; W evencie naciśnięcia myszką (global mouse) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 x = mouse_x; y = mouse_y; W evencie naciśnięcia myszką (global mouse) Ale wtedy gdziekolwiek kliknę tam się "teleportuje" się obiekt1 i jak obiekt1 jest w górze("trzymam" go kursorem), to powoli grawitacja ciągnie go w dół, ale ja chcę żeby spadał w dół, dopiero jak puszczę przycisk myszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wizard Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 To do tego: x = mouse_x; y = mouse_y; dodaj takie coś: gravity=0; dodaj event "Mouse left released", a w nim: gravity=TUTAJ_POPRZEDNI_STAN; powinno działać :) w TUTAJ_POPRZEDI_STAN wpisz poprzedni stan grawitacji ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Event global mouse left pressed :) . @Edit: Aha. if mouse_left_pressed( mb_left ) { stan = 1; gravity = 0; } else { stan = 0; gravity = 0.2; } if stan == 1 { x = mouse_x; y = mouse_y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Mimo tego jest tak samo. Edit: Nie zauważyłem twojego posta, mistrzunio. Ale wtedy obiekt wcale się nie przemieszcza. I chyba powinno być mouse_check_button_pressed( mb_left ) , bo inaczej jest błąd. Edit2: Jednak się przemieszcza - kliknę na środku planszy i tam się pojawia i spada w dół(nawet jak przytrzymam klawisz) Edit3: Da się w ogóle tak zrobić, żeby było dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Phi, da się. A z tym blędęm to racja :) . Zaraz dam przykład :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 https://gmclan.org/up739_11_pawlik9.html Creditsy nie wymagane =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 w begin step tego obiektu: if (mouse_button_check(mb_left)) { x=mouse_x y=mouse_y } ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik9 Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 https://gmclan.org/up739_11_pawlik9.html Creditsy nie wymagane =) Wielkie dzięki!!! Działa!!! Może jednak chcesz być w creditsach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Skoro nalegasz =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się