Gruby Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 Tworzę można to nazwać konwersję gry F.E.A.R. na 2 wymiarowy shooter/horror. Pewnie się zapytacie: "Co ? horror w 2d ? :P Toż to bzdura, niemożliwe" Ależ owszem możliwe, trzeba jedynie wszystko to ładnie ułożyć i efekt jest bardzo zadowalający ;] No a teraz do rzeczy: 1. Rozrzut pocisków wystrzeliwanych z broni. W grze steruje się klawiszami, natomiast strzelanie i kierunek strzału jest pozostawiony myszce. Mam pomysł aby kierunek pocisków miał przedział np -/+ 10 x od celownika(aktualnej pozycji kursora myszki) i -/+ 10 y od celownika. Nie wiem natomiast jak zrobić by ten przedział zmniejszał się wraz z przybliżaniem celownika do postaci gracza. 2. Jak zmniejszyć głębie obiektu (np. o 1) wraz z naciśnięciem odpowiedniego klawisza (np. "c") 3. Ograniczyć widok gracza do obiektów jedynie solid, natomiast aby inne obiekty znajdujące się za solid nie były widzialne (ustawić pole widzenia gracza?) Jak narazie to tyle. Możecie uważać te problemy za banał, lecz dla mnie rozwiązanie ich ułatwi wielce sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 1. Użyj distance_to object bądź point_distance 2. depth -=1 3. Chyba jest na stronie przykład możesz też użyc visible = false/true @DOWN Hehe :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 jak masz bohatera i obiekt celownik to pokombinuj z distance_to_object i ustaw wartości :) edit yoda byłeś pierwszy w tym trzecim to radziłbym pokombinować z distancem i z true or false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 1. potem napiszę 2. głębie wtf ? 3. with(all) { if (solid=true) visible=false } potem nie rozumiem znajdujące się za solid oraz opisz dokładniej te pole widzenia. :) ...Marek.:whip: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gruby Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 @Yoda dzięki już biorę się do roboty z nowymi informacjami :] @Marek.S Pomyłka, nie głębia tylko głębokość. Pole widzenia ma się ograniczać do obiektów solid, natomiast wszystkie inne obiekty nie-solid za nimi mają być niewidoczne. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 3. with(all) { if (solid=false) visible=false } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 możę chodzi o to with(all) { if (x > hero.x && solid=true) visible=false } else visible=true } łap przykład ale w .gmk na tym kompie nie mam gm6 :P https://gmclan.org/up1558_12_eh.html lepiej pokaż na rysunku :PP Edit: ściągnąłem sobie gm6 i masz wersję w gm6 widzenie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się