Nicolas Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 Mam problem nie wiem jak zrobic taki celownik laserowy: -linia ciągla widoczna -zatrzymywanie lini na kazdym objekcie czyli lecido tego objectem ale ten object zaslania jej droge dalej // to by bylo latwe Mam nadzieje ze napisalem to dobrze i mnie zrozumiecie... Help... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 moze zrobic nowy object,ktory po udezeniu w czegos znika?Spytaj choosena-on do efektów graficznych jest mistrzem ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 31 Stycznia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 rysuj_laser(x,y,x2,y2,obiekt,kolor) Obiekt to nazwa obiektu z ktorym ma byc liczona kolizja. Źródło skryptu: var col, ob, x2, y2, dir, dis, last; col = draw_get_color(); draw_set_color(argument5); dir = point_direction(argument0,argument1,argument2,argument3); dis = point_distance(argument0,argument1,argument2,argument3); x2 = argument2; y2 = argument3; last = 0; while ( true ) { ob = collision_line(argument0,argument1,x2,y2,argument4,1,1); if ( ob ) { if ( last != ob ) { last = ob; x2 = ob.x; y2 = ob.y; dis = point_distance(argument0,argument1,x2,y2)-1; } else { dis -= 1; x2 = argument0 + sin( degtorad ( dir + 90 ) ) * dis; y2 = argument1 + cos( degtorad ( dir + 90 ) ) * dis; } } else { if ( last ) { while ( true ) { dis += 1; x2 = argument0 + sin( degtorad ( dir + 90 ) ) * dis; y2 = argument1 + cos( degtorad ( dir + 90 ) ) * dis; ob = collision_line(argument0,argument1,x2,y2,argument4,1,1); if ( ob ) { dis -= 1; x2 = argument0 + sin( degtorad ( dir + 90 ) ) * dis; y2 = argument1 + cos( degtorad ( dir + 90 ) ) * dis; break; } } } draw_line(argument0,argument1,x2,y2); break; } } draw_set_color(col); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 a ja mam prostszy sposob. stworzyc malutki objekcik, i dac w stepie zeby objekt tworzyl te male punkciki, a te punkciki beda z duzym speedem szły do celownika. Gdy doktną one sciany zniszczą sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 31 Stycznia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Pomysł strasznie niewydajny i nieprecyzyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Pomysł strasznie niewydajny i nieprecyzyjny. Ale przynajmiej nie trzeba pisac tyle codu, i kazdy a nawet n00b potrafil by to zrobic bez pomocy :D ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 No tak, z tym, że "programowanie nie polega na tym, żeby coś działało. Programowanie to tworzenie w jak najprostrzy i najwydajnieszy sposób" - to cuś wyłożył nam procesor na pierwszej infie 2,5 roku temu... :) Taki mały komenatarz do postów ponizej: Procesor ? To one mówią ? Tak mówią :P . Na psora od informatyki mówimy "procesor" lub "wojtuś"(na imię ma Zbigniew) jest prostsze od tego codu ranmy Pisząc "w najprostszy sposób" chodziło mi o w miare najkrótszy i najwydajniejszy sposób. jesli cos dziala to znaczy że jest wydajne No jeśli działa to jest wydajne ale chodzi o w miarę możliwości najwydajniejszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 "programowanie nie polega na tym, żeby coś działało. Programowanie to tworzenie w jak najprostrzy i najwydajnieszy sposób" Wydaje mi sie ze to co ja napisalem jest prostsze od tego codu ranmy :D a co do wydajnosci to jesli cos dziala to znaczy że jest wydajne :D ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Lutego 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 No i co, że prostsze. Nie liczy się sposób, ale efekt końcowy, więc zrób przykład i pokaż jak to będzie wyglądało twoim sposobem. :) Mój skrypt jest tak długi z jednego powodu. GM do najszybszych wirtualnych maszyn nie należy, więc trzeba było wymyśleć jakieś sposoby przyśpieszające liczenie punktu docelowego, a i tak to co wymysliłem na szybko jest tylko w 99% dokładne, a zoptymalizować zapewne można jeszcze lepiej. Dokładne wyliczanie x2 i y2 zajmuje dwa/trzy razy mniej kodu, ale wtedy przy wielu obiektach dzielących postać od celownika powoduje poważne spadki prędkości. Mój sposób przyśpiesza liczenie czterokrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 ehhh :huh: ... nie bardzo wiem o co ci chodzi....... ale dobra... tak to PROFESJONALNIE BRZMI ze jestem w stanie ci uwierzyc ze twoj sposob jest lepszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 No tak, z tym, że "programowanie nie polega na tym, żeby coś działało. Programowanie to tworzenie w jak najprostrzy i najwydajnieszy sposób" - to cuś wyłożył nam procesor na pierwszej infie 2,5 roku temu... :) <{POST_SNAPBACK}> Procesor :] ? To one mówią :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Każdy może sie pomylić :P Ja np. pomyliłem sie w temacie z tą animacją Rowera a dokładniej, myślałem że Rower ma zamiar robić taką gre :P :P :P Tylko nie wypominajcie mi tego :lol2: ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 1 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Dzieks Ranma... Ale jak wyceluje w lewo to mi sie gra zacina moze wiecie czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Lutego 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Panowie, wracajcie do tematu. I następnym razem proszę nie łapać za słówka (to jest bardzo negatywna cecha). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Okej, okej. Każdy ma prawo się pomylić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się