początkujący Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Mam taki problem (znowu <_< ). Czy można w GM zrobić kratkę z kursorem do wpisywania liczb, które zostały by zapisywane jako variable. Przykład można łatwo znaleźć pisząc post. Jest kursor, jest też i kratka (pole, gdzie wpisujesz treść). Dochodząc do sedna, chcę dowiedzieć się jak zrobić takie pole i jaki wpisać kod, żeby GM mógł odczytać tą liczbę/tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Użyj keyboard_string oraz zmiennych ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 Aha, ale te keyboard_string to chodzi o kursor i pole, czy o zmienną tego co wpisałem w polu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 keyboard_string wstawia znaki z klawiatury można to tak zrobić: zmienna=keyboard_string; A w draw: draw_text(x,y,zmienna); i będzie pokazany ciąg znaków ;P Zaraz ci pokażę na przykładzie: Jest juz Coś takiego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 29 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 dzięki bardzo :sp_ike: :sp_ike: . Takie pytanie mam. Jak napisać, aby zmienna obliczyła ile znaków jest napisanych: Jak w ramce jest "abc", zmienna=3, jak w ramce jest "abcde", zmienna=5. Jak to zrobić? Potrzebne mi to jest do przesuwania kursora razem z tekstem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 a=string_length(zmienna); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 23 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Nie będę robił nowego tematu i tak jest ich dużo a temat jest prawie ten sam (jeżeli można oczywiście :D ). Mam obiekt 'kursor' i chcę, żeby był zawsze na końcu tekstu. O tekście wiem już wszystko, ale nie wiem, jak zrobić ten kursor. sprite_width działa dobrze, ale tylko w jednej linijce. Mi chodzi o to, że jeżeli wciśniesz 'Enter' kursor wchodzi na drugą linijkę i na koniec tekstu (na początek) a dodając sprite_height kursor jest zawsze na rogu tekstu... Może inaczej. Jak zrobić program "Notatnik" w Game_Makerze tak, aby był kursor tekstu? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 draw_text( x, y, ZmiennaTekst + "|" ); w dodawaniu linijki: keyboard_string += "#"; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 23 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 No fajnie, ale kursor nie miga. :D :D (ach te szczegóły...) Ale załatwiłem to już. Dałem alarm[0]=30 i variable viskur=true i przy alarmie to się zmieniało na false, lub odwrotnie. A potem tylko w draw dodać kila pytań. Dzięki za pomoc, niby takie łatwe, a na to nie wpadłem... :D :D :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się